Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Náš test: Volkswagen Polo GTI – nejen pro zábavu

3. 11. 2016

Ruku na srdce, my ženy obvykle neholdujeme závodním modelům. Za 6,7 sekundy si obvykle stihnu ráno namalovat obě oči mou oblíbenou řasenkou. Volkswagenu Polo GTI tato doba stačí ke zrychlení z 0 do 100 km/h. Jaký rozdíl přináší projížďka s tímto modelem a čím GTI dokáže české řidičky oslovit?

img_8505
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Že se nejedná o klasický model Polo je vidět na první pohled. Testované GTI na sebe upozornilo už samotnými polepy ve stylu velkých závodních cen. Vedle toho je zde nové zpracování přídě včetně designu mřížky chladiče, světlometů s červenými liniemi a LED diodami. Rozšířené jsou také boční prahy a na zádi je výrazný sportovní spoiler a chromové vstupy výfuku. Splést si GTI s klasickým Polem, není ani u průměrné řidičky, takřka možné.

img_8522
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Ačkoliv závoďácký look exteriéru s polepy nelahodil mému oku, v interiéru jsem se hned cítila jako doma. Panuje zde totiž umírněnost, klid a pohodlí, jak jsem na to u Volkswagenu zvyklá. Ovládání palubního počítače a tlačítek na palubní desce je maximálně intuitivní. Jediným avšak vítaným výstřelkem v interiéru jsou sportovní sedadla se sympatickými kostičkovanými potahy, kožený sportovní volant se značkou GTI, která se nachází i na řadicí páce. Druhá řada sedadel nabízí průměrnou prostornost, dvě dětské autosedačky se sem ale vejdou s přehledem. S testovaným závoďákem to však na žádné velké nákupy není. Zavazadlový prostor nabízí pouze obsah o objemu 204 litrů.

img_8519
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Zprvu jsem si říkala, že je tohle auto díky své speciální motorizaci spíše na zábavu. Testovaný model Polo GTI s benzínovým motorem 1.8 TSI, 6stupňovou manuální převodovkou a úctyhodným výkonem 141 kW, který odpovídá 192 koním, dokáže ale velmi komfortně jezdit v běžném provozu. Dokáži si ho proto představit nejen jako auto pro mladé závodníky, ale také jako druhé auto do rodiny. S tímto malým hatchbackem, se kterým by většina žen vyrazila tak maximálně do města, se dá zažít velké dobrodružství. Tajemství modelu Polo GT se ukrývá v tlačítku Sport na palubní desce. Po jeho aktivaci se změní odezva pedálu plynu, charakteristika posilovače řízení a tlumičů u podvozku Sport Select včetně hlasitosti výfukového reproduktoru. Maximální rychlost, jakou se dá jet s tímto modelem, je 236 km v hodině. Na českém okruhu nebo na německých dálnicích si dá této hranici přiblížit. Vyzkoušela jsem rychlost kolem 200 km a byl to skutečně nezapomenutelný pocit. V takovém případě nelze hledět na spotřebu. Při takové rychlosti se spotřeba pohybuje v dvouciferných číslech. S klidnou nohou na plynu jde jezdit kolem 7 litrů.

img_8512
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Pohodový jízdní komfort v testovaném modelu Polo GTI se dá stisknutím tlačítka změnit v náramně sportovní jízdu. Řekla bych, že tohle auto může s přehledem plnit funkci druhého auta do rodiny. Přes týden ideálně na popojezdy s dětmi a o víkendu pro tatínkovou zábavu. Jen ty polepy bych si odpustila. Někdy je méně, více. Zatímco klasický model Volkswagen Polo (1.0 55kW) startuje na ceně 301 900 Kč, verze GT (1.8 TSI) je k dispozici až od 464 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018