Náš test: BMW X4 xDrive 20D pro dámy
10. 3. 2017
Krása jeho křivek mě zaujala na první pohled. Vzhledem k tomu, že už mám nějaké ty zkušenosti, začala jsem paralelně přemýšlet o tom, jaký v něm bude asi háček… K týdennímu testování se k nám do redakce dostal model BMW X4, atraktivní SUV se sexy liniemi sportovního kupé, kterého jsem podrobila důkladné zkoušce jak ve městě tak mimo něj.
Díváme se
Sympatické na tomto modelu automobilky BMW jsou jeho proporce. Model X4 vychází z řady X3. Ač jde o sebevědomě střižené SUV podobné X6, nevzbudí ve vás se svými rozměry obavy, že s ním budete přece jen trošku zápasit. (Vím o čem mluvím, v garážích mi při hledání místa a parkování aktuálně testovaná X6 přichystala nejednu horkou chvilku.) BMW X4, to je sportovní kupé postavené na bázi oblíbeného esúvéčka, které charakterizují svažující se dynamické linie. Příď i záď působí velmi moderním a reprezentativním dojmem. Sportovní esprit vozu zdůrazňuje příplatkový M paket s chromovými otvory nasávání vzduchu a 20″ koly.
Nasedáme
O X4 mohu s čistým svědomím prohlásit, že jde o auto jako dělané pro ženy. Po usednutí za volant jsem se ihned zorientovala. Interiér působí moderně, materiály jsou kvalitní a příjemné na dotek. Ovládání je jasně čitelné. Palubní desce vévodí displej s úhlopříčkou 8,8″ s audiosystémem a navigací uprostřed, který jde ovládat pomocí iDrive touchpadu. Pomocí prstu jsem tak mohla psát písmenka a vyhledávat adresy v navigaci nebo jména z telefonního seznamu. Moc šikovná věcička…
Jedinou významnou vadou na kráse je špatný výhled vzad. C sloupky jsou hodně široké. Při parkování je proto lepší se spolehnout na parkovací senzory a zadní parkovací kameru. K duhu přichází také kamerový systém Surround View. Ten umožňuje 360° pohled okolo vozu, včetně ptačí perspektivy vozu. Systém velmi dobře pomáhá během parkování nebo manévrování v omezeném prostoru.
Místa je v X4 tak akorát (muži by možná trošku remcat mohli). Já jsem se v něm cítila jako ryba ve vodě. Kvůli svažující se střeše jsem nelenila a vyzkoušela si i sezení vzadu. Zadní sedadla poskytují pohodlí a prostor větší než by se mohlo zdát.
BMW X4 si mě během týdenního testování hýčkal také svými detaily. Tak například volant – měkčí a do ruky pohodlnější multifunkční volant jsem snad ještě nedržela. Kdyby existovala hitparáda nejlepších volantů – X4 by ji s přehledem vyhrála. Automatické otevírání kufru je v tomto segmentu už standardem, přesto mě tato milá pozornost, když mám plné ruce věcí, vždy potěší. Ostatně, když už jsme u toho nákladu, šikovná je také nízká nakládací hrana kufru a široký zavazadlový prostor. Objem zavazadlového prostoru je příjemných 500 litrů a dá se rozčlenit díky posuvným kolejnicím v podlaze.
Jedeme
Testovaná čtyřkolka xDrive s 2 litrovým naftovým motorem a výkonem 140kW odpovídající síle 190 koní s příplatkovou osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic (+61 402 Kč) pracuje na jedničku. Chod převodovky i motoru si zaslouží velkou pochvalu, stejně tak jako optimální naladění podvozku.
Dle aktuální nálady každé řidičky jde nastavit nastavení podvozku a odezvy motoru v různých režimech – sportovní režim bude bavit především na okreskách, eco režim potěší zejména šetřivé a šetrné řidičky.
Řízení X4 je skutečně velká zábava, navíc poskytuje dokonalý jízdní komfort, který je pod kontrolou praktických bezpečnostních asistentů a to se u nás, obezřetných žen, počítá. Tak například je X4 vybavena barevným head-up displejem promítající všechny důležité jízdních údaje (navigace, rychlost, povolená rychlost, výstrahy, asistenti) do zorného pole na čelní sklo. Promítaný obraz vypadá, jako kdyby byl 2,3 m před vozidlem.
Součástí výbavy Driving Assistant je také kamerový systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě. K dalšímu dobrému pocitu u jízdy přispívají nejen tito zmínění šikovní bezpečnostní asistenti ale v noci například také skvěle svítící adaptivní LED světlomety.
S klidnou nohou na pedálu jezdí X4 kolem 7 litrů. Kombinovaná spotřeba deklarovaná BMW je však výrazně nižší 4,9 litru na 100 kilometrů.
Hodnotíme
X4 jezdí bezvadně, jak se na vozy této automobilky patří. Jeho vzhled a pojetí karoserie lahodí ženskému oku. X4ka je vybavena řadou bezpečnostních asistentů. Atraktivní a bezpečné BMW X4. Samá superlativa.
Má tedy vůbec háček? Ano, uživatelsky X4 limituje špatný výhled vzad (ten je však vyvážen kamerovým systémem v okolí vozu) a také vysoká pořizovací cena. Entry verzi modelu X4 xDrive20d prodává BMW za cenu od 1 286 400 Kč. Testovaná verze se tak po všech příplatcích jako je například sedmistupňová převodovka, výbava X Line a sportovní sedadla vyšplhala na cenu 1 573 734 Kč.
Více na webu BMW