Královské svezení s Opel Insignia CT
10. 9. 2018
Naše balkánská odysea s modelem Opel Insignia Country Tourer trvala 11 dní. Během té doby jsme s touto maximálně prostornou čtyřkolkou brázdili balkánské silnice, dojeli až do Athén a zpět. Ujeli jsme více než 5 000 kilometrů.
Jet do Řecka autem rozhodně stojí za to. Čím více ho prozkoumáte, tím více si ho zamilujete. Díky bohaté historii a příjemnému klimatu tohoto regionu je toho na cestě tolik k vidění. Řecko se dá opravdu poznat, jen když se sem podíváte právě autem. Navíc země se na hlavních tazích může pochlubit kvalitními dálnicemi protkanými novými tunely. Až by se mohlo zdát, že zde žádná krize a utahování opasků neproběhlo.
V autě jsme strávili čistého času 4 dny a model Opel Insignia Country Tourer tedy známe opravdu zblízka. Jaká Insignia CT je? Jaké jsou její silné stránky?
Insignia Country Tourer v červené příplatkové metalíze Rioja s agilním, naftovým motorem 2.0 CDTI BiTURBO s výkonem 154 kW, odpovídající síle 210 koní krásně plula nejen na dálnici. Příplatkový, automatický tempomat s funkcí Stop&Go pracoval na jedničku. Při jízdě po řeckých okreskách Insignia CT kupodivu dobře držela v zatáčkách a nezalekla se na příplatkových 18″ palcových kolech ani prašných cest v náročnějším terénu. V noci jsem ocenila skvěle svítící adaptivní LED Matrix světlomety s technologií AFL přisvěcující do zatáček. K pohodě na palubě a bezpečnému pocitu během jízdy přispíval nejen přehledný head-up displej s nejdůležitějšími informacemi o rychlosti, značkách a trase navigace, ale i velmi dobře fungující navigační systém RF900 IntelliLink.
Po 5 000 ujetých kilometrech musím uznat, že Insignia CT kraluje vedle jízdního komfortu také pohodovým sezením, a to platí pro celou posádku! Pomyslné olympijské vavříny si Insignia vysloužila za skvělá ortopedická sedadla, který Opel vyvinul ve spolupráci s německými lékaři. Ty jsou naprosto ideální na dlouhé trasy. I po 5 tisících kilometrech jsem z Insignie vystupovala bez jakýchkoliv známek bolesti zad. Vypíchnout také musím prostornost pro všechny členy rodiny i jejich zavazadla (kufr s objemem 520 litrů se v rámci příplatkové výbavy otevírá bezdotykově). Cena modelu s automatickou osmistupňovou převodovkou se všemi příplatky je 1 136 600 Kč.
Za kolik jsme cestu na Balkán pořídili?
Pohonné hmoty (nafta) = 11 000 Kč
Poplatky za mýto (v Srbsku 3170 RSD, Makedonii 620 MKD a Řecku 60 € včetně měsíční dálniční známky na Slovensku 14 € a Maďarsku 19,10 €) = 3354 Kč
+ Trajekt: Kefalonia 31 €/auto, 7,80 €/osoba; Hydra 9,50 €/osoba
Plusy a minusy na cestě
+ Trasa Praha – Athény vede z 95 % po dálnici. Jen v Makedonii a Srbsku chybí na trase cca 30 km dálnice. Vzhledem k tomu, že se zde čile staví, už brzy se pojede ze 100% po dálnici i tady.
+ Na většinu řeckých ostrovů lze dopředu snadno zamluvit lístky na trajekt prostřednictvím www.directferries.com.
– Jediné, silné mínus na trase (společně s rozkopanou dálnicí D1 v ČR) je srbsko-maďarská hranice. Ta sebere úsměv na tváři každému, kdo se z Řecka autem vrací. Kontroly a nahlížení do obsahu kufrů se nevyhnou nikomu a čekání v průměru 3 hodiny také. .-(
Přečtěte si více o naší cestě do Řecka. Článek: Řecká Odysea s Opelem Insignia a její pokračování.