Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

ŠKODA OCTAVIA V ANKETĚ AUTO MÉHO SRDCE

3. 3. 2021

ŠKODA OCTAVIA se v anketě Světového ženského auta roku už pyšní vítězstvím v kategorii Rodinné vozy. Také českou odbornou porotu v anketě AUTO MÉHO SRDCE model zaujal, a proto jej poslala s dalšími pěti auty do finále. Patnáct zkušených novinářek, manažerek a osobností, které mají k autům blízko, právě testuje model ŠKODA OCTAVIA. Zde jsou jejich tři hlavní postřehy z testování.

Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Octavia a kouzelný gin v autě

Řeč není o alkoholu za volantem, ale o hlasovém ovládání. ŠKODA má v Octavii na palubě digitální asistentku Lauru. Stačí říct “Okay, Lauro” a zadat své přání. Laura ožije jako kouzelný gin z lampy a zařídí ohřívání sedadel, otevření oken nebo zapne oblíbenou hudbu či spustí navigaci. Hlasové ovládání funguje v Octavii skvěle a přispívá k maximálnímu věnování se řízení a k bezpečné jízdě.

Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

„Je neuvěřitelné, jak rychle se v Octavii člověk zabydlí, jak je všechno funkční,“ hodnotí dvoudenní testování ŠKODA Octavia bloggerka Veronika Petrů.

Vítanou vlastností na ústřední obrazovce je pro ženy, které „bojují“ se studenýma rukama nebo za čistotu v autě, rychlá volba funkcí v podobě tlačítka: “zahřát nohy”, “zahřát ruce”, “čerstvý vzduch” nebo “volný výhled”. Stačí kliknout nebo to říct Lauře a problém je vyřešen.

K plusům patří také opravdu snadné propojení s mobilem. Díky Apple CarPlay a Android Auto se telefon po nastartování automaticky připojí, a to i když je v kapse či kabelce. Umístit jde také přímo do indukční nabíječky. Funguje to naprosto skvěle.

Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Spousta prostoru a zajímavých detailů

Porotkyně se při testování shodly, že design ŠKODA Octavia je originálnější a odvážnější než kdy dříve. Efektním detailem je promítané logo, které zasvítí na chodníku, když večer při parkování otevřete dveře řidiče. Ať už dynamičtější linie sedanu nebo většího rodiného kombíku, vypadá ŠKODA Octavia velmi dobře. Její velkou devízou je pochopitelně prostornost. I vzadu nabízí opravdu vynikající prostorový komfort pro všechny cestujcí! 

Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Důkladně to prozkoumala i bloggerka Veronika. 🙂 V prostorném kufru ve verzi sedan s objemem 600 litrů nebo kombi s objemem 640 litrů je praktický síťový program pro lepší připoutání menších předmětů a praktické dno – z jedné strany gumové, z druhé strany kobercové.

Jak Tereza Tobiášová ve svém videu trefně podotýká: „v krytce pro doplnění paliva nesmí chybět škrabka na zamrzlá okna.“ Ta je během mrazivého počasí, ve kterém porotkyně Octavii testovaly, detailem k nezaplacení.

ŠKODA Octavia je (zejména ve verzi kombi) parádní rodinnou lodí. Na všech sedadlech (kromě řidiče) jsou k dispozici ISOFIXy k upoutání dětské autosedačky.

Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Komfortní jízda s bezpečnostními asistenty na palubě

Porotkyně mají k dispozici širokou paletu motorů, které Octavia a Octavia Combi nabízí. Testují benzinové (1.5 TSI 110 kW, 2.0 TSI 180 kW ve verzi RS), naftové (2.0TDI 147 kW 4×4) a ale i plugin hybridní motory (1.4 TSI 150 kW).

Například zpěvačka Bára Vaculíková otestovala plug-in hybridní verzi s dojezdem 60 kilometrů na elektřinu, u které ji překvapila tichost startování a potěšil fakt, že může díky espézetkám parkovat v centru města zadarmo.

Moderátorka Tereza Tobiášová vyzkoušela v mrazech minus 10 stupňů Celsia ostrou, benzinovou verzi RS s manuální převodovkou. Verze RS s výkonem 180 kW jede jako drak a jak Tereza podotýká: „žere o trochu více, ale ten jízdní zážitek za to stojí. Když jdete do sportovní verze, tak s ním musíme počítat.“

ŠKODA Octavia je se všemi jmenovanými detaily auto především o jízdních vlastnostech. Řídí se a jede moc pěkně. Během jízdy palubní počítač vyhodnocuje hospodárnost jízdy a informuje, zda není lepší už přeřadit, podřadit nebo například dát nohu ze spojky.

Adaptivní podvozek DCC s volbou jízdních režimů Driving Mode Select je špičkový. Umožňuje si nastavit podle aktuální řidičské nálady chování tlumičů, řízení a převodovky. Režim Comfort si na dálnici řadu porotkyň získal svým „pohupováním“.

Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Velmi vítaným prvkem na poli bezpečnosti je head-up displej, který promítá aktuální rychlost, pokyny navigace nebo také aktivitu bezpečnostních asistentů. Vedle asistenta, sledující mrtvý úhel, nebo hlídající jízdu v pruzích porotkyně často zmiňovaly také praktického parkovacího asistenta a zobrazení kamery s vodícími čárami. Jen nesmí být kruté mrazy, jako měla Tereza. To totiž systém občas stávkuje.

ŠKODA Octavia v sobě skrývá překvapivou dravost, a přitom velmi dobrou stabilitu. Volant se příjemně drží a auto se s ním velmi příjemně ovládá. Octavia skvěle sedí v zatáčkách.

Není pochyb o tom, že je ŠKODA Octavia horký adept na vítěze v letošní anketě AUTO MÉHO SRDCE. Ve hře je ale ještě dalších 5 finalistů. Uvidíme, co budou porotkyně říkat na další modely, které se dostaly do 2. kola ankety…

Hlasujte v anketě DÁMSKÁ AUTOVOLENKA

Vyberte nejlepší auto podle svého gusta. Zúčastněte se hlasování veřejnosti. Stačí kliknout na model, který vás nejvíce oslovil, a odeslat svůj hlas. Hlasovat můžete až do konce srpna.

 

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018