Startujeme testování DS 3 E-tense
9. 8. 2023
O la la! Francouzský šperk na čtyřech kolech v ulicích nejkrásnějšího města. Ať už si o zelené mobilitě myslíte cokoli, dávají nečoudící a tiché elektromobily ve městě smysl. Už pár dnů jezdíme v Praze v omlazeném, elektrickém crossoveru DS 3 E-Tense. S prodlouženým dojezdem na jedno nabití bude naším revírem celá republika.
Dokonalý look, který neomrzí
Čtyři metry a jedenáct centimetrů dlouhé DS 3 E-Tense se může pochlubit modernizovaným vzhledem a inovovanou přídí. Elektrickému modelu DS 3 E-Tense to se zapuštěnými klikami v karoserii na 18palcových kolech sluší, jak u Karlova mostu, v úzkých uličkách, nebo u nabíječky.
Pronikavá elegance a prémiovost patří společně s nápaditými světlomety bezesporu k přirozeným vlastnostem tohoto výrazného modelu.
Zmíněné světlomety nesou označení DS MATRIX LED VISION. Tvoří je 3 LED moduly, plnící funkci potkávacích světel, a jeden modul Matrix Beam pro dálkové světlomety z 15 segmentů.
Tyto dálková světla se rozsvěcují podle situace, a proto je možné jezdit celou dobu se zapnutými „dálkami“ a nikoho neoslňujete.
DS 3 E-Tense je specifický model. Podobně jako designérská kabelka nebo umělecký šperk doplňuje DS 3 E-Tense image své majitelky nebo majitele.
Nejde o žádný mainstream. Zároveň DS 3 E-Tense nabubřele nevolá o šokující pozornost. Exkluzivní model DS 3 E-Tense to dělá s grácií a s velkou dávkou elegance. Jako třeba šperk od Cartiera…
Nová „déestrojka“ má nyní po kosmetickém zákroku na výběr 7 barev karoserie. Z toho dva perleťové odstíny jsou zcela nové. Naše redakce dostala verzi právě s novým, šedým perleťovým odstínem Laquered (+25 000 Kč).
Interiér navozuje pocit luxusu
Vše v tomto autě odkazuje na Paříž, město módy a designu. Naše redakce testuje model DS 3 E-Tense v druhé nejvyšší výbavě Rivoli. Tak se jmenuje podoba interiéru. Ten je vyšperkován polokoženým, světlým čalouněním Trocadero (+15 000 Kč).
Vnímaný luxus je v DS 3 E-Tense velmi návykový. Vytříbený styl, unikátní až kubistické detaily a ruční řemeslná práce včetně perlového prošití koženého čalounění v interiéru připomínají zpracování jako u butikových kabelek. Kvalitní akustické provedení zajišťuje výjimečný poslech a zvukovou izolaci.
Stejně jako u starší verze, je nutné si zvyknout na jinou ergonomii otevírání oken a dveří. Tlačítka otevírání oken jsou totiž na středovém tunelu. Při otevírání dveří mám tendenci sahat do kapsy místo na madlo dveří, které je umístěno výše než u jiných modelů.
Palubní desce dominuje velká 10,3″ palcová dotyková obrazovka s infotainmentem a 3D online navigací, který bezchybně funguje.
V zóně řidičky se nachází 7″ palcový displej, zobrazující údaje o jízdě – rychlost, dojezd, nastavení asistentů nebo příkazy navigace.
V zorném poli se nad displejem zobrazuje head up displej (+12 000 Kč). Díky němu je jízda v DS 3 E-Tense velmi bezpečná. Řidička neodvrací pozornost od toho, co se děje na silnici.
Á propós když jsme u té bezpečnosti, testovaný model je vybaven příplatkovou výbavou DS DRIVE ASSIST s rozšířeným bezpečnostním paketem (+55 000 Kč).
V autě je díky tomu přítomen takový důmyslný autopilot – poloautonomní řízení umí kombinovat práci adaptivního tempomatu a asistenta pro jízdu v pruhu.
K pohodovému zaparkování je tu šikovný parkovací asistent pro podélné i kolmé parkování. Stačí podržet tlačítko Park a počkat, až systém zahájí a dokončí parkovací manévr.
A jak je na tom elektrický crossover s prostorností? Místa vepředu je dostatek. Vzadu je ideální převážet spíše děti nebo osoby menšího vzrůstu. Velikost kufru je slušných 350 litrů objemu. Součástí výbavy tohoto elektromobilu je 11 kW třífázová nabíječka, která je elegantně uklizená v malé tašce na zip.
Elektrojízda s dlouhým dojezdem
Elektrické DS 3 E-Tense zkrátilo po modernizaci své jméno o označení Crossback a prodloužilo výkon a dojezd na jedno nabití. Konkrétně testujeme DS 3 E-Tense s výkonem 115 kW, odpovídající síle 145 koní s maximálním točivým momentem 260 Nm, a 8stupňovou automatickou převodovkou.
Nečoudící DS 3 E-Tense patří právem do města. Espézetky EL napovídají, že DS 3 E-Tense vypouští 0 g/km emisí CO2, a proto mohou řidičky a řidiči zapomenout na poplatky na dálnici a parkování v modrých zónách.
Už po pár dnech jízdy nedáme dopustit na tichý chod, akceleraci a snadné řízení. Elektromobil dosáhne rychlosti 100 km/h za 9 vteřin. Zejména v nízkých rychlostech je zrychlení pocitově bleskurychlé.
Na výběr jsou tři režimy řízení: eko (pro optimalizaci dojezdu), normal (pro optimální komfort při každodenním používání) a sport. K prodloužení dojezdu jde zvolit silnější režim brzdění B, kdy auto po sundání nohy z plynu silněji rekuperuje.
Proč o nové DS 3 prohlašujeme, že jejím revírem je celá republika? Papírový dojezd ve městě totiž činí až 520 kilometrů, v kombinovaném 402 km.
V našem případě zatím 99 procentům nabité baterie odpovídal dojezd 390 km na jedno nabití. Uvidíme, jakou nejvyšší hodnotu deklarovaného dojezdu se nám podaří dosáhnout.
Takový dojezd elektromobilu při pohybování se ve městě už je slibný. Baterie má kapacitu 54 kW. V rychlonabíječce (100 kW) se auto z 0 na 80 % dobije za 30 minut.
Během následujících týdnů se s tímto elektromobilem rozhodně vydáme po republice a brzy dáme vědět, kolik kilometrů na jedno nabití DS 3 E-Tense ujede.
Jak vlastně DS 3 E-Tense jezdí? Do jaké míry obstojí na českých tankodromech? Zvládne svižnější průjezd zatáčkou? Vše vyzkoušíme a brzy se opět s DS 3 E-Tense přihlásíme.
Cena modelu DS 3 1.2 PureTech s výkonem 130 koní startuje na částce 770 000 Kč ve verzi výbavy Bastille. Elektrická DS 3 E-Tense stojí v druhé nejvyšší verzi výbavy Rivoli 1 260 000 Kč. V ceně vozu je záruka na 5 let nebo 60 000 km zdarma.
Více na webu DS