Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Nový Opel Mokka na českých silnicích

21. 4. 2021

Nová Mokka už brázdí české silnice. Model, ve kterém Opel vůbec poprvé uvádí přístrojový štít Pure Panel a plně digitalizovaný kokpit, je k dostání také s čistě elektrickým pohonem!

Krátké převisy a široký postoj jsou příznačné pro odvážný a čistý styling 4,15 m dlouhého kompaktního pětimístného vozu. Nejvýraznějším prvkem při pohledu zepředu je nezaměnitelná „tvář“ Opel Vizor.

Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Nový přístrojový štít Pure Panel integruje dva širokoúhlé displeje a zaměřuje se jen na to podstatné. Návrháři automobilky Opel přikládali tomuto „digitálnímu detoxu“ velký význam, protože chtěli garantovat intuitivní ovládání všech systému a zabránit zbytečnému rozptylování řidiče. Nejdůležitější funkce vozu se tak stále ovládají poctivými tlačítky a knoflíky – bez nutnosti složitě procházet několik vrstev sub-menu dotykových přístrojů.

Nabídka infotainmentu zahrnuje zařízení Multimedia Radio a Multimedia Navi se 7-palcovým barevným dotykovým displejem. Špičkovým zařízením je Multimedia Navi Pro s 10-palcovým dotykovým displejem. Displeje jsou integrovány do přístrojového štítu Pure Panel a jsou skloněny směrem k řidiči. Displej před řidičem narostl na 12 palců.

Opel-Mokka-e 3R
Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Opel se snaží zavádět inovativní technologie z vyšších segmentů trhu i běžným zákazníkům – a za rozumné ceny. V případě Mokky jde například o vyspělý adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování jízdního pruhu ALP (Active Lane Positioning).

Naprostou špičko jsou potom adaptivní LED matrixové světlomety IntelliLux LED® se 14 LED elementy – ty dělají z Mokky unikátní nabídku v rámci celého jejího segmentu. Všechny verze mají elektrickou ruční brzdu nebo systém čtení dopravních značek.

Díky využití multienergetické platformy CMP je nová Mokka hned od počátku k dispozici buď jako elektromobil (Mokka-e), nebo s pohonem moderními spalovacími motory.

Vitální a zároveň úsporné zážehové a vznětové motory nabízejí výkony od 74 kW/100 k až po 96 kW/130 k. Nízká spotřeba a výborné výkony jsou charakteristické pro všechny agregáty, jejichž kombinovaná spotřeby (dle NEDC ) činí jen 4,9 až 3,8 l/100km a emise CO2 leží v intervalu 113-99 g/km CO2.

Nová Mokka prošla odtučňovací kůrou a je o 120 kg lehčí. Přičemž ale zároveň vzrostla tuhost karoserie. Výhody tohoto postupu jsou zjevné: Nižší spotřeba, vyšší bezpečnost, lepší jízdní vlastnosti, více radosti z řízení…

Opel-Mokka
Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Téměř bezhlučný elektromotor modelu Mokka-e má výkon 100 kW/136 k a nabízí mohutný točivý moment 260 Nm prakticky okamžitě po rozjezdu. V testovacím cyklu WLTP byl naměřen akční rádius vozu s trakční baterií 50 kWh až 324 kilometrů. Řidič elektrické verze Mokka-e může volit ze třech jízdních režimů: Normal, Eco a Sport.

Majitel vozu Mokka-e má na výběr z řady různých způsobů nabíjení: Z domovní zásuvky 230 V, z nástěnného wallboxu, u veřejných rychlonabíjecích stanic… Mokka-e může mít jedno i trojfázovou palubní nabíječku. Na trakční baterie dává Opel záruku 8 let//160 000 km.

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018