Zdroj: archiv webu

Obytné vestavby se těší stále větší oblibě

7. 10. 2019

Češi začali přicházet na chuť novému způsobu cestování a trávení volného času. Výrazně roste zájem o obytné vozy vzniklé vestavbou do dodávek. Do běžné dodávky, která přes týden slouží k pracovním účelům, jsou na víkend výrobci schopní během chvíle vměstnat obývací prostor, ložnici i kuchyň.

Zatímco celý trh osobních aut klesl do srpna o desetinu, segment velkých osobních dodávek klesl polovičním tempem na 6484 prodaných vozů. Pokles je zmírněný částečně právě díky rostoucímu počtu obytných vestaveb. To vše přitom za cenu nesrovnatelně nižší proti běžným karavanům. Vyplývá to z informací dovozců.

Foto: archiv webu

Jedním z nejprodávanějších trendových modelů v segmentu je Toyota Proace. Tu si již letos pořídilo 943 zákazníků, což je dvojnásobek proti stejnému období loni. Zároveň to představuje 3. místo v segmentu středně velkých užitkových vozů za Volkswagenem a Fordem. Trendem je podle odborníků mít větší a univerzální auto pro nezávislé cestování v přírodě, sportovní vyžití, ale i pro práci. Větší vozy lidé využívají i k cestám na dovolenou do zahraničí.

Foto: archiv webu

Důležitým kritériem je přitom velikost úložného prostoru. S ústupem vozů kategorie MPV lidé častěji vyhledávají právě osobní užitková auta, která jsou větší a přitom si stále zachovávají velkou ovladatelnost i ekonomičnost provozu. Typickým zákazníkem jsou rodiny s dětmi, a podnikatelé, kteří využívají vůz pro práci i rodinu. Vedle praktičnosti kladou uživatelé velký důraz na nejnovější bezpečnostní prvky a vyžadují také stále častěji automatickou  převodovku, stejně jako u běžných osobních aut.

 

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018