Náš test: atraktivní Kia cee´d SW
4. 4. 2016
Sporťáci jsou sexy. Na tom se shodne většina žen. Když pak přijde na řadu praktičnost, nadšení opadá. Kia cee´d na to jde opačně. Svůj navýsost praktický a oblíbený kombík Kia cee´d SW vyšperkovala sportovním paketem GT line. Díky tomu je na co se koukat, ale zároveň i co hodnotit z pohledu praktičnosti.
Díváme se
Červená, že je „out“? Červenému cee´du to neskutečně ve verzi GT line sluší. Tato barva doslova startuje touhu cee´d řídit. Není pochyb o tom, že facelift modelu Kia cee´d SW prospěl. Design exteriéru efektně kombinuje tento kombík se siluetou kupé. Díky tomu vypadá Kia cee´d SW elegantně a přitom působí sportovním dojmem. Dynamická příď tohoto modelu se světlomety včetně LED diod pro denní svícení je nezaměnitelná. Verze GT line na sebe upozorňuje štítky na zádi, kterou navíc efektně lemují světlomety s LED diodami. Na sedmnáctipalcových kolech vypadá tento rodinný kombík skutečně exkluzivně.
Nasedáme
První dojem z vozu? Až téměř luxusní interiér. Ale těch tlačítek? Z přemíry tlačítek na volantu jsem byla z počátku zmatená, ale pozvolna jsem si na ně začala zvykat. No uznejte sami. Na vyhřívaný volant si v zimním období člověk rychle zvykne.
Tmavý interiér ve verzi GT line doplňují kovové dekory na pedálech, budících a orámování výdechů. Na první pohled působí interiér exkluzivně. Při detailnějším pohledu je však zřejmé, že interiér takový sexy look, jako je tomu u exteriéru, nenese. Palubní deska je totiž tvořena levnějšími tvrdými plasty. Když se ale podívám na ceník tohoto vozu, přijde mi takové provedení vlastně zcela na místě.
Sedadla jsou v cee´du komfortní. Jako kombík se může cee´d SW pochlubit velmi prostorným zavazadlovým prostorem o obsahu 528 litrů objemu. Čím mě cee´d v kufru opravdu potěšil, bylo využití prostoru pod podlážkou. Každého místečka je zde využito do posledního centimetru. Pod podlahou se nalézá hned několik přihrádek. Menší předměty se tak dají krásně skrýt do přihrádek, aniž by se v kufru během jízdy pohybovaly a zbytečně rámusily.
Jedeme
Testovaný kombík skrýval pod kapotou naftový motor o obsahu 1,6 CRDi se slušným výkonem 100 kW. Jízda v kombíku Kia cee´d byla naprosto komfortní. Skvělá věc zejména na dlouhé štace je sedmistupňová dvoujspojková převodovka, která příkladně plynule a hladce řadí. Samozřejmě zklamu ty, kteří by si mysleli, že paketem GT line se z tohoto rodinného kombíku stane sportovní žihadlo. Zejména v zatáčkách poznáte jeho limity. GT line má za následek, že kombík vypadá skutečně velmi atraktivně, sportovní jízdu však od něj nečekejte. Vášnivým řidičům bude vadit jeho přeposilovanost.
Kia cee´d SW, to je rodinné auto „na pohodu“. Kia cee´d SW má velmi komfortní podvozek a motor je dobře odhlučněný. Příjemně se řídí. Upřímně mě to přeposilované řízení vůbec nevadilo. Naopak, bavilo mě snadné a lehké řízení zejména v městském provozu. Kia cee´d SW není z pohledu spotřeby žádný šetřílek, ale ani vysloveně žrout. Během týdenního testování si Kia cee´d řekla o 6,2 litrů v kombinovaném režimu.
Hodnotíme
Ti, co se právě poohlížení po prostorném kombíku, který bude směle plnit jejich požadavky na praktičnost a jízdní komfort, nebudou jistě modelem Kia cee´d SW zklamáni. Fakt, že Kia cee´d SW ve verzi GT line vypadá velmi atraktivně, už pak je jen třešnička na dortu.
Kombík Kia cee´d SW startuje s cenovkou 334 980 Kč za benzínový motor 1,4 CVVT ve výbavě Comfort. Testovaný model s naftovým motorem 1,6 CRDi v pohledné sportovní výbavě GT Line už stojí o poznání více, 524 980 Kč.
Více na webu Kia