Reinkarnace Renaultu Scenic
26. 10. 2023
Po třech dekádách na trhu se rodinný Renault Scenic reinkarnuje na bezemisní elektromobil. Vyniká pohodlím, designem a použitím recyklovaných materiálů. Na jedno nabití nabídne nový Scenic dojezd 620 km podle WLTP. Do Česka přijede v polovině příštího roku.
Přední část vozu je obzvláště výrazná, obsahuje logo „Nouvel’R“ a nový světelný podpis modelů Renault. Logo je umístěno vertikálně na masce. S délkou 4,47 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,57 m má vůz jedinečné rozměry a nabízí dostatek vnitřního prostoru a nekompromisní pohodlí pro všechny cestující.
K dispozici v šesti barvách karoserie: Červená Flamme, Modrá Nocturne, Černá Étoilé, Šedá Schiste, Šedá Schiste Satin (exkluzivně pro výbavový stupeň Esprit Alpine) a Bílá Nacré.
Multimediální systém OpenR Link s velkou obrazovkou uprostře má řadu nových funkcí spojených s plánováním cesty a personalizací prostřednictvím Google Maps a obsahuje více než 50 aplikací, které umožňují maximálně využít každý okamžik.
Všechny zvuky, které jsou v autě slyšet, byly navrženy průkopníkem elektronické hudby Jeanem-Michelem Jarre.
Na palubě tohoto rodinného vozu se nachází mnoho chytrých odkládacích prostor. Například kromě odkládací schránky (4 litry) a přihrádek ve dveřích (13,6 litru) je na přední středové konzoli velký otevřený úložný prostor (6,6 litru) se dvěma velkými držáky na nápoje (2 litry) a úložný prostor o objemu 3,4 litru pod loketní opěrkou, který lze využít k uložení klíčů nebo jiných osobních věcí.
V zadní části sedadel se nacházejí kapsy o objemu 2,4 litru, do nichž mohou cestující ukládat časopisy nebo elektronická zařízení.
Zavazadlový prostor nabízí 545 litrů objemu. Po sklopení zadního sedadla činí objem zavazadlového prostoru 1670 litrů.
Témeř čtvrtina hmotnosti použitých materiálů pochází u nového Scenicu z recyklace. Přímo v interiéru pak najdeme mnoho recyklovaných materiálů:
- Až 80 % recyklovaného materiálu pro palubní desku (polypropylen vyrobený z průmyslového odpadu) a 43 % materiálu z biologických zdrojů (kenaf, textilní rostlina s vlákny podobnými jutě) pro potah palubní desky;
- 51 % biologických materiálů pro potah volantu: 25 % PVC na bázi ricinového oleje a 26 % bavlněného tkaniva;
- 26 % recyklovaných materiálů v kokpitu, viditelných i neviditelných (plasty, ocel atd.);
- 45 % recyklovaných vláken v úložných kapsách ve výplních dveří;
- 54 % recyklovaných plastových lahví v podlahových rohožích;
- 100 % recyklovaných vláken v textiliích sedadel u výbavy Techno a 87 % u výbavy Esprit Alpine. U posledně jmenované výbavy, stejně jako u výbavy Iconic, pocházejí tato vlákna z přepracování plastových lahví (79 %) a bezpečnostních pásů (22 %).
- Kůže v novém Scenicu zcela chybí, například na volantu ji nahrazuje zrnitá potahová látka a na sedadlech recyklovaná vlákna.
- Aby se elektrický Scenic E-Tech dostal ještě dál v přístupu k ochraně zdrojů, používá recyklované sklo. Vůz je vybaven zatmavitelnou panoramatickou skleněnou střechou Solarbay vyvinutou ve spolupráci se společností Saint-Gobain. Solarbay se vyrábí pouze z 50 % ze skla z primárních zdrojů, zbytek pochází z plochého skla a zbytků z výroby automobilového skla jako celku.
Elektrický Renault Scenic E-Tech kombinuje potěšení z jízdy, agilitu a maximální komfort. Díky modulární platformě CMF-EV a inovativním technickým konfiguracím umocňuje zážitek z jízdy díky výkonům hodným velkým cestovním vozům.
Scenic E-Tech je k dispozici ve dvou verzích a dvou kapacitách baterií :
– 125 kW (170 k) a 280 Nm
– 160kW(220k) a 300Nm– 60 kWh baterie pro dojezd přes 420 km.
– 87 kWh baterie pro dojezd přes 620 km.
K dispozici jsou čtyři různé jízdní režimy: Comfort, Sport, Eco a Perso. Každý režim kombinuje různá nastavení palubní atmosféry (ambientní osvětlení, komfort sedadla řidiče, tepelný komfort, volba barvy obrazovky) a prvky související s řízením, jako je intenzita posilovače řízení, kalibrace hnacího ústrojí a odezva pedálů.
Všechny verze vozu jsou vybaveny palubní nabíječkou, která je kompatibilní s nabíjením stejnosměrným proudem z rychlonabíjecích stanic na dálnicích a v jejich blízkosti, stejně jako se střídavým proudem z domácích jednofázových nabíjecích stanic.
Kompatibilita s třífázovým střídavým dobíjením o výkonu až 22 kW, které je typické pro veřejné dobíjecí stanice ve městech a které umožňuje poměrně rychlé dobíjení za často rozumnou cenu bude v České republice standardem.
Více na webu Renault