Zdroj: archiv webu

Důležitost havarijního pojištění

14. 12. 2020

Jak pečliví jsou Češi v provádění prohlídek automobilů před odjezdem na zimní dovolenou a které pojištění je podle nich zbytečným luxusem? Na tyto i další otázky hledal odpověď exkluzivní průzkum, jejž pro Volkswagen Financial Services provedla výzkumná agentura Ipsos.

Foto: archiv webu

 

Ne nadarmo se říká, že Češi jsou národem motoristů. 72 % Čechů na letošní zimní dovolenou vyrazí za volantem automobilu. Až daleko za nimi pak najdeme ostatní dopravní prostředky jako vlak (11 %), letadlo (5 %) či autobus (4 %).

Svoboda, již vlastní automobil přináší, jde však ruku v ruce i s nutností o svůj vůz adekvátně pečovat. Pouhá výměna letních pneumatik za zimní zdaleka nestačí. Před každou dlouhou cestou je tak namístě provedení alespoň základní prohlídky.

Evergreenem nejen českých motoristů je nepravidelné nebo nedostatečné doplňování provozních kapalin, popřípadě chybějící revize brzdové soustavy. Mnoho motoristů také vyjíždí, aniž by měli dostatek nemrznoucí směsi v ostřikovačích skel. Taková cesta je pak skutečným hazardem.

Jeden ze způsobů, jak se zbavit starostí spojených s pravidelným servisem vozidla, představují tzv. servisní balíčky. Ty Volkswagen Financial Services nabízí jako formu předplaceného servisu a jejich sjednání je možné jak při podpisu smlouvy, tak i dodatečně.

„Servisní balíčky kryjí všechny servisní úkony předepsané výrobcem vozu, a to jak náhradní díly, tak i práci automechaniků. Ve vyšší variantě se pak odborníci postarají mimo jiné také o výměnu brzdových destiček a kotoučů, baterie, stěračů, rozvodového řemenu či dokonce o profesionální desinfekci vozu. Cena balíčku je navíc fixní, nemá na ni vliv inflace ani případné zdražení náhradních dílů,“ vysvětluje Vratislav Strašil, jednatel Volkswagen Financial Services.

Pneuservis ilustracni
Foto: archiv webu

Štěstí přeje připraveným

Prohlídky jsou jedna věc, o něco horší je pak situace ohledně doprovodných služeb. Navzdory tomu, že v nich Češi vidí smysl, vůle sjednat si je pokulhává.

Havarijní pojištění pokládá za nezbytné polovina respondentů, sjednané ho ale má pouze 37 % z nich.

Podobná je situace i v případě pojištění auta do zahraničí nebo právní asistence na cestách. Potěšující je fakt, že všechny služby považuje za zbytečné jen 1/5 českých řidičů.

Pojištění a další doprovodné finanční produkty však nadále zůstávají tím nejlepším řešením, jak si v případě nenadálé situace ušetřit nejednu starost

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018