Náš test: Hyundai i20 1.0 T-GDI
12. 6. 2018
Praktický a kompaktní hatchback patří v dnešní době mezi nejžádanější a nejprodávanější vozy, navíc jejich obliba stále roste. Jak si vede Hyundai i20 mezi konkurencí?
Díváme se
Auto vypadá oproti první generaci mnohem dospělejším a líbivějším dojmem. Přední části dominuje dvojitá maska chladiče, nad kterou se táhle výrazná linka, spojující projektové světlomety s LED světly pro denní svícení s líbivou grafikou. Z bočního pohledu nás nejvíce zaujal robustní a zatmavený C sloupek. Zádi pak dominují velké diodové svítilny s nevšedním, ale velmi efektivním tvarem. Vypadají skvěle a přitahují k sobě pozornost. Zatímco design Fabie vyznává ostré linky a prolisy, volí Hyundai v tomto směru neagresivní, více univerzálnější vzhled, kterému není moc co vytýkat. Celkové rozměry vnější modelu Hyundai i20 jsou prakticky identické jako má jeho mladoboleslavská konkurence.
Nasedáme
Interiér vyznává podobnou filosofii jako exteriér. Najdeme zde několik zajímavých designových řešení, jako celek však působí přívětivě a elegantně, rozhodně nikterak křiklavě. Příjemná kabina na nás působila navíc velmi prostorně, což v dané kategorii nesporná výhoda. Použité materiály neurazí, ale zároveň ani příliš nezaujmou. Palubní deska na nás působila na první osahání ergonomicky čitelně, ale na nezvyklé rozmístění některých ovladačů a jejich funkce pro pohyb v multimediálním systému jsme si museli déle zvykat.
Nejvyšší výbava nabídla mimo jiné 7palcový dotykový displej s navigací, multifunkční volant, pohodlná vyhřívaná sedadla, paket bezpečnostních asistentů, zadní kameru se senzory nebo automatickou klimatizaci. Objemem kufru s Fábií nepatrně ztrácí, stále však patří mezi největší ve své třídě. V základu nabízí 326 litrů, po rozložení 1024 litrů. Dětský kočárek nebo hodně velký nákup pojme s přehledem.
Jedeme
Maloobjemové motory s turbem jsou v tomto segmentu stále oblíbenější a nejinak tomu je ani v případě i20. Litrový tříválec s turbem, výkonem 120 koní a 172 Nm. nemá s rozpohybováním malého hatchbacku sebemenší problém. Při jízdě po městě se zásluhou relativně vysokého točivého momentu cítí jako ryba ve vodě. Řízení je rychlé a snadné, na náš vkus více přeposilované.
I přes svou velikost působí i20 při jízdě poměrně dospělým dojmem, tam kde Fabia exceluje nastavením podvozku, jeho chováním a odhlučněním, ji nový Hyundai i20 jen stěží sekunduje. Menší nerovnosti žehlí s přehledem a do nesnází jej dostanou teprve větší nerovnosti na vozovce. Celkové měkčí nastavení sice nahrává většímu komfortu, trpí tím však jistota při rychlejších průjezdech zatáček. Kombinovaná spotřeba po dobu testu na úrovni 6,7 litru nebyla překvapující.
Hodnotíme
Pokud se poohlížíte po kompaktním hatchbacku se svižným motorem, pohodlným podvozkem (a z nějakého důvodu nechcete Fabii), je Hyundai i20 zajímavou volbou. Bude vaším rajónem především město? Přičtěte si plusové body. Je však třeba zmínit, že i20 není bez chyb. Důležitým faktorem je také zvolená cenová politika.
O něco málo dražší Fabia, byť se slabším motorem, přidává navíc daleko lepší odhlučnění, zpracování nebo jistější podvozek. Fabia Trumf s tříválcovým motorem (44 kw) stojí 246 900 Kč, Hyundai i20 s motorem 1.2l (55 kw) Best of Family 244 990 Kč.
Více na webu Hyundai