Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Test autostanu Mercedes-Benz Marco Polo

22. 11. 2021

Některá auta vzbuzují touhu závodit a některá dělat „parádu“ ve městě. Mercedes-Benz Marco Polo něco takového primárně nedělá. Jeho jméno o jeho silných stránkách dost napovídá. Je totiž dokonalým autem pro ty, kteří milují cestování. Žena v autě.cz s ním strávila dokonce noc.

IMG_8462
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Po otestování nejdostupnější varianty univerzální dodávky od Mercedes-Benz modelu Vito se k nám do redakce po čase dostala vrcholná verze obytné dodávky Marco Polo se stejnou motorizací.

IMG_8441
Foto: Sabina Kvášová

Ta je navržena, aby byla mnohem pohodlnějším vozem pro kempování. Ze 7místné verze multifunkčního vanu se pomocí pár páček stane auto se stanem na střeše a letištěm (135×200) místo sedadel v druhé a třetí řadě. To když sedadla rozložíte a necháte je volně navazovat na sklápěcí plochu nad kufrem.

Za cenu hodně ojetého auta v modelu Marco Polo získáte nápaditý paket ArtVenture (+149 341 Kč). Jeho nevýraznějším prvkem je skládací střešní stan Westfalia, ale také chromovaná přední maska, lakované nárazníky, černá tónovaná zadní skla anebo LED světlomety. Právě tento paket zvedá společně se 17palcovými koly (+19 735 Kč) a křišťálově bílým lakováním (+35 650 Kč) pomyslnou laťku tohoto modelu o úroveň výš. Více než pět metrů dlouhý Marco Polo je díky tomu nepřehlédnutelný.

IMG_8432
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Přiznám se, že mě po otevření dveří interiér trochu překvapil. Uvnitř testovaného modelu Marco Polo se totiž na poměry prémiové značky Mercedes-Benz žádný extra luxus nekoná.

IMG_8425
Foto: Sabina Kvášová

Uvnitř modelu Marco Polo se „jede“ na vlně oldschoolovějšího designu. A tak interiéru dominují tvrdší plasty a palubní desce kraluje (na dnešní poměry menší) 7palcová, dotyková obrazovka navigace (+28 276 Kč) a klasické čudlíky pro ovládání těch nejzásadnějších funkcí v autě. Nutno také podotknout, že reakce infotainmentu jsou pomalejší.

IMG_8198
Foto: Sabina Kvášová

Ano, interiér může působit trošku staromilsky. Faktem je, že z uživatelského hlediska vše funguje tak jak má. Standardně je Marco Polo pětimístný. Naše verze disponovala ještě dvěma posuvnými sedadly (+55 876 Kč). Přední sedadla jsou otočná tak, aby si pak ke stolku v kolejnici mohli usednout 4 lidé jako v restauraci. Jen samotná manipulace a otočení těch dvou předních sedadel je třeba nechat na trpělivém a silném muži. ☹

Všechna sedadla disponují Isofixy na dětské autosedačky! Že je Marco Polo dokonalým vozem pro všechny, kteří převážejí velkou rodinu, kola, windsurfingové prkno (až 2,68 metru) nebo různá zavazadla, o tom svědčí objem kufru 830 litrů.

IMG_8201
Foto: Sabina Kvášová

Prvotní výtky ke vzhledu interiéru byly zapomenuty, když jsem v Marco Polo prožila noc. Kvalitní nástavba Westfalia s LED lampičkami a s dokonalým roštem Froli mi totiž poskytla stejný komfort jako na domácí matraci nebo ve 4hvězdičkovém hotelu. Marco Polo jsem otestovala v horském průsmyku Stelvio. Ranní teploty dosahovaly 7 stupňů. Proto jsem otestovala i funkčnost nezávislého topení (+57 192 Kč), jehož teplota jde opravdu snadno nastavit. Dalším praktickým prvkem jsou okenní závěsy. I po svítání tak je možné v autě nerušeně podřimovat.

Jedeme

Naše redakce konkrétně otestovala model Marco Polo Activity v nejsilnější verzi 300d s výkonem 176 kW, maximálním točivým momentem 500 N.m a pohonem všech kol 4Matic (+104 270 Kč).

IMG_8454
Foto: Sabina Kvášová

Spolupráce motoru s 9stupňovou automatickou převodovkou, která hladce řadí, je příkladná. Stejně tak jako odhlučnění. Jízdní vlastnosti testovaného modelu Marco Polo jsou i díky kvalitnímu podvozku velice komfortní. A to jak ve městě, tak například na dálnici.

Vznětový dvoulitr poskytuje dostatek koňských sil. Během testování jsem si spíše připadala jako v osobním voze, nikoli v obytňáku. Marco Polo Activity v nejsilnější verzi 300d si řidičku dokáže získat svou schopností akcelerace. Třítunová čtyřkolka překvapivě dobře sedí v zatáčkách.

Díky těmto vlastnostem jsem se ve voze cítila velmi bezpečně. K tomu pochopitelně přispívá velmi dobrý výhled a také značné množství bezpečnostních asistentů. Nechybí parkovací asistent s kamerou (+32 619 Kč), aktivní brzdový asistent (+13 263 Kč), rozjezdový asistent do kopce, bezpečnostní systém PRE-SAFE (+10 523 Kč) nebo asistent držení v jízdním pruhu (+24 719 Kč). Rovněž spotřeba potěší rodinný rozpočet. Během týdenního testování se hodnota spotřeby této čtyřkolky ustálila na 9 litrech na 100 kilometrů.

Hodnotíme

IMG_8204
Foto: Sabina Kvášová

Mercedes-Benz Marco Polo má duši velkého cestovatele. Pokud si čas od času chcete okořenit život cestovatelskými zážitky, pak je tento vůz glampingovým penzionem na 4 kolech.

Odmění se Vám velmi komfortními jízdními vlastnosti a nezapomenutelnými rány, jaké jsem zažila já v průsmyku Stelvio v nadmořské výšce 2758 m n. m. Multifunkčnost Mercedes-Benz Marco Polo ocení aktivní páry a rodiny s dětmi. Vejde se do něj všechno!

Cena testovaného vozu Mercedes-Benz Marco Polo ACTIVITY 300 d 4MATIC se vyšplhala se všemi příplatky na 1 684 833 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018