Archiv Žena v autě.cz

Ženy testují dodávku: Mercedes-Benz Sprinter

6. 6. 2022

Mezi námi děvčaty, kolik z nás mělo možnost a chuť si vyzkoušet řízení dodávky? Neuvažujete o práci řidičky-kurýrky? Takové zaměstnání spadá pro většinu lidí do kategorie „typicky mužská práce“. Nemyslím, že to nutně potrvá věky. Ženy se nakonec proderou všude. Zvlášť, když zkusí řídit nový Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI v prodloužené délce L. Auto, které ani při své velikosti a účelu nepostrádá emocionální náboj, a to nejen kvůli ikonické hvězdě na přídi.

MB_Sprinter_zenavaute_test-9
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Díváme se

Koncept exteriéru vychází nepochybně z pětadvacetileté historie tohoto vozu. Praktická stránka věci a především efektivita a úspornost je zde na prvním místě.

Když k tomuhle přidáte nádech elegance prémiové značky, máte před sebou Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI / KAWA / L v nejatraktivnější výbavě. Přesně takový, do kterého jsem usedla za volant i já.

MB_Sprinter_zenavaute_test-3
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Nasedáme

Místo řidiče, jeho víceúčelové pracoviště, je řešeno prakticky a efektivně. Výborný rozhled dopředu i do stran podporují dělená boční zrcátka. Díky nim máte kromě celkového přehledu ještě detailní obrázek, co se děje v těsné blízkosti přední a zadní nápravy, při okraji chodníku atd.

MB_Sprinter_zenavaute_test-6
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Jako každý začátečník jsem si musela zvyknout na absenci vnitřního zrcátka. Naopak tu nechybí parkovací kamera i s naváděcími čárami.

Za zády řidiče Sprinteru je pevná stěna s posuvnými dveřmi, kterými poměrně pohodlně vstoupíte do nákladního prostoru, aniž byste museli vystupovat ven z auta.

Je to rychlejší a bezpečnější současně, i když tento koncept také něco stojí… Místo pro případného dalšího člena posádky je totiž osazeno pouze jednoduchým nouzovým sedátkem. Jinak by se posuvné dveře do kabiny nevešly. Bez řečí je tak každému jasné, že tohle auto opravdu to bere s praktičností provozu smrtelně vážně.

MB_Sprinter_zenavaute_test-11
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Ale zpátky k pracovišti řidiče. Je po všech stránkách pohodlné a přehledné. Přístrojová deska je nabušená kontrolkami asistenčních systémů, palubce vévodí velká dotyková obzarovka s navigací a je tu dostatek odkládacích míst. Až se zdá, že až na výšku od vozovky a délkou vozu zde není žádný velký rozdíl mezi řízením, na které je řidička zvyklá z osobního auta. Jenže tomu tak docela není….

Nejnovější Sprinter, uvedený na trh před rokem je opravdu stejně jako jeho předchůdci pracovním nástrojem. Úkolem jeho standardně jednočlenné obsluhy je automobil řídit a současně obsluhovat výdej/příjem přepravovaného zboží.

Tuto činnost usnadňují jednak vnitřní posuvné dveře, zajištěné navíc světelným zámkem, který umožňuje řidiči průchod do nákladního prostoru, jednak venkovní boční dveře označované jako Speed Delivery Door.

MB_Sprinter_zenavaute_test-13
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Jde o dvojité křídlové dveře na pravé straně (k chodníku,) ovládané automaticky senzorem, které na přání nahradí obvyklé boční posuvné dveře do nákladového prostoru. Světelná závora rozpozná řidiče, jakmile přestoupí ze svého sedadla do nákladové části. Dveře „Speed Delivery Door“ se následně automaticky odemknou a otevřou.

MB_Sprinter_zenavaute_test-12
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Sprinter ušetří čas a usnadní práci řidiči, který může s balíky bez dalších úkonů vystoupit z vozidla, a dveře se za ním automaticky opět zavřou. Odpadá tak nepříjemná nutnost odkládání zásilek na zem a jejich opětovné zvedání jako u konvenčních posuvných dveří.

MB_Sprinter_zenavaute_test-5
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Na přání si mohou zákazníci objednat navíc automatické zamykání. (Na které si ale musíte dát opravdu pozor.) Výhodou je vyšší úroveň bezpečnosti zajištěná tím, že dveře „Speed Delivery Door“ jsou průhledné zevnitř. Řidič díky tomu vidí před vystupováním na chodník. To snižuje riziko kolize s kolemjdoucími a jiná nežádoucí „setkání“.

Na automatiku zavírání dveří, když jste venku, si ovšem budete muset zvykat. Funkce, představující žádoucí pomůcku i ochranu zboží například proti náhodnému zloději, se může obrátit i proti obsluze. 🙂 Stačí, když řidič zapomene klíč uvnitř vozidla – a problém bude na světě.

Jakmile dveře zapadnou, zámek okamžitě uzavře všechny vstupní otvory. Řešení je jen jedno. Nezapomenout klíč nosit neustále při sobě, zásadně ho nenechávat kdekoli uvnitř auta. 🙂

MB_Sprinter_zenavaute_test-4
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Jedeme

Mercedes-Benz nabízí od září 2021 modelovou řadu Sprinter, která zahrnuje mimo jiné nový motor, novou převodovku a možnost nového systému pohonu všech kol se systémem Torque-on-Demand. Zákazníci mohou objednávat tento čtyřválec v až čtyřech výkonových stupních. Sprinter ve všech variantách přebírá z nabídky osobních vozů značky s hvězdou také komfortní samočinnou převodovku 9G-TRONIC, která je alternativou 7stupňové mechanické převodovky.

MB_Sprinter_zenavaute_test-2
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Žena v autě otestovala verzi Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI s naftovým dvoulitrem o výkonu 140 koní a 7stupňovým automatem 7G-TRONIC PLUS v ceně 1 745 036 Kč. Tento motor už tedy nebude dále nabízen, stejně tak jako převodovka. Nahradí ho varianta 315 CDI s automatickou převodovkou 9G-TRONIC. 

Řekla bych, že jako kurýrská dodávka je právě tato motorizace ideální. Není to žádný tryskáč, ale zároveň žádný loudal. V kombinovaném režimu si řekla o necelých 8 litrů nafty na 100km.

MB_Sprinter_zenavaute_test-15
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Vyniká svou komfortností, překvapivě pohodlným podvozkem a velmi slušným odhlučněním. Díky právě těmto vlastnostem jsem se i v tak obrovské, kurýrské dodávce cítila velmi dobře.

Schopnost akcelerace pochopitelně odpovídá tomu, kolik toho dokáže testovaný Sprinter uvézt. Co se týče dálničního maximam nejde s tímto Sprinterem jet více než je v Česku dovolený rychlost. Tempomat jde nastavit na 135 km/h.

Ono se také není čemu divit. Tak obrovské auto jako je Sprinter na silnici může bojovat s bočním větrem. Ke specifikům jízdy s takovou dodávkou musím přidat ještě jeden detail. Vzhledem k jeho délce je totiž při projíždění zatáčkou ve městě dávat pozor. Tzv „štrejchnout“ obrubník jde raz dva. Já ale dávala pozor a auto vrátila bez ztráty „kytičky“.

MB_Sprinter_zenavaute_test-1
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Hodnotíme

Hodnocení nového Sprinteru z ženského úhlu pohledu se pochopitelně vymyká obvyklým zvyklostem našeho magazínu. Na rozdíl od portfolia osobních vozů nemám prakticky žádnou možnost srovnávání.

MB_Sprinter_zenavaute_test-6
MB Sprinter: foto Žena v autě.cz

Mohu samozřejmě jednoznačně vyzvednout chytře promyšlenou koncepci spojení řidičova hlavního pracoviště, které je vybaveno inteligentním propojením konektivity Mercedes s nejmodernějšími asistenčními systémy. Díky nim je dosaženo maximálního pohodlí a bezpečí řidiče.

Ekonomická efektivita a variabilita nabízených variant ze 4 délek vozidla, 3 výšek střechy a hmotností až do 5500 kg je opět zaměřena k maximálnímu uspokojení potřeb zájemců, který očekávají od dodávky maximální výkon, ale i bezpečí a efektivitu ve všech směrech. Ani ženy se proto Sprintera nemusejí bát, je to šikovný pomocník.

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018