Náš test: The best of Volkswagen Touran
23. 5. 2016
Barva nerozhoduje! Řidičky vybírají auta podle praktičnosti a bezpečného pocitu z jízdy. Sedmimístný Volkswagen Touran v nejsilnější verzi naftového motoru 2,0 TDI s výkonem 110 kW se do naší redakce dostal už podruhé. Na Touran jsme nyní mohly podívat více pod drobnohledem a zaměřily se na kvality tohoto prostorného rodinného společníka včetně jeho asistentů.
Touran: 5 dětí na palubě!
Už v předchozím testu jsme vyzdvihly příkladné pohodlí a prostornost tohoto „empévéčka“. Ať už vepředu nebo vzadu – na všech místech se člověk cítí maximálně obklopen prostorem. Do druhé řady sedadel se s přehledem vejdou 3 dětské autosedačky uchycené pomocí systému Isofix.
V kufru se za příplatek skrývají 2 sedačky rovněž s Isofixem, které se dají jednoduše sestavit. Dveře se otevírají dokořán, manipulace s dětskými autosedačkami je proto velmi snadná. Sedadla v druhé řadě sedadel jdou snadno sklopit a posunout. Nastupování a usedání v třetí řadě sedadel se tak obejde bez problémů. Touran bez mrknutí uveze rodinku s 5 dětmi v autosedačkách v druhé a třetí řadě sedadel. Pro klid řidičovi duše, zda jsou všichni bezpečně připoutáni, je tu signalizace nezapnutých pásů, která se vztahuje na všech 7 sedadel.
Sedadla v Touranu jsou velmi pohodlná a ideální pro dlouhé cesty. Dvojnásob to platí pro sedadla vpředu, která jsou nastavitelná ve 14 směrech a jsou s masážní funkcí. K rodinné pohodě na palubě přispívá také třízónová klimatizace Pure Air Climatronic. Posádka vepředu a vzadu tak může volit teplotu podle svého gusta. Všechny maminky jistě potěší, že tato speciální klimatizace dokáže filtrovat i alergeny a pyly.
Prostornost v Touranu se netýká jen posádky, ale je zajištěna také pro zavazadla. Rovnoměrně po celém interiéru jsou rozmístěny úložné schránky: na palubní desce, pod loketními opěrkami, ve výplních dveří, u spolujezdce nebo u stropu.
Zavazadlový prostor nového Touranu s příjemně nízkou nakládací hranou (63 cm) nabízí objem 834 litrů, po sklopení zadních sedadel 1980 litrů objemu. Za příplatek byl tento model dovybaven možností otevírání zavazadlového prostoru pohybem nohy pod zadním nárazníkem. V případě plných rukou s nákupem, je tato „výbavička“ velmi šikovná záležitost.
Asistenti, starejte se!
Už v minulém testu jsme si jízdu v novém Touranu pochvalovaly. Testovaná motorizace je vskutku ideální a splňuje požadavky na příjemnou jízdu, které nechybí akcelerace. Nás ženy potěší také snadné řazení.
Dobrý pocit jsem měla i z parkování. Ač je Touran prostorným sedmimístným rodinným autem, není manévrování díky systému ParkPilot, který akusticky a graficky upozorňuje, kolik místa je v okolí auta, žádná stresující záležitost. Za příplatek je navíc k dispozici i zpětná parkovací kamera Rear Assist a parkovací asistent Park Assist, který dokáže auto sám zaparkovat do příčných i podélných mezer a z podélných mezer dokáže i sám vyjet. Stačí tak jen přidávat plyn, ovládat brzdu a je samo zaparkováno!
Ostatně je tu celá paleta asistentů, které zajišťují bezpečnou jízdu. Kolemjedoucí auta sleduje asistent mrtvého úhlu a jízdní pruhy naopak Side Assist, který monitoruje změny při přejetí do jiného pruhu. Pokud auto změní směr, aniž by dal řidič blinkr, upozorní na to Touran řidiče akusticky a graficky. K bezpečnosti také maximálně pomáhají příplatkové LED světlomety s dynamickým přisvětlováním zatáček.
Na multifunkčním volantu jde jednoduše navolit ACC, která slouží jako automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu. Tato schopnost je aktivní v rychlosti od 30 do 160 kilometrů v hodině. V kombinaci s funkcí Front Assist, která zkracuje brzdnou dráhu a varuje při nebezpečném snížení odstupu, se dokáže Touran připravit k nouzovému brzdění. V případě reálné srážky umí Touran pomocí multikolizní brzdy maximálně zmírnit rizika následných kolizí. V případě, že 2 na sobě nezávislé senzory systému zaregistrují náraz, je zahájeno brzdění předdefinovaným zpomalováním až do rychlosti 10 km/h. Řidič přitom může kdykoli zasáhnout a opětovně převzít kontrolu nad vozem.
Ve městě při jízdě zejména v kolonách je vedle výše zmíněných asistentů velmi přínosná funkce City-brake, která je aktivní do rychlosti 50 km/h a dokáže sama rozpoznat nebezpečný odstup hraničící s možností srážky od vpředu jedoucího vozu. Pokud taková situace nastane, dokáže Touran začít brzdit, aby ke srážce nedošlo nebo byly její následky sníženy na minimum.
Spolehlivý člen rodiny!
Prostornost pro všechny členy posádky, pohodlná a bezpečná jízda – to je v kostce na modelu Volkswagen Touran to nejlepší! Touran je to typický příklad rodinného parťáky na cesty, který dokáže uvézt až 7 lidí. Ve svých rukávech skrývá vedle prostornosti navíc spoustu šikovných bezpečnostních asistentů, díky nimž je jízda komfortní, spolehlivá a bezpečná. Po týdenním testování se kombinovaná spotřeba ustálila opět na 6,5 litrů. Vzhledem k tomu, kolik toho Touran uveze, je toto číslo parádní hodnota. Jediný jeho limit je vyšší pořizovací hodnota.
Volkswagen Touran (1,2 TSI/81 kW 6MT) startuje na ceně 555 900 Kč. Cena testovaného vozu (Highline 2,0 TDI/110 kW 6MT) stojí 677 900 Kč, cena testovaného modelu se všemi příplatky je 916 000 Kč.
Redakce Žena v autě.cz
Více na webu Volkswagen