Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Test elektrické dodávky: Mercedes EQV

30. 7. 2021

Tento test naší kolegyně Terezy Tobiášové je v mnoha ohledech speciální. Elektrickou dodávku jsme v redakci totiž za celých 13 let fungování magazínu Žena v autě.cz neměli a auto v ceně garsonky na okraji Prahy také netestujeme každý den. Mercedes EQV je ultramoderní, multifunkční vozidlo s nulovými emisemi. Ačkoliv se s ním především počítá jako s reprezentativní shuttlem, Tereza ho otestovala z pohledu rodinného, užitkového vanu.

Díváme se

Velkorysé „dodávkoidní“ rozměry o délce 5,14 metru a šířce 1,93 metru dávají tušit, že tohle auto bude „rájem prostoru“. V naší testované verzi se sem vešlo až 8 osob! Výška nepřesahuje 1,9 metru, a proto EQV bez problémů zajede do většiny garáží a obchodních domů. Že se sním bude špatně parkovat? O to se postarají parkovací senzory a kamera 360° (+40 373 Kč). Ta je v EQV k nezaplacení.

IMG_2652
Foto: Sabina Kvášová

Z venku fakt nejde poznat, že se jedná o bezemisní vůz. EQV až na specifické polepy a označení EQV vypadá jako „obyčejný“ van od Mercedesu.

Přídi dominuje zapuštěné logo a chytré LED Matrix světlomety, které skvěle svítí díky natáčení i do zatáček. S příplatkovým bílým, křišťálovým lakováním (+35 650 Kč) a tónovanými skly vzadu vypadá velmi prémiově. Vnější design doplňují 17“palcová kola a spoiler AMG na zadních dveřích.

IMG_2647
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Stačí usednout za volant a hned se dostaví dokonalý přehled, o tom, co se děje na silnici. Za parádní 180stupňový rozhled kolem vozu dáváme EQV jedničku s hvězdičkou. Zato při výhledu vzad se vyplatí spolehnout na parkovací kameru a zrcátka, neboť prostřední opěrák hlavy v 3.řadě sedadel překáží při výhledu vzad. Kožený, multifunkční volant krásně padne do ruky. V rámci výbavy AVANTGARDE (+150 793 Kč) interiér dýchá luxusem, jak se na prémiovou značku patří.

IMG_2639
Foto: Sabina Kvášová

Uprostřed palubní desky s dekorem broušeného hliníku se nachází velká, digitální 10,25″ dotyková obrazovka. Jedná se o nejmodernější infotainment v Mercedesu tzv. MBUX Multimediální systém Mid, který jde ovládat i hlasem. V případě rychlých reakcí potěší je částečné ovládání přes analogová tlačítka. To je uživatelsky velmi příjemné. Jinak ovládání navigace s pěknou grafikou je intuitivní a navigace nabízí aktuální data o dopravní situaci. Aktualizace mapových dat je navíc na 3 roky zdarma.

IMG_2640
Foto: Sabina Kvášová

Až trošku překvapivě model EQV snoubí moderní technologie se starším ovládáním. Jak Tereza říká: „Ač je tento model hypermoderní, tak přístrojovka má analogové budíky.“ Dokonce se tu ani nestartuje tlačítkem, ale otočením klíče(!). „Člověk ale tak trochu sedí v „užitkáči“ a tím pádem před sebou nepotřebuje mít digitální přístrojový štít,“ hodnotí podobu palubního počítače Tereza. Všechny údaje jsou dobře čitelné. K uživatelského komfortu nemáme připomínek. Otázkou druhou ale je, zda by digitální displej za volantem a bezklíčové startování v autě za víc jak 2 miliony nemělo přece jen být…

IMG_2650
Foto: Sabina Kvášová

Silnou stránkou EQV je vedle nulových emisí pochopitelně prostornost. Elektrická dodávka má baterie umístěné pod podlahou a v žádném případě neomezuje prostor v kabině. Testovaný model nabízí standardně uspořádání sedadel 2+2+3. Tereza během týdenního testování v autě vozila 2 dcery, manžela a všechna důležitá zavazadla počínaje taškami a sportovním kočárkem konče. 🙂

Prostor a variabilita interiéru díky posunu anebo úplnému vyjmutí sedaček si zaslouží rovněž jedničku! Všem členům posádky EQV zajišťuje rovnocenný komfort (tedy až na vyhřívání pouze předních sedadel). Je zde pro všechny členy posádky kompletní rozvod tepla, klimatizace THERMOTRONIC (+18 948 Kč) nebo například připojení USB, zásuvky 12V apod. Dokonalou atmosféru vnímaného prostoru dotváří elektricky ovládaná panoramatická střecha (+82 932 Kč) a také kožené čalounění sedadel Lugano s růžovo zlatým prošíváním.

IMG_2648
Foto: Sabina Kvášová
IMG_2649
Foto: Sabina Kvášová

Navíc příplatkové elektrické ovládání bočních dveří (+2×23 437 Kč) (vybavené dětskou pojistkou) na klíčích nebo tlačítka uvnitř je velmi příjemné. Zavazadlový prostor nabízí standardně 1030 litrů, po sklopení sedadel lze dosáhnout až objemu 4630 litrů. Nevýhodou, jak Tereza správně odhalila, je: „vyklápění zadních dveří, kde si musíte sakra dávat pozor, kde s tím autem parkujete!“

IMG_2613
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Mercedes tento unikátní model nabízí jako optimální auto pro převozy ve městě. Ano, EQV skutečně není autem na dlouhé vzdálenosti, jak jsme například u běžných dieselových dodávek zvyklí. S ohledem na cenovku auta pohybující se nad hranicí 2 milionů, bude EQV hrdým shuttlem spíše pro hotely a taxislužbu než pro rodiny s dětmi. Náš magazín EQV ale právě z tohoto pohledu auto otestoval. A finální verdikt…

EQV se ženám velmi příjemně řídí. Bryskní akcelerace, ultratichý chod a žádné tankování. Tak by se dala velmi zkráceně popsat jízda s modelem Mercedes EQV. Pod kapotou EQV se nachází elektromotor o výkonu 150 kW, odpovídající síle 204 koní a točivým momentem 362 Nm.

IMG_2643
Foto: Sabina Kvášová

Řízení elektromobilu má pochopitelně svá specifika. Pádla pod volantem neslouží k řazení ale k nastavení míry rekuperace, resp. síly brzdění. Například, když nastavíte silnější rekuperaci do polohy D++, začne po sundání nohy z plynu vůz silně brzdit. Díky bateriím v podlaze má EQV nízké těžiště a tak „dva a půl tuny vážící drobeček“ velmi dobře sedí v zatáčkách. Jak Tereza jedním dechem dodává: „V zatáčkách se nebojíte na to šlápnout! Auto pracuje při průjezdu zatáčkou bezvadně.“

IMG_8359
Foto: Sabina Kvášová

EQV se řídí překvapivě hladce. Jízda s touto předokolkou je maximálně pohodlná a s měkčím podvozkem. Tereza s EQV a celou 4čelennou rodinou také vyrazila v parném létě na víkendový výlet. V plném zatížení s neustále zapnutou klimatizací včetně elegantně naloženého kočárku Tereza najela 120 kilometrů. EQV vůz zejména při jízdě po okreskách nešetřila a při příjezdu domů hlásila baterie ještě kapacitu 50 %. Při běžné jízdě, kdy není třeba se rychlostmi nijak zvlášť omezovat, dosahuje dojezd kolem 250 kilometrů. Výrobce deklaruje dojezd podle metodiky WLTP 363 kilometrů. V rychlonabíječce DC (110kW s konektorem CCS) se EQV nabije během 45minutové zastávky až do 80 % baterie. Průměrná spotřeba dle WLTP: 27,6 kWh/100 km. Nulové emise CO2 jsou důvodem, proč s touto luxusní dodávkou můžete bez obav parkovat zdarma ve městech a neplatíte ani žádné poplatky za dálnice.

Co se týče bezpečnostních asistentů nechybí regulace odstupu (+26 614 Kč), rozjezdový asistent do kopce nebo preventivní systém ochrany cestujících PRE-SAFE (+10 523 Kč). Pochvalu si také zaslouží sledování mrtvého úhlu a držení jízdního pruhu (+24 719 Kč), které případně jemnými vibracemi upozorňuje na překročení jízdního pruhu bez blinkru.

IMG_2610
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Jízda ve velké, elektrické, dodávce EQV stojí za to! Přátelské ovládání, tichoučký chod, překvapivá akcelerace, pohodlí a komfort pro všechny členy početné posádky! Mercedes EQV je bezesporu budoucnost městského „dopravování se“. A pokud máte větší rodinu, 2 miliony na účtu, holdujete elektromobilitě a pohybujete se často ve městě, pak může EQV svým charakterem okouzlit i Vás.

Dodávková třída V (220d 163k 9A/T RWD) startuje na 1 273 525 Kč. Za elektrickou verzi je třeba „přihodit“ o téměř 700 000 Kč víc. Cena testovaného vozu Mercedes-Benz EQV 300 pak dosahuje 2 322 143 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018