Náš test: Škoda Kodiaq na pohodu
18. 4. 2017
Pár měsíců uplynulo od doby, kdy naše redakce poprvé otestovala nové sedmimístné, rodinné SUV Škoda Kodiaq. Nyní k nám do redakce na týden zavítala cenově nejdostupnější varianta vítěze českého Auta roku 2017. Vyplatí se?
Díváme se
Robustní jako… medvěd. Sedmimístný Kodiaq je nepřehlédnutelný. Navíc i tři měsíce po oficiálním odstartování je Kodiaq vnímán veřejností jako novinka, která si zaslouží velkou pozornost. Během testování tak nebyla nouze o zájemce, patrioty a čumily, kteří se nás na Kodiaqa ptali. Ráda jsem se s nimi dávala do řeči… .-) Převažoval obdiv a nadšení, co se v Boleslavi narodilo obra.
Zvenku Kodiaq působí opravdu rozměrně, a to je jen o 4 centimetry delší než například Škoda Octavia. Důvodem je vyšší a doširoka navržená přední maska s krystalickými světlomety s Full LED technologií s natáčením do zatáček, plné boční linie s výraznými blatníky, velká 18palcová kola a minimalistická záď, která mi z nějakého důvodu připomínala esúvéčka od BMW.
Nasedáme
Interiér nového Kodiaqu hodně připomíná design Superbu. Na palubní desce vyniká skleněný osmipalcový displej s navigací Columbus (+ 50 300 Kč). Naproti spolujezdci jsou skryty hned dva úložné prostory. Použitý dekor v horní přihrádce působí lacinějším dojmem, než by se na tento vytříbený model slušelo. Nebyla by to Škoda, kdyby chyběla simply clever řešení, která nás ženy potěší. Vedle praktických přihrádek, škrabky na led v palivové nádrži a dvou ukrytých deštníků, se Kodiaq chlubí spacími opěrkami hlavy, elektrickou dětskou pojistkou zadních dveří nebo vyskakovací lištou na hraně otevřených dveří bránící vzniku „zářezů“ na laku od ostatních zaparkovaných vozidel. Však to všechny z parkoviště známe. .-) Doslova k nezaplacení, když máte plné ruce věcí, je takzvaný virtuální pedál – bezdotykové otevírání pátých dveří (+13 600 Kč).
Kodiaq nabízí maximální prostornost pro celou posádku. Do auta se velmi dobře nastupuje a je z něj krásně vidět. Příplatková třetí řada sedadel (+ 18 000 Kč) bude patřit hlavně dětem nebo dospělým na kratší vzdálenosti. V pětimístné verzi nabízí Kodiaq 720 litrů objemu, což z něj dělá z hlediska kapacity prostoru krále ve své třídě. Při potřebě dalších dvou míst schovaných pod podlahou zavazadlového prostoru stačí zatáhnout jednoduše za popruhy a rázem je z Kodiaqu sedmimístný omnibus. Objem kufru je při sedmimístné kapacitě 270 litrů.
Jedeme
Zajímalo mne, zda bude základní a cenově nejdostupnější benzínová čtyřkolka s motorem o objemu 1,4 l TSI a výkonem 110 kW stačit na 1,6 tunového Kodiaqa. Při jízdě ve dvou – rozhodně! Už při prvním testování Kodiaqa jsem si nadmíru pochvalovala jeho komfortní nastavení. Opravdu, Kodiaq umí řidičku příjemně naladit díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC (+25 000 Kč), zejména v režimu Comfort. Podle nálady lze dále volit mezi dalšími režimy: Normal, Eco a Sport. Každý má díky odlišnému nastavení motoru, převodovky a tlumičů něco do sebe. Jízda je skvěle odpružená, tichá a Kodiaq se snadno a lehce řídí. Není žádných pochyb, že si tento model řidičky rychle oblíbí. V zatáčkách díky pohonu všech kol krásně sedí.
K bezpečnému pocitu z jízdy je tu řada asistentů. My ženy jistě oceníme: Trafic Jam Assist pro samovolné řízení v kolonách do 60 kilometrové rychlosti (z bezpečnostních důvodů je ale nutné mít stále ruce na volantu), Lane Assist udržující auto v jízdních pruzích, adaptivní tempomat do rychlosti 210 km/h (+17 200 Kč), bezpečný odstup od vozidla, službu Emergency Call pro zavolání pomoci a servisu v případě nehody a nechybí ani parkovací asistent s funkcí Area view se záběry z bezprostřední blízkosti vozu.
Pravda, testovaná verze je sice nejdostupnější, ale její provozní náklady, respektive spotřeba je vyšší. Průměrná hodnota kombinované spotřeby se po týdenním testování ve městě a mimo něj ustálila na 9,8 litrech na 100 kilometrů. Deklarovaná spotřeba je téměř o 3 litry nižší.
Hodnotíme
Nejpohodlnější a nejprostornější čtyřkolka, co znám. To je Škoda Kodiaq – auto jako dělané pro rodinu. I základní motorizace dokáže plnit očekávání a požadavky na komfortní a dynamické vlastnosti. Jízdně je díky adaptivnímu podvozku DCC na špičce mezi ostatními konkurenty. Kodiaq je sebevědomým a hrdým SUV, které neztrácí sympatie u prakticky založených řidiček. Potěší svými praktickými detaily, prostorností a neokoukaným designem.
Škoda Kodiaq na českém trhu začíná ve vstupní verzí s benzinovým motorem 1,4 TSI (s pohonem předních kol a automatickou převodovku nebo se systémem 4×4 a manuálem) na ceně 677 900 Kč. Testovaný vůz (1.4 TSI DSG 4×4 Style/110 kW) startuje na částce 845 900 Kč, se všemi příplatky ze cena vyšplhala nad milion korun, konkrétně na 1 070 900 Kč.
Více na webu Škoda Auto