Beatrice Foucher: foto DS

Na slovíčko s Beatrice Foucher, CEO DS

29. 6. 2023

Čtvrtý největší světový výrobce aut, koncern Stellantis, má v čele svých 14 značek hned několik žen. Rozhovor s Lindou Jackson jsme vám přinesli minulý rok, teď naše redakce vyzpovídala ředitelku automobilky DS Beatrice Foucher. Beatrice začala v automobilovém odvětví pracovat už po škole. Krůček po krůčku sbírala zkušenosti (Renault, PSA), během budování kariéry dokázala vychovat děti a nyní řídí francouzskou prémiovou značku DS. Zajímalo nás, kam značku DS bude dále směřovat, nebo jak se jí podařilo skloubit kariéru s rodinným životem.

TIS_7391-Edit-ve-velke-velikosti
Beatrice Foucher: foto DS

Jakým výzvám jste jako žena v automobilovém odvětví nejčastěji čelila?

Jít pracovat do automobilového odvětví mi poradila kamarádka ze školy, která nastoupila do Renaultu pár měsíců přede mnou. Od počátku jsem se cítila dobře. Později jsem poznala, že v prostředí, kde převažují muži, je chování trošku jiné. Obrazně řečeno, ukazují svaly, sílu, mluví nahlas. My ženy nemíváme takové sebevědomí. Tehdy jsem si uvědomila, že nikdy nebudu jako oni. Nebudu si hrát na něco, co nejsem. 

Tak jsem si udělala takové cvičení, jak zůstat sama sebou a přitom mít sebevědomí, které se ode mě očekává. Byla to pro mě zajímavá životní cesta. Objevila jsem, jak hrát to „divadlo“, ale přitom zůstat sama sebou. Je hodně důležité rozumět tomu prostředí – tomu „divadlu“ kolem sebe – a najít svou cestu.

TIS_7433-Edit
Beatrice Foucher: foto DS

Jaký je váš nejoblíbenější model DS?

Rozhodně DS 7, kterou jsme uvedli jako první model značky DS v roce 2018. Díky její optimální velikosti se s ní můžete v pohodě pohybovat ve městě. DS 7 nejvíce vyhovuje mým potřebám. Bydlím v centru Paříže, ale o víkendu ráda jezdím pryč. Mám ráda vyšší pozici za volantem, ze které vidíte dobře na cestu. Přesně taková je DS 7.

Jsem ráda, že jsem v roce 2020 při faceliftu přesvědčila Carlose Tavarese (pozn. redakce: šéfa koncernu), abychom v tomto modelu měli i silnější motorizaci (360 koní) a pohon 4×4.

Existuje na modelu DS 7 něco, co byste vylepšila?

Jsem spokojená s tím, jak DS 7 vypadá, i s motorizací. Jsem však přesvědčená, že by měla být DS 7 uvedena i jako čistý elektromobil.

TIS_7196
Beatrice Foucher: foto DS

Kam bude prémiová značka DS směřovat v budoucnu?

Rozhodně budeme stavět na vytříbeném stylu, špičkové úrovni vnímaného pohodlí, kvalitním zpracování, materiálech, péči o zákazníka. To jsou hodnoty, které platí dnes a budou i v budoucnu.

Od příštího roku budeme uvádět modely, které budou 100% na elektřinu. Zároveň budeme pokračovat do roku 2028 s výrobou modelů s konvenčními motory nebo plug-in hybridy, jako jsou DS 7, DS 4, DS 3.

Jako značka musíme růst. Nesmíme dlouho stát na místě. Nabídneme modely a výbavy pro velmi konzervativní zákazníky, ale i pro ty, kteří očekávají moderní styl.

Portfolio bude stát na elektrických modelech. Postavení značky se stále bude opírat o vytříbený styl, pohodlí, kvalitní zpracování, služby kolem auta a styling s důrazem na speciální podobu světlometů, podle kterých vozy DS vždy poznáte.

TIS_7262
Beatrice Foucher: foto DS

Značka DS si zakládá na prémiových materiálech, jako je kůže. Na druhou stranu je zde trend udržitelnosti a syntetických materiálů. Jak k tomuto rozporu budete přistupovat?

Zákazníci téma udržitelnosti a nulových emisí vnímají. Udělali jsme si na toto téma i průzkum mezi zákazníky. Výsledky ukázaly, že ačkoliv zákazníci trendy sledují, přiklánějí se stejně u prémiového čalounění právě ke kůži.

Navzdory tomuto přání ale budeme v našich vozech uvádět více udržitelných materiálů, aby měli zákazníci na výběr. V roce 2027 budeme nabízet pro každý model již jen jeden druh koženého čalounění pro konzervativnější zákazníky a ostatní si budou moci vybrat nekožené.

TIS_7417
Beatrice Foucher: foto DS

Jak se vám podařilo skloubit kariéru s osobním životem?

Teď už je to v pohodě. Je mi 59 let. Vím, jak pracovat se stresem. Mám už velké děti. Mám kočku a manžela, který mi vždy pomáhal.

Když byly děti mladší, bylo to opravdu těžké. Kdo mi v tehdy hodně pomohl byli rodiče.

Upřímně si nemyslím, že je možné skloubit kariéru s osobním životem, pokud máte dvě děti. Mezi roky 2007 a 2015 jsem cítila obrovský tlak. Bez rodičů bych to nezvládla.

Teď zažívám opravdu příjemné období. Je to náročné, ale díky životním zkušenostem už vím, jak s objemem práce nakládat.

Dovolte mi osobnější otázku na závěr. Když se ohlédnete za svou kariérou, co byste poradila svému mladšímu já?

Buďte svá. Pracujte na svém sebevědomí. Rozumějte prostředí kolem sebe, ekosystému, ve kterém pracujete. Takže moje zlatá rada zní: „Zůstaňte sama sebou.“

Děkujeme za rozhovor.

Sdílet článek:

Více na webu DS

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018