Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Nové SUV: Honda HR-V nové generace

12. 5. 2021

Honda bude příští rok prodávat nové malé SUV, u kterého deklaruje harmonii mezi prémiovým stylem SUV a prostorností, a se snadným nastupováním a vystupováním. Stejně tak jako u modelu e, zaujme HR-V na první pohled holistickým, čistým designem. Zcela nový model HR-V bude pohánět moderní technologie e:HEV s 2motorovými hybridními hnacími jednotkami.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Čisté jednoduchosti designu je dosaženo prostřednictvím plynule přecházejících povrchů vozu s designovými prvky exteriéru začleněnými do karoserie. Světlomety, mřížka v barvě karoserie a výrazná spodní mřížka se hladce integrují do vyčnívající přední části vozu a předních panelů, což vozu dodává elegantní a impozantní vzhled.

Vyčnívající přední část a zasunutý přední sloupek společně tvoří dlouhou kapotu, která vizuálně posouvá kabinu dozadu a připomíná kupé. Kombinace užitnosti a atraktivního vzhledu je patrná v jednoduchém, elegantním designu výklopných dveří kufru.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Interiér byl navržen se zaměřením na prostor a prosvětlení s cílem umocnit pocit vzdušnosti v kabině. Tento pocit vzdušnosti ještě zintenzivňuje jedinečný systém rozvádění vzduchu. Průduchy ve tvaru L jsou umístěny v horních rozích palubní desky. Tento nový systém řeší rozdíly v tradičních konfiguracích ventilace, kdy cestující často zažívají nepříjemné foukání vzduchu přímo na ně.

Intuitivní rozhraní dotykového 9” LCD displeje je navrženo tak, aby minimalizovalo rozptylování řidiče se zjednodušenou a plně přizpůsobitelnou nabídkou umožňující snadný přístup ke komfortním funkcím a ovládacím prvkům.

Pocit spojení s okolním světem začíná vynikajícím výhledem. To umožňuje několik vylepšení. Za prvé, nová poloha řízení, která je o 10 mm vyšší než u předchozího modelu. Kromě toho bylo upevnění zrcátek posunuto dolů ke dveřím. To při zatáčení zlepšilo viditelnost kolem bočního panelu karoserie.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Konfigurace platformy také umožňuje společnosti Honda zachovat mimořádně univerzální zadní sedadla Magic Seats. Ta poskytují flexibilitu v podobě sklápění nebo napřimování sedadel podle požadavku na nákladní prostor.

Do kufru se snadno vejde široká škála zavazadel a s životním stylem souvisejícího vybavení. Je možné například naložit ve svislé poloze dvě horská kola pro dospělé (s odmontovanými předními koly). Pohodlné nakládání usnadňuje funkce zavření výklopných dveří při odchodu bez použití rukou se zvýšenou funkčností oproti jiným podobným systémům.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Hybridní technologie e:HEV se skládá ze dvou kompaktních, výkonných elektromotorů připojených k 1,5litrovému zážehovému motoru i-VTEC s maximálním výkonem z hnacího motoru 96 kW (131 k) a maximálním točivým momentem 253 Nm při 4 500 ot./min.

Uspořádání e:HEV zahrnuje tři přepínatelné režimy jízdy, které jsou automaticky vybírány pro převládající jízdní požadavky. Jízdní dynamika je vylepšena různými výkonnostními režimy: Sport, Normal a Econ. Pomocí voliče lze zvolit dodatečný jízdní režim B poskytující silnější rekuperační brzdění a zážitek více podobný jízdě v elektromobilu.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

HR-V je poprvé vybaven technologií Honda SENSING™ a má ucelenou řadu špičkových moderních bezpečnostních technologií. Její součástí je také vylepšený noční provoz systému pro zmírnění následků kolize s chodci a systému pro zmírnění následků nehody. Ten nyní detekuje protijedoucí vozidla křížící cestu vozidlu, a to včetně cyklistů a motocyklů a brzdí.

Nová technologie adaptivního tempomatu (ACC) vylepšuje bezpečnost při změně jízdního pruhu a předjíždění vozidel. Úhel řízení a boční síla G se nyní posuzují ve spojení s vylepšenými kamerovými obrazy. To zajišťuje bezpečnější a plynulejší přechod při vyjíždění.

U nového modelu HR-V je nyní k dispozici sytém hlídání mrtvého úhlu. Využívá radarovou technologii k automatické detekci vozidel v mrtvém úhlu řidiče a upozorňuje řidiče výstražným symbolem v bočním zrcátku. Detekční vzdálenost byla vylepšena z 3 m na 25 m pro větší jistotu řidiče.

Posílen byl také systém sledování dopravy při couvání, který využívá zadní boční radarové senzory k varování řidiče před blížícími se vozidly z levé nebo pravé strany při couvání.

Sdílet článek:

Více na webu Honda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018