Hybridní Seat Leon FR
25. 12. 2020
Leon e-HYBRID, pětidveřový hatchback, je prvním modelem Seat s hybridním pohonem. Žena v autě.cz během krátké zápůjčky otestovala verzi s výkonem 204 koní. Fešák z Barcelony je nejvýkonějším a také nejhospodárnějším modelem od Seatu. Do ovzduší vypouští jen CO2 30 g/km.
Hybridní Leon vypadá pěkně. Ostré linky a hrany, šípovité prolisy na bocích a vyvýšený střed kapoty budí emoce a podtrhuje sportovní esprit. Výrazným prvkem, který se prolíná exteriérem a interiérem, je nepravidelný šestiúhelník. Ať je to tvar zrcátek, výdechy klimatizace nebo tvar klíčku od vozu.
Přední lehce zamračenou masku doplňují světla s Full LED technologií a výbornou svítivostí. Zádi dominuje LED proužek zadních světel, který vytváří jedinečný efekt za tmy a unikátní look vozu vůbec.
Interiér v sobě kombinuje klasickou koncernovou linii podpořenou španělským temperamentem. Seat Leon má vlastní, nápaditý styl. Linie palubní desky zasahuje až do dveří a propojuje ji úzká světelná linka, která v Leonu není jen na parádu. Právě zde je totiž ukryto upozornění na mrtvý úhel a také tzv. Exit Assist. Úzká osvětlená linie, která opticky propojuje celou přední část interiéru, zčervená ve dveřích, jakmile je otevřete.
Výhled z vozu je příkladný a solidní je také pohled vzad. Není problém couvat, byť je k dispozici samozřejmě parkovací kamera a příslušné senzory.
Rychlé připojení telefonu s autem? Jednoduché párování se systémem Apple Car nebo Android Auto je dílem okamžiku.
Přístrojová deska je plně digitální s úhlopříčkou 10,25“ a možností volby zobrazení požadovaných informací. Ve středovém panelu je obrazovka s možností ovládání veškerých systémů na palubě. Ergonomie všech ovladačů si zaslouží pochvalu. Stačí opravdu pár minut v autě a jste s autem jako jedno tělo a duše.
Cestující jsou navíc hýčkáni pohodlnými sedačkami, obšitými ve verzi FR červenou nití, která elegantně potrhuje sportovního ducha auta. Seat Leon e-HYBRID je prostorný a nabízí spoustu odkládacích ploch. Do dveří se nám pohodlně vešla i velká láhev s vodou.
Pětidveřový Seat Leon ve verzi e-HYBRID nabízí zavazadlový prostor o objemu 270 l.
Během krátké denní zápůjčky jsem otestovala Seat Leon s hybridním pohonem, který kombinuje benzinový motor 1.4 s elektromotorem o výkonu 85 kW a sadou lithium-iontových akumulátorů. Testovaný Leon nabízí nejvyšší výkon 204 koní (150 kW) a točivý moment 350 N.m. V elektrickém režimu až 64 kilometrů.
Tichoučké rozjezdy elektromotoru s rychlou akcelerací dokáží svým charakterem příjemně nabudit. Dynamika motoru je naprosto dostatečná a dobře sladěná převodovka nám umožnila naprosto plynulé zrychlování a přeřazování jednotlivých stupňů. Motor má dostatek motoru na dynamickou jízdu.
Nová generace Leonu dostala do vínku tužší naladění podvozku. Leon e-HYBRID dokáže při vysokých rychlostech pěkně držet stopu. Na druhou stranu jsou nerovnosti na silnici během jízdy znát.
Ženy si Leon e-HYBRID získá širokou paletou bezpečnostních asistentů. Bezesporu mezi ně patří předvídavý adaptivní tempomat ACC, asistent pro stav nouze Emergency Assist, asistent pro automatizovanou jízdu Travel Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist nebo již zmíněný asistent pro vystupování Exit Assist.
Hospodárné řidičky jistě potěší i fakt, že dokáže být hybridní Leon úsporný. Spotřeba v hybridním režimu dosahovala 1,3 litru/100 km.
Podvozek je pravdatužší a cenovka hybridního Leonu na 968 000 Kč. To jsou jen dvě „ale“, která jsme během krátkého testu k hybridnímu Leonu měli. Leon je rozhodně povedeným příkladem transformace v boji za nižší emise. Moderně vybavený a elegantně navržený interiér, čiperné jízdní vlastnosti a paleta přítomných bezpečnostních asistentů patří k zásadním kvalitám vozu. Právě proto by mohl sportovně založené řidičky zaujmout…
Více na webu Seat