Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test elektromobilu Peugeot e-Traveller

13. 12. 2021

Žena v autě.cz exkluzivně otestovala prostornou dodávku na elektřinu Peugeot e-Traveller. Pro koho se tento elektromobil hodí a jaké jsou jeho limity? Jak na nás osmimístný e-Traveller zapůsobil, to zjistíte právě v našem testu.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Že je e-Traveller autem na elektřinu na první pohled není téměř poznat. Stejně jako u modelu na konvenční motor je výrazný vzhled této multifunkční dodávky dán především dominantní přídí s chromovými lištami a zajímavě profilovanými světlomety. Robustní vzhled celé karoserie doplňují boční prolisy.

IMG_8521
Foto: Sabina Kvášová

Ekologičnost provozu napovídá na přídi logo Peugeot se zelenomodrými odlesky, písmenko e-Traveller v názvu na zádi a také espézetky s písmeny EL. Díky nim je parkování ve městě na modrých zónách zdarma.

Právě možnost parkování v modrých zónách patří vedle toho, kolik osob a věcí e-Traveller uveze, k těm nejzásadnějším kvalitám vozu. Jak ale dále dokážeme, tohle auto není pro každého….

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Vzdušnému interiéru dominuje 7palcový, dotykový displej s navigací a infotaimentem. Systém funguje velmi dobře a je intuitivní. Palubní počítač s modro-zelenou grafikou je velmi srozumitelný a podává řidičce jasný přehled o charakteru jízdy na elektřinu (tok energie, rekuperace) a stavu baterie vůbec.

IMG_8533
Foto: Sabina Kvášová

Oproti standardním verzím má e-Traveller o tlačítko navíc. Je jím „e-Toggle“, které nabízí okamžitý přístup k ovládacím prvkům elektrické automatické převodovky. Volit můžete mezi třemi jízdními režimy: ECO, NORMAL a POWER.

U ovládání automatické převodovky je zde povel „B“, kterým dochází při sundání nohy z plynu k výraznějšímu brzdění a tedy výraznější rekuperaci.

Předností testovaného e-Travelleru je bezesporu jeho prostornost a praktičnost. Z auta je také skvěle vidět. Rozestavení sedadel je v poměru 2-3-3. Pohodlné sedačky nabízejí maximální pohodlí. Jak už to u luxusních shuttle minibusů bývá, boční dveře se otevírají elektricky ve dveřích, tlačítkem z pozice řidiče nebo pomocí tlačítka na klíčku.

Interiér působí i díky koženému čalounění a panoramatické střeše velmi prémiově. Peugeot e-Traveller tak je důstojným vozem právě například pro transfer hostů na hotel, atp. Zavazadlový prostor nabízí 603 litrů objemu.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Peugeot e-Traveller pod kapotou konkrétně ukrývá elektromotor s výkonem 136 koní a točivým momentem 260 Nm. E-Traveller otestovala naše redakce se slabším akumulátorem o kapacitě 50 kWh s deklarovaným dojezdem 230 kilometrů.

IMG_8378
Foto: Sabina Kvášová

Ve městě je jízda (ať už v režimu ECO nebo Normal) velmi komfortní. Tichý chod a čiperné starty na semaforu patří k charakteristickým vlatnostem testované dodávky. Při jízdě po dálnici v dynamickém jízdním režimu Power se e-Traveller nenechá zahanbit. Je tu ale jedno ALE.

Není totiž radno překračovat maximální dovolenou rychlost. V takovém případě dojezd klesá o víc než 30 %, než je předpoklad. I když máte 100% nabito, je reálný dojezd kolem maximálně 150 km.

Peugeot e-Traveller nás tak sice dovezl z Prahy až do Hradce Králové. Celou dobu jsem raději jela kolem 110 km/h. Jinak bych musela hledat nabíječku už před Hradcem. 🙁

IMG_8374
Foto: Sabina Kvášová

Nabíjení je jinak jednoduché. Stačí zasunout kabel do dvířek na levém předním blatníku. Nabíjet se dá z obyčejné zásuvky (to ale trvá 15 hodin) nebo z rychlonabíječky. V takovém případě (nabíječka 100 kWh) zvládne u 0 na 80 % nabít baterii za půl hodiny.

Peugeot e-Traveller je špičkově vybavené, bezpečné auto. K dobrému a jistému pocitu z řízení přispívají asistenti jako je hlídání mrtvého úhlu, vyjetí z jízdního pruhu, rozpoznání dopravních značek nebo automatické přepínání světel.

Parkování je s e-Traveller až překvapivě jednoduché. Jeho rozměry jsou podobné jako s kdejakým kombíkem. Nechybí zde parkovací asistent se zpětnou kamerou. Ta poskytuje 180° horní pohled na záď vozu a jeho okolí. Díky výšce 1,9 metru je možné v pohodě zajíždět také do garáží.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Upřímně, využití tohoto vozu vidíme nikoliv pro běžný, rodinný život ale především jako firemní auto. Dojezd na jedno nabití je u testované verze s akumulátorem 50 kWh totiž opravdu malý. Vyplatí se opravdu jen na dopravu po městě a kratší vzdálenosti. Ideální jako shuttle „letiště – centrum města“. Rychlost, teplota a styl jízdy zásadně ovlivňují výsledný dojezd!

Na druhou stranu pokud budeme předpokládat, že elektromobily budou mít v centrech města stále větší zelenou a objeví se brzy další zvýhodnění pro elektromobily, může být tento model pro hotely a firmy zajímavou alternativou.

Peugeot e-Traveller (100 kW) startuje na 1 110 000 Kč. Na baterii se vztahuje záruka 8 let nebo 160 000 km při garanci 70% kapacity baterie.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018