Test Hyundai Santa Fe – vstupenka mezi prémiová SUV
28. 10. 2019
Hyundai v loňském roce představil zcela novou generaci modelu Santa Fe. Novinka míří do prémiové třídy, teritoria velkých a luxusních SUV. To je veskrze smělý cíl. Postavit se prémiové evropské konkurenci, to už chce pořádnou dávku odvahy. Nový Santa Fe přináší několik prvků, které jsou ve vozech značky Hyundai novinkou. Navíc je super pohodlný a sveze až sedm cestujících.
Díváme se
První pohled naznačuje, že robustnost není novému Santa Fe vůbec cizí. Centrem přídě je velká černá mřížka chladiče s chromovým pásem. Zajímavým prvkem je rozmístění LED denních a hlavních svítilen, která jsou integrovány do nárazníku. Stejné rozvržení nabízí třeba menší model Kona. Boční siluetě vozu dominuje zužující se linie oken, velké blatníky a velké zadní dveře. V zadní části se nacházejí hlavní světla zasahující do boků karoserie. Část světel jako světla zpátečky a směrovky jsou umístěny v nárazníku.
Po designové stránce povedené SUV a důvěryhodně vypadající parťák. Přesně tak, jak má velké SUV působit.
Nasedáme
Interiér je prostorný a nepostrádá notnou dávku luxusu a noblesy. Kokpitu vévodí hodnotné materiály v čele s kůží, kterou kromě sedadel, volantu, řadící páky lze nalézt na palubní desce. Navíc je tvarově velmi zdařile zpracována a spolu s ostatními tvary a povrchy interiéru působí hravě a kontrastně. Tohle se opravdu povedlo.
V interiéru je nadprůměrná porce prostoru, přičemž výrobce nezanedbal ani zadní sedadla. Posádka ze zadních sedadel může dokonce posouvat sedadlo spolujezdci pomocí ovladače umístěným na opěradle. Samozřejmostí je vyhřívání všech sedadel, ventilace předních sedadel nebo roletky na zadních oknech. Kufr pojme slušných 625 litrů v základu.
Řidič má před sebou přístrojový štít, kombinující virtuální kokpit spolu s klasickými budíky. Novinkou je pak použití headup displeje, který promítá informace o jízdě na čelní sklo namísto výsuvného panýlku. Středobodem infotainmentu je centrální dotyková 8palcová obrazovka.
Vlajková loď Hyundai je doslova prošpikovaná všemi dostupnými jízdními asistenty a bezpečnostními prvky (autonomní nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, asistent jízdy v pruzích, inteligentní adaptivní tempomat), ale také vychytávkami jako tlakový senzor v zadních sedadlech.
Ten dá o sobě vědět, pokud něco těžkého necháte na zadních sedadle. Roztržitá maminka pak například nemusí řešit, že zapomněla v autě dítě. 🙂 Santa Fe také disponuje například pohybovým senzorem monitorujícím vnitřek vozu, Safety Exit Assist zase nedovolí otevřít zadní dveře, pokud se z boku blíží vůz.
Jedeme
Nový Hyundai Santa Fe je v nabídce s dvojicí dieselových motorizací a jednou benzinovou variantou. Základ nabídky tvoří naftový čtyřválcový motor 2,0 CRDi e-VGT výkonem 150 koní. Výkonnější varianta je opatřena motorem 2,2 CRDi e-VGT a výkonem rovných 200 koní. Obě naftové motorizace lze pořídit s 6st. manuální nebo 8st. automatickou převodovkou. Benzinový motor 2,4 GDI e-CVVT (180 koní) lze pořídit jen s manuálem. Škoda jen, že není k dispozici také pořádný šestiválcový motor. Ten by Santa Fe vyloženě slušel. My jsme testovali výkonnější verzi s automatickou převodovkou a určitě ji bychom za slabší verzi s manuálem neměnili. Dvě stě koní zní jako slušná porce výkonu, nezapomínejme však, že má na starosti rozpohybovat dvoutunové SUV.
Santa Fe v této konfiguraci je jako stvořené pro klidnou a plovou jízdu. Sportovní ambice nečekejte, tlačítko Sport je spíše do počtu. Santa Fe je naladěno zejména na pohodlnou a zásluhou dobrého odhlučnění, také tichou jízdu. To zvládá perfektně a své cestují neskonale hýčká. Chyběl nám snad jen adaptivní podvozek. Automatická převodovka řadí plynule s průměrnou rychlostí. Osm kvaltů předznamenává nízké otáčky i při dálničních rychlostech. To je pozitivně znát na spotřebě. Kombinovaná spotřeba při stálém pohonu všech kol znamenala necelých 8 litrů nafty na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Hyundai Santa Fe je v současné době nejdražší model v nabídce korejského výrobce. Zásluhou přehlídky těch nejmodernějších technologií má za úkol na sebe vzít roli výkladní skříně výrobce. To mu jde na výbornou. Svoji posádku dokáže skvěle hýčkat, a navíc poskytnout pocit bezpečí. To je jeden z hlavních atributů při výběru nového rodinného vozu. Interiér dokáže okouzlit a je na světelné roky vzdálený zpracování minulých generací. Projev motoru neuspokojí řidičky, které hledají zábavu za volantem, rodiny náročné na prostor a pohodlí však ano.
V porovnání se Škodou KODIAQ má bohatší výbavu, otázkou pak už jen zůstává cenovka. Ta startuje v základním provedení na částce 799 990 Kč. Testovaný model s maximální výbavou přijde na 1 290 000 Kč.
Více na webu Hyundai