Citroën Ë-C4: foto Ženy sro

Tichoučký elektromobil Citroën Ë-C4

18. 10. 2022

Tichý chod, bleskurychlé rozjezdy, žádné výfukové plyny a jednoduché řízení. To jsou zpravidla nejčastější důvody, proč se ženám jízda elektromobilem líbí. Kolegyně z portálu Ženy sro a Testuj.to o elektrickém Citroënu Ë-C4 mluví jako antistresovém autě, ve kterém slyší jen vlastní myšlenky. Jak obstál crossover Citroën Ë-C4 u náročných žen po několika týdnech testování?

kristyna3
Citroën Ë-C4: foto Ženy sro

Nulový stres pro každou (nejen) ženu za volantem

Jízda v Citroënu Ë-C4 si člověka získá stejně rychle, jako se umí tento elektromobil svižně rozjet.

„Díky elektrickému pohonu máte v podstatě všechen výkon vozu připravený okamžitě, můžete se mnohem snadněji dostat z odbočovacího pruhu na dálnici a zařadit se bezpečně do provozu,“ popisuje charakter jízdy jedna z testerek Lucie z portálu Ženy sro.

Funkce Sport dovoluje Citroën Ë-C4 pořádně provětrat, nicméně rychle ubývající procenta baterie člověka vracejí na zem. Na druhou stranu není s klidnou nohou na pedálu problém vyrazit s elektrickým crossoverem i na delší trasu. Kolegyně z Ženy s.r.o. vyrazily na otočku do Brna. 

Cestu z Prahy do Brna jsme zvládly jen s jedním nabíjením. Dokonalý komfort a pohodlná, svižná jízda, mi tu půlhodinku zdržení u nabíječky perfektně vykompenzovali,“ sdílí své zážitky z jízdy Lucie.

IMG_2565
Citroën Ë-C4: foto Ženy sro

Třicet minut pro sebe

Odmítači elektromobility reptají, že je doba nabíjení dlouhá a infrastruktura mizerná. Naše zkušenost je následující. Doba dobíjení na 80 % baterie u Citroën Ë-C4 na veřejné rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW je skutečně 30 minut.

image7
Citroën Ë-C4: foto Ženy sro

Kolegyně z portálu Ženy sro jsou s dobou dobíjení elektromobilu naprosto v pohodě:

„Během dobíjení máte ideální „chvilku“ na projetí sociálních sítí nebo přípravu na další poradu. Nabíjecí zásuvka je opatřena barevnou diodou, která vizuálně provází celý proces dobíjení,“ popisuje čas strávený u dobíječky Lucie.

K silným stránkám Citroënu Ë-C4 zmiňovaným drtivou většinou redaktorek a testerek patří uhlazená jízda a tichý chod. Díky tlumičům s hydraulickými dorazy nejsou nerovnosti vozovky vůbec znát. Jízda v Citroënu Ë-C4 nabízí extrémně pohodlný zážitek a hladké svezení.

„Po několika týdnech jízdy v Citroënu Ë-C4 jsme si uvědomily, o kolik je život hezčí, když jedeme v elektromobilu a slyšíme jen své myšlenky.“

řidička a testerka Lucie Janotová o Citroënu Ë-C4
image0
Citroën Ë-C4: foto Ženy sro

Citroën Ë-C4 „jede“ cestou elegantní jednoduchosti

Exteriér a interiér je detailně vyladěný. Na estetiku jsme my ženy citlivé a při hodnocení jsme se shodly, že u testovaného, elektrického crossoveru vše krásně hraje.

Dokonce i pro člověka, který v tomto elektromobilu sedí poprvé, je vše přehledné a ovládání logicky rozvržené.

Všechna tlačítka ve voze jasně sdělují účel a jsou viditelně a systematicky umístěna. Stačila jedna jízda a z auta se stal výborný parťák,“ komentuje ovládání vozu Míša, ředitelka portálu Ženy sro.

Jedním dechem dodává: „I ve standardní výbavě disponuje Citroën Ë-C4 velkým množstvím asistenčních systémů. Zejména musím vypíchnout funkci HillAssist, který mi pomáhal s rozjetím v prudkém kopci.

Skvělá je také funkce promítání rychlosti na vysouvací skleněné destičce. Za mě je to podstatná vychytávka, protože u auta rychlost díky tichosti motoru nijak nepociťujete a takto máte bezpečný přehled o jízdě.“

Elektrický Citroën Ë-C4 je za nás ve městě dokonalým parťákem. Jeho velkou výhodou je také velké množství odkládacích prostor a dostačující velikost kufru.

image9
Citroën Ë-C4: foto Ženy sro

Kladné hodnocení k testovanému elektromobilu přidává také testerka Kateřina:

Pohodlná městská sedadla, jež kombinují kůži a textil a množství odkládacích prostor nejen ve dveřích, ale i na středovém tunelu a uprostřed přístrojové desky – to na mě udělalo velký dojem.

Většina z nás v redakci stejně jako kolegyně z Ženy sro a Testuj.to jsou stále online – na pracovních poradách, schůzkách nebo emailu. 🙂

Podstatnou vychytávkou u Citroënu Ë-C4 pro nás je bezdrátová nabíječka na telefon. Stačí „odložit“ telefon do šuplíku a smartphone je rychle dobitý.

„Máte-li iPhone, tak jistě oceníte, že jakmile auto zaparkujete, okamžitě si váš telefon zapamatuje polohu auta a velmi ochotně vás k němu opět zavede, když bude potřeba,“ dodává Míša.

IMG_2384
Citroën Ë-C4: foto Ženy sro

Nečoudíme, nabíjíme, šetříme

Pokud si koupíte elektromobil, pravděpodobně si zřídíte také domácí dobíječku, tzv. wallbox. Kolegyně z portálu Ženy s.r.o. sebevědomě prohlašují, že v takovém případě elektromobil vlastně šetří čas.

Přijedete domů, zastrčíte konektor a dobíjení už neřešíte. Ráno pak máte opět auto nabité.

Dobíjení je velmi snadné a lze jej naplánovat nebo odložit, aby bylo možné využívat výhodnějších tarifů mimo energetickou špičku.

IMG_1903
Citroen e:C4: foto Žena v autě.cz

Elektromobily jsou také šetrnější k životnímu prostředí. Žádné výfukové plyny a emise. V elektromobilech ve městě je budoucnost.

Chceme-li lepší vzduch pro naše děti, musíme si tento fakt uvědomit. Čím více tichoučkých elektromobilů ve městě bude, tím bude „ruch velkoměst“ snesitelnější.

Elektromobily mají také nižší provozní náklady. Na pravidelné návštěvy v servisu související s chodem benzinového nebo naftového motoru můžete zapomenout.

Lucie z portálu Ženy sro dodává: „O elektromobilitě panuje neuvěřitelné množství mýtů a polopravd. Po několikatýdenním testování elektromobilu vím, jak to je. Pro mě jsou nulové emise pádným argumentem také proto, že mohu parkovat elektromobil ve městě zdarma. Šetřím tak životní prostředí i peníze.“

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018