Královna silnic: Peugeot 3008
3. 1. 2018
Se sexy esúvéčkem Peugeot 3008 jsme během půlročního testování najeli tolik kilometrů, jako kdybychom z Prahy vyrazili až do Singapuru. Peugeot 3008 s naší náročnou dámskou redakcí absolvoval rovných 13 tisíc kilometrů. Testované Evropské auto roku 2017 známe jako své boty, jaký je náš verdikt?
Atraktivní vzhled s vytříbenými detaily
Druhá generace modelu Peugeot 3008 na první pohled zaujme svým odvážným designem. Vyniká ostrými liniemi a dravým espritem zepředu i zezadu. Přední maska je kolmá, prolnutá dovnitř a LED diodová světla mají ostré křivky. Zadní brzdová světla s ledkami připomínají drápky ostré šelmy.
Prémiový a přehledný interiér
Futuristický design se promítá i do interiéru, palubní deska i-Cockpit s 8palcovou dotykovou obrazovkou a se středovým tunelem působí rovněž velmi nadčasově. Neztrácí přitom nic na jednoduchosti – tlačítka jsou v jedné linii jako v letadle a jsou bytelně zpracovaná. Navíc použité materiály jsou kvalitní a je radost se jich dotýkat.
U Peugeotu jsme si zvykli na malý do ruky padnoucí volant. Při nasednutí za volant je ale klíčové si volant správně nastavit tak, aby byly všechny údaje v přístrojovém počítači dobře vidět. Mimochodem zmíněný přístrojový počítač s 12“ palcovou obrazovkou je digitální a nabízí různé způsoby zobrazení údajů týkající se spotřeby, rychlosti, navigace, audia apod.
Pár prvků k nezaplacení
Peugeot 3008 vyniká dokonalým přehledem o tom, co se děje na silnici. Jízda v 3008 dokáže nás ženy skutečně pořádně zhýčkat. Na obrazovce jde nastavit jednu ze tří vůní interiéru. Vyhřívaná sedadla s několika způsoby pulsní masáže jsou totiž neskutečně příjemná a vyplatí se za tuto funkci připlatit.
Moderní designový interiér nabízí kupodivu mnoho prostoru a praktických osvětlených úložných přihrádek. Peugeot 3008 je ideální pro 4člennou rodinu. Dětské autosedačky se do něj krásně vejdou a děti kolem sebe mají dostatek prostoru a bezpečí. Zadní sedadla jdou díky systému „Magic Flat“ snadno sklopit a vznikne rovná plocha k uložení rozměrnějšího nákladu – dohromady tak objem naroste až na 1670 litrů. Kufr s dvouúrovňovou posuvnou podlahou nabízí 591 litrů objemu. Při nakládání kufru nebo nákupu potěší příplatkové automatické otevírání kufru pomocí pohybu nohy pod nárazníkem. Na tuto vlastnost jsme během půlročního testování skutečně nedali dopustit!
Dynamický univerzál pro všechny cesty
Na modelu Peugeot 3008 nás baví jeho univerzální vlastnosti. Ve městské džungli a uličkách se krásně řídí, volant je příjemně přeposilovaný a díky dobrému výhledu a optimálním rozměrům se s ním dobře parkuje. Při jízdě po dálnici Peugeot 3008 s naftovým motorem 2.0 BlueHDi jede komfortně. Výkon 150 koní je naprosto dostatečný pro potřebnou akceleraci při rychlém předjíždění. Navíc ze sebe dokáže Peugeot 3008 dostat ještě víc díky paketu Driver Sport Pack. Stisknutím tlačítka Sport rázem volant ztuhne, nastavení odezvy plynu a zvuk motoru je agresivnější včetně barevného osvětlení displeje.
Vivat automat!
Po 13 tisících kilometrech musíme také uznat, že se vyplatí investovat do automatické převodovky. Řazení šestistupňové manuální převodovky nám šlo ztuha. Peugeot 3008 dokázala zvládá s přehledem i lehčí terén. Stačí zapnout volič režimů Advanced Grip Control pro jízdu na nezpevněných cestách a 3008 jede bez zaváhání. Pravda, podmínky byly ideální a povrch suchý, ale na dvoukolku to byla dobrá práce.
Asistenti ku pomoci
K velmi dobrému pocitu z jízdy přispívají také šikovní bezpečnostní pomocníci: asistent sledující prostor před vozidlem se samočinným brzděním, aktivní vedení v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování únavy řidiče, slepých úhlů ve zpětných zrcátkách, projekce dopravních značek do přístrojového štítu nebo adaptivní tempomat. Pohledné SUV vedle pocitu bezpečí těší také svou úsporností. Během 6 měsíčního testování, kdy jsem 3008 skutečně nešetřila, se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 6,5 litrů.
Verdikt po 13 000 kilometrech
Peugeot 3008 dělá z každé řidičky královnu silnic. Shodli jsme se na tom jak s testerkami Ženy sro, tak s kolegyněmi v redakci i vítězkou měsíční soutěže. Modelu Peugeot 3008 se nedá upřít, jak je z něj díky zvýšené světlé výšce a vyšší pozici sedadel krásně vidět. S tím souvisí nejen dobrý a bezpečný pocit z jízdy, ale i snadné manévrování například při parkování. Peugeot 3008 na nás udělal dojem a osvědčil se. Ocenění „Evropské auto roku 2017“ a „Ženské evropské auto roku“ mu právem náleží. Jízda s ním je zážitek. Peugeot 3008 (1.2 PureTech 130k) startuje na ceně 510 000 Kč.
Více na webu Peugeot