Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Jarní novinky u Mercedesu: nová třída C

10. 3. 2021

Nová Třída C od Mercedes-Benz se ukáže už od jara v novém provedení. Je krásnější, digitálnější a hospodárnější. Nová Třída C je jako první klasická modelová řada kompletně elektrifikována díky částečně hybridnímu pohonu. Interiér přebírá řadu výjimečných prvků z nové Třídy S. Fanynky Mercedesu se mají na co těšit! Zde malá ochutnávka.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz
Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Příď charakterizuje maska chladiče v typickém stylu značky. Všechny modely mají centrální hvězdu a jejich masky chladiče se liší designem a charakterem v detailech. Základní model nese centrální hvězdu s lamelami.

Světlo v každém světlometu DIGITAL LIGHT usměrňováno prostřednictvím 1,3 milionu mikrozrcadel? Na celé vozidlo tedy vychází rozlišení více než 2,6 milionu pixelů. DIGITAL LIGHT se na přání dodává s projekční funkcí. Tento systém promítá vodicí linie, symboly a animace na vozovku, a zvyšuje tak bezpečnost jízdy.

Velmi kvalitně působící zadní svítilny současně fascinují nezaměnitelným designem za světla i za tmy. U sedanu jsou tyto svítilny poprvé u Třídy C dvoudílné. Osvětlovací funkce jsou rozděleny mezi svítilny v bočních stěnách a na víku zavazadlového prostoru.

Precizně tvarované vnitřní plochy splňují požadavky na mimořádně vysokou kvalitu i v detailech. Ozdobné prvky na zadním nárazníku, dodávané na přání, resp. standardně pro příslušné výbavové linie, završují esteticky vytříbené tvary zadní partie.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Vnitřní design: Sportovní důraz díky zaměření na řidiče
Přístrojová deska je rozdělena na horní a spodní část: na křídlovité těleso s novými, menšími kruhovými výdechy ventilační soustavy, které připomínají čela gondol motorů proudových letadel, a opulentní plochu ozdobného obložení, která přechází bez přerušení ze středové konzoly do přístrojové desky. Ke sportovnímu charakteru přispívá její zaměření na řidiče. Přístrojová deska a centrální displej jsou mírně natočeny k řidiči o šest stupňů.

Funkce vozidla se ovládají prostřednictvím kvalitního dotykového displeje. Jeho svislý formát je mnohem výhodnější především pro navigaci. Rovněž dotykový displej vypadá, jako by se vznášel nad ozdobnou plochou. Stejně jako přístrojová deska je i plocha displeje mírně natočena směrem k řidiči. Centrální displej má ve standardní verzi úhlopříčku 9,5 palce (24,1 cm). Na přání se dodává větší verze s úhlopříčkou 11,9 palce, resp. 30,2 cm.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Verze Plug-in Hybrid, vybavené velmi účinným akumulátorovým systémem, nabízejí dojezd cca 100 kilometrů (WLTP1) v režimu výhradně elektrického pohonu. Mezi technické lahůdky patří mimo jiné systém DIGITAL LIGHT a řízení zadních kol, dodávané na přání.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Pohon: Důsledná elektrifikace moderních čtyřválců
Díky důsledné elektrifikaci a inteligentnímu downsizingu stanovuje nová Třída C měřítka v oblasti hospodárnosti. Nabídka motorů zahrnuje výhradně čtyřválcové agregáty z aktuální rodiny modulárních motorů Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Paleta motorů tak zásadně přispívá ke zvýšení flexibility mezinárodní výroby a současně reaguje na požadavky elektrifikace.

Jak vznětové, tak i zážehové motory disponují kromě přeplňování prostřednictvím výfukového turbodmychadla poprvé také inteligentním zvyšováním točivého momentu v oblasti nízkých otáček integrovaným generátorem s funkcí spouštěče (ISG) v rámci částečně hybridního pohonu druhé generace. Výsledkem je vynikající výkonová charakteristika.

Brzy po uvedení Třídy C na trh budou následovat externě nabíjitelné hybridní pohony čtvrté generace. Základní spalovací motory jsou stejné jako doposud, ale v oblasti elektrifikace byl učiněn další velký krok. Elektrická část pohonu poskytuje nejvyšší výkon 95 kW (129 k) a zásoba elektrické energie umožňuje dojezd na jedno nabití cca 100 kilometrů (WLTP) s výhradně elektrickým pohonem.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Podvozek: Komfort a agilita
Zásadními komponenty nového podvozku s dynamickou charakteristikou jsou nová čtyřprvková náprava vpředu a zadní náprava s prostorově uspořádanými rameny, uložená v pomocném rámu. Nový podvozek tvoří základ pro komfort odpružení a akustický komfort, agilní jízdní vlastnosti a potěšení z jízdy. Nová Třída C se na přání dodává také s plynule nastavitelnými tlumiči a sportovním podvozkem.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Asistenční systémy: Ještě snadnější řízení a podpora v nebezpečných situacích
Nejnovější generace souboru asistenčních systémů zahrnuje v porovnání s předchozí modelovou řadou Třídy C dodatečné a zdokonalené funkce. Snadnější řízení v každodenních situacích znamená pro řidiče zvýšení komfortu a bezpečnosti. V nebezpečných situacích mu systémy pomohou k vhodné reakci, která odvrátí hrozící kolizi. Řidič je o funkci systémů informován na displeji řidiče prostřednictvím nového konceptu zobrazování.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz
Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018