Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

Ženy sro vyzkoušely DS 3 Crossback

10. 6. 2021

V bezemisní jízdě je budoucnost. Tichý chod a parádní akcelerace patří k silným stránkám elektromobilů. Tím si elektromobily dokáží ženy podmanit. Podnikatelka a moderátorka Eva Čejková se svými kolegyněmi z portálu Ženy sro nedávno otestovala model DS 3 Crossback E-Tense. Má pihy na kráse? Čím si dámy testovaný elektromobil získal, to najdete právě zde.

Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

Exkluzivní vzhled

„Avantgardní tvary, krásná kola, dvoubarevné provedení karoserie, zapuštěné kliky, LED přední a zadní světlomety, které nejenom pěkně vypadají, ale i dobře svítí. To vše dodává dojem luxusu, stylu a chcete se na něj dívat pořád. Ten pocit nepůsobí jen zvenku, ale i po usednutí do interiéru.

Luxusně působící materiály, bílá kůže, pohodlná sedadla, padnoucí volant do ruky a všudypřítomné kubistické křivky, které jsou typické pro značku DS. Jsou opravdu všude. Na palubní desce, sedačkách, dokonce i vnitřních lampičkách. Auto vyvolává emoce a je důkazem výjimečnosti, když se chcete v dnešní době odlišit,“ uvádí na účet vzhledu testerka Irča.

Foto: Sabina Kvášová

První ze semaforu

Irča jedním dechem doplňuje: „První, co překvapí při nastartování, je to, že nic neslyšíte. Jelikož se jedná čistě o elektromobil. Stačí zmáčknout tlačítko, místo zvuku motoru se rozsvítí na displeji READY, vy můžete zařadit a hurá. Reakce na plyn je okamžitá.

Je až neuvěřitelné, jak auto zrychluje a jede. Jen si musíte hlídat rychlost, protože jak neslyšíte motor i rychlost vnímáte jinak. Žádné rušivé zvuky, na palubě klid a musím přiznat, je to hodně návykové.“

Akcelerace Evu Čejkovou okouzlila: „Co mě moc bavilo byl odpich vozidla při startech na semaforech. Nic neslyším a najednou jedu a jsem první! Svojí pool position jsem si vždy udržela.“

Vě městě je DS3 Crossback E-tense je velmi příjemným společníkem a zvláště v Praze, kde jsou nabíjecí stanice už v celkem slušném počtu. Nabíjení, které do plna trvá cca 1,5 h. se tak stalo celkem pohodlnou záležitostí. Dojezd je maximálně 230 km, pokud se tedy řidička krotí.

Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

Bezpečná jízda

Z DS 3 Crossback E-Tense je dobrý výhled všemi směry, sedíte poměrně vysoko, oceníte velká zpětná zrcátka a vyšší podvozek je dobře naladěn. Nerozhodí ho ani naše „kvalitní“ silnice a dovolí vám i svižnější průjezd zatáčkou nebo si zajet mimo zpevněnou cestu. Celkově vozidlo působí vyváženě, pohodlně a je předvídatelné.

„Na výběr jsou tři jízdní režimy ECO, NORMAL, SPORT. Při přepínání je mezi nimi opravdu citelný rozdíl. Hlavně je to poznat na reakci plynového pedálu a pocitu z jízdy. Nejčastěji jsem jezdila na režim NORMAL i s ohledem na spotřebu energie. Nejzábavnější bylo auto v režimu SPORT, kdy se podbarví display červeně a je až překvapivé, jak auto ožije. Musíte ale počítat, že spotřeba energie značně vzroste,“ prozrazuje o své jízdě testerka Irča.

Foto: Sabina Kvášová

Otevírání dveří jen pro vás

V DS 3 CROSSBACK perfektně funguje automatické otevírání dveří. Když se přiblížíte na vzdálenost 1,5metru, vůz se díky funkci PROXIMITY KEYLESS ENTRY & START odemkne a kliky dveří se vysunou. To je prostě působivé!

Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

Děti vítány

Nebyly by to opravdové ženy, kdyby DS3 Crossback E-Tense nepodrobily náročnému testování. Testerka Irča vyrazila mimo město s dětmi. „I když je DS3 převážně městské auto a na zadních sedadlech je méně místa, dětské sedačky tam dáte. Do kufru se nám podařilo dát i dvě dětská kola s kompletním sbalením pro čtyřčlennou rodinu na víkend. 

Spotřeba energie se odvíjí hlavně od stylu jízdy. Je potřeba si toto uvědomit a celkově změnit chování na silnici. Uklidnit se. Jestli chcete „pelášit“ po dálnicích 130 km/h, musíte počítat s tím, že dojezd nebude velký,“ uzavírá Irča o testování elektomobilu od DS.

Tato skutečnost bezesporu patří k pihám na kráse. Ženy sro také měly výtky k otevírání kufru. Eva horko těžko hledala co zmáčknout, aby se do kufru dostala. Jak sama přiznává: „možná si stačilo přečíst návod, ale to já nikdy nedělám. Vše je otázka zvyku.“

Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

Verdikt Ženy sro

Po více než 600 najetých kilometrech Eva hodnotí model DS3 Crossback E-tense slovy: „Jako auto do města hodnotím za 1 s hvězdičkou! Má slušné jízdní vlastnosti, pěkně sedí, a když jsem si zvykla na neobvyklé ovládání, třeba elektrických oken, které je ve středovém panelu, tak i to přineslo uklidnění. Na to, že jde o menší vůz je zavazadlový prostor slušně prostorný, a i vzadu je docela komfortní posezení.“

 

Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

Irča uzavírá: „Pokud hledáte druhé auto do rodiny, do města a blízkého okolí a hlavně pokud se chcete odlišit od ostatních, DS3 Crossback E-Tense je přesně pro vás. Musíte počítat jen s vyšší pořizovací cenou a stále malou infrastrukturou rychlonabíjecích stanic. Ale je fakt božííí!“ Cena modelu DS 3 Crossback E-tense s výkonem 136 koní startuje na částce 995 000 Kč ve verzi výbavy So Chic.

Sdílet článek:

Více na webu DS

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018