Náš test: Hyundai i30 – auto pro všechny?
17. 7. 2017
Nová generace modelu Hyundai i30 dorazila z Nošovic na trh po 5 letech, tedy dříve, než je v automobilovém světě při mezigenerační obměně zvykem. Již minulá generace si získala příznivce svým zajímavým designem, dobrou kvalitou a moderní technikou. Hyundai se klíčový model snažil v aktuální generaci dále inovovat a vylepšit. Nejzásadnější změnou, kromě designu, je použití nových pohonných jednotek. Jaký je v současnosti jeden z nejprodávanějších hatchbacků u nás, se dozvíte v našem redakčním testu.
Díváme se
Vnější rozměry se oproti svému předchůdci příliš neliší, stále jde o hatchback nižší střední třídy. Rozhodně tedy nejde o liftback, jak tvrdí reklama. První pocit z designu nové i30? Zjednodušení. Exteriér minulé generace i30 se vyznačoval spoustou rozmáchlých křivek, oblin a záhybů. To možná na první pohled vypadalo efektně, nicméně se to rychle okoukalo. Nová i30 je svým exteriérem střídmější a uhlazenější. Exteriér na první pohled neomráčí, ale jako celek vypadá kompaktněji.
Nasedáme
Podobný posun jako u exteriéru lze nalézt také uvnitř. Tvary přístrojové desky jsou štíhlejší a elegantnější, použitými materiály se nemá za co stydět a zvedá laťku kvality opět o něco výše. Díky zeštíhlení přístrojové desky je posed za volantem příjemnější. Interiéru nově dominuje 8palcový dotykový displej (tablet), posazený navrchu přístrojové desky, kterým lze ovládat navigace, telefon připojený přes Bluetooth nebo audiosoustava. Vyšší umístění obrazovky neodvádí tolik pozornosti od řízení, její ovládání je příjemné a s rychlou odezvou. Chválíme samostatné ovládání klimatizace, jízdních asistentů nebo podsvícení, které není integrováno do infotainmentu, ale je intuitivně po ruce prostřednictvím logicky rozmístěných tlačítek. Sedadla jsou stejně jako u předchozí generace tvrdší, avšak rozměrná s dobrou boční oporou a na delší cesty pohodlná. Potěší nepřeberné množství odkládacích ploch a schránek. Místa v obou řadách je pro 4 cestující dostatek, navíc v druhé řadě narostl prostor nad hlavou cestujících. Zadní prostřední sedadlo je však pro dospělou osobu téměř nepoužitelné. Objem kufru 395 litrů patří mezi konkurenty k nadprůměru, sklopením sedadel lze dostat až 1301 litrů.
Jedeme
Testovaný model disponoval naftovým čtyřválcem 1.6 CRDi (136 koní) ve spojení s automatickou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou s možností sekvenčního řazení pod volantem. Svým klidným a pohodovým charakterem dokázal potěšit tichým chodem a nízkou spotřebou, která se během testování pohybovala kolem 5,5 litrů nafty na 100 km. Krátké cesty po městě mu problém nedělají, rozjezdy jsou však o něco hrubší, než bychom čekali. Pokrok jsme zaznamenali především v řízení a chování podvozku. Řízení je plynulejší a strmější, celkově je naladěno více univerzálně a řadí se ke špičce ve své třídě. Podvozek díky použití víceprvkového uložení zadní nápravy poskytuje dostatečnou míru komfortu, přilnavosti a agility. Přibyla navíc možnost nastavení stabilizace ve třech režimech.
Hodnotíme
Ač nová i30 vypadá více nenápadně, o to vetší změnou k lepšímu prošla. Z venku působí decentněji, interiér hodnotnějším a luxusnějším dojmem. Nejvíce nás potěšil po jízdní stránce. Jeho neutrálně a komfortně nastavený podvozek ve spojení s úsporným a kultivovaným motorem neúnavně polyká kilometry, zejména ty dálniční. Nová i30 chce být „autem pro všechny“. Tato snaha je u nové generace cítit a tlačí se po bok německé konkurence mezi nejlepší.
Cena nové generace i30 s tříválcovým litrovým motorem v základní výbavě startuje na 369 900 Kč. Testovaný vůz s motorem 1.6 CRDi 100 kW a automatickou převodovkou ve vrcholné výbavě lze pořídit za 679 900 Kč.
Více na webu Hyundai