Náš test: Nedosažitelný Mercedes-Benz S 400
16. 3. 2018
Dokonalé auto není neexistujícím snem. Stačí „jen“ nasednout do luxusního sedanu Mercedes-Benz třídy S a projet se. Nás ženy si nezískal jen díky dokonalému podvozku a jízdnímu komfortu. Schopnost bez výhrad přijímat hlasové povely, respektive příkazy (obsluhy auta) a plní je, je nám totiž velmi sympatická.
Díváme se
Exteriér omlazeného modelu Mercedes-Benz třídy S nezapře majestátnost a do jisté míry i nabubřelost. Sebevědomí a dominance z něj doslova čiší a popravdě se není čemu divit. Maska chladiče s třemi chromovanými dvojlamelami a výraznými inteligentními LED světlomety Multibeam za příplatek působí exkluzivně. Při pohledu zboku vypadá testovaný dlouhý sedan velmi elegantně. Přiznám se, že se mi vůbec nejvíce líbila jeho záď s integrovanými koncovkami výfuku a dvoubarevnými zadními LED světly s krystaly.
Nasedáme
Jeho vzhled zvenku možná v české kotlině bojuje s negativními konotacemi. Když ale nasednete a zabouchnete dveře, je člověku najednou zcela jedno, co si myslí ostatní. Interiér je doslova a do písmene špičkový a použité materiály jsou maximálně kvalitní. Vybraných materiálů je radost a potěšení se dotýkat. Mercedes-Benz dokáže na řidiče i posádku podprahově zapůsobit. Aby také ne, když byla součástí výbavy funkce Energizing nabízející kombinaci vůní (klimatizace pozvolna čerpá vůni z parfému, který je ukrytý ve skříňce u spolujezdce), masáží a barev (ambientní osvětlení se 64 barevnými odstíny a 300 LED světly).
Půvabnému a elegantnímu interiéru dominují dvě široké obrazovky s vysokým rozlišením o uhlopříčce 31 cm. Jedna za volantem plní úlohu přístrojového štítu a druhá slouží pro infotainment. Obě dvě obrazovky se dají ovládat pomocí dvou touchpadů přímo na pravé a levé straně věnce volantu nebo velkým otočným ovladačem na středovém panelu. Smartphony se nabíjejí bezdrátově.
Mě osobně nejvíc bavila možnost hlasového ovládání auta. Stačilo zmačknout ikonu mluvící hlavy na volantu, sdělit přání a auto samo nastavilo masáž, teplotu sedadla vyhřívání volantu včetně loketní opěrky nebo samo vytočilo požadované číslo a mnoho dalšího.
Luxusní pohodlí v třídě S je dovedeno v zadní řadě sedadel k absolutní dokonalosti: nechybí špičkové čalounění kožených vyhřívaných i odvětrávaných sedadel včetně měkkého polštářku pod hlavou, spousta prostoru pro nohy či ambientní osvětlení s širokou paletou barev. Zavazadlový prostor nabízí objem 510 litrů.
Jedeme
Tichý chod, perfektní podvozek společně s posedlostí krýt nerovnosti na silnici a agilita, s jakou tato nepřehlédnutelná limuzína akceleruje (především v dynamickém jízdním režimu), poskytuje parádní zážitek. Konkrétně jsem otestovala model S 400 s naftovým motorem o obsahu 3.0 s výkonem 340 koní, pohonem všech kol 4Matic a 9stupňovou automatickou převodovkou. Je až neskutečné, s jakou ladností a elegancí se tento model v provozu pohybuje. Ruku na srdce, po týdenním testování musím uznat, že jízda kolem 180 kilometrové rychlosti jde jen stěží odhadnout. Model S tak trochu svými špičkovými jízdními vlastnostmi popírá fyzikální zákony poměrně rozměrného auta. Spotřeba této čtyřkolky se navíc pohybuje kol 6,5 litru.
Mercedes-Benz třídy S je doslova nabitý technologiemi. Model S díky systému Intelligent Drive dává možnost prakticky nahlédnout pod pokličku budoucnosti mobility a autonomního řízení. Po dálnici nebo silnici s dobře vyznačenými pruhy dokáže model S 400 v kombinaci s radarovým tempomatem řídit sám. Systém je nyní nastaven tak, že po chvíli auto vyzve k převzetí řízení a uchopení volantu. To aby se řidič náhodou nenechal ukolébat tak klidnou jízdou, kde de facto není zapotřebí „řídit“.
Hodnotíme
Nový Mercedes-Benz třídy S nastavil laťku opět vysoko. Vedle příkladného luxusu, komfortu, špičkových technologií a bezpečí nabízí Mercedes-Benz třídy S normálnímu smrtelníkovi zajímavý vhled do budoucnosti automobilů. Bývá již pravidlem, že co se ukáže v tomto modelu, je možné další dekádu očekávat v dostupnějších vozech. Pokud se má „autobudoucnost“ podobat modelu Mercedes-Benz třídy S, pak se na ní těším a doufám, že to rychle uteče. .-)
https://www.facebook.com/zenavaute/videos/10155972700826233/
Mercedes-Benz třídy S (350d, 286 koní) startuje s cenovkou 2 367 970 Kč. Cena testovaného modelu S 400 (3.0 diesel, 340 koní, 4Matic) bez příplatků činí 2 632 960 Kč.
Více na webu Mercedes-Benz