Náš test: stylové MINI Clubman
5. 12. 2016
Představte si, jak by mohlo vypadat velmi rychlé auto s pohonem všech kol, aby zároveň splňovalo a naplňovalo esprit malého sympatického auta do města a přitom mělo rozměry kombíku… Že takové auto může existovat jen stěží? Nikoliv. Odpovědí je Mini kombík Clubman – rychlá čtyřkolka, kterou jsem důkladně otestovala.
Díváme se
Ani prodloužená verze Clubman nezapře spojitost s tvary legendárního Mini Cooperu. Během testování jsem objevila celou řadu specialitek v exteriéru. Tak například osvětlená anténa ve tvaru ploutve, která se aktivuje ve chvíli otevření vozu nebo promítnuté logo Mini z vnějšího zrcátka (pouze na straně řidiče) na zemi a specifická záď, které dominuje originální řešení dvoukřídlích dveří. Stačilo těchto pár detailů, aby se mi Mini Clubman dostal pod kůži. Protažená linie střechy, nasávací otvor v přední kapotě a širší rozvor svébytně charakterizují jeho sportovní look.
Nasedáme
Také v interiéru jde najít hned několik detailů, které vytvářejí dokonalý dojem z auta. Kvalitních použitých materiálů je radost se dotýkat. Stejně tak jako do ruky padnoucího volantu se snadným ovládáním tempomatu a audiosystému se spárovaným mobilem. Příplatkové diody s ambientním osvětlením interiéru srší rozmanitými barvami, ozvláštňují displej středového panelu a výplně dveří. Záleží jen na náladě řidičky, jakou barvu zvolí pro celkové naladění barev interiéru.
Palubní desce dominuje barevná obrazovka s příplatkovou navigací tradičně ve velkém kruhu, jehož barva se dá, jak již jsem zmínila, také měnit. Multimediální systém se ovládá tlačítkem před řadicí pákou. Na okruží řadicí páky se pak nachází ovládání jízdních režimů (ekonomický, sportovní a neutrální), které nastavuje také podbarvení osvětlení v interiéru. Tmavý interiér kontrastně narušuje červené tlačítko pro nastartování. Pomyslně tak napovídá, o co má ve skutečnosti v tomto autě jít především, ale nepředbíhejme… .-)
Interiér nabízí pohodlí a dostatek prostoru. Jak se na kombík patří, má Mini Clubman větší počet odkládacích míst a mnoho prostoru včetně místa ve dveřích. Do kufru otevírajícího se dvoudílnými dveřmi se vejde 360 litrů objemu.
Jedeme
Testovala jsem vůbec nejsilnější naftovou motorizaci o objemu 2,0 litru se silou 190 koní. Po prvních pár kilometrech mi bylo jasné, že výkon testovanému modelu rozhodně nechybí. Dosáhnout na německé dálnici maximální rychlosti 221 km/h nedá velkou práci. Pokud tedy k tomu nezabrání pud sebezáchovy.
Dynamika Clubmana s automatickou osmistupňovou převodovkou je skutečně ukázková. Na agilitu na dálnici ale i v zatáčkách u tohoto sportovního kombíku nedám dopustit. Clubman skvěle sedí v zatáčkách také díky pohonu všech kol All4, což je znát také při prudších rozjezdech. Mini Clubman zkrátka nabízí jedinečné svezení a příkladné řízení probouzející v každé řidičce duši závodnice. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 6,3 litru, přičemž deklarovaná hodnota kombinované spotřeby této čtyřkolky je 5,1 litru.
Hodnotíme
Boubelatý a mohutný Clubman stále odkazuje na legendární Mini, je ale vyšperkován a nafouknut tak, aby udělal maximální dojem jak z pohledu designu, tak i praktičnosti. Je sofistikovaným a stylovým autem pro výjimečné řidičky. Právě ty totiž ocení jeho nekonečnou živost a příkladnou stabilitu zároveň. Mini Cooper Clubman v testované výbavě je právě takový a navíc plný atraktivních detailů. Model MINI COOPER startuje (100 kW/136 k) na ceně 664 300 Kč. Cena testovaného vozu ve výbavě SD s pohonem ALL4 (140kW/190k) se vyšplhala na 930 800 Kč.
Více na webu MINI