Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test: Šarmantní pohodář Peugeot 308 1.5 BlueHDi

9. 9. 2018

Od modernizace oblíbeného francouzského hatchbacku Peugeot 308 uplynul více než rok. Změny především kosmetického rázu se týkaly designu přídě. Nic zásadního, co by bylo na malém elegánovi výrazně patrné. Podstatnější změnou je, že na začátku tohoto roku přibyla do nabídky motorizací naftová patnáctistovka. A to je důvod k radosti. Zájemkyně o pohledného a úsporného naftového parťáka by měly zbystřit!

Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Díváme se

Francouzský design nezapře. Ladné, byť trochu konzervativní tvary a nenucené křivky jsou Peugeotu 308 vlastní. Zmiňovaný facelift vlil třistaosmičce do žil nový elán. Ten by mu měl ještě nějaký ten čas vydržet. Ne každý však dokáže zaregistrovat například nové svítilny s výrazným vykrojením ve spodní části a upraveným světelným LED podpisem, přesunutí loga značky z kapoty do masky chladiče po vzoru vyšších modelů nebo lehce pozměněný přední nárazník.

Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Nasedáme

Vzhled interiéru se téměř nezměnil, zachoval si tedy první generaci i-Cockpitu. Na první pohled působí jednoduše a elegantně. Ne vždy to je praktické. Na středovém panelu je sice minimum tlačítek, což přispívá čistému designu. Například ovládání klimatizace je zásluhou toho ukryto pod menu multimediálního systému. Ten se v rámci faceliftu dočkal nové 9,7″palcové dotykové obrazovky. Sportovně laděný „mini“ volant padne hezky do ruky. Při dlouhých cestách jsem ale marně hledala polohu, ve které bych dala rukám odpočinout, aby nebolely. Jestliže jsou dosavadní dojmy spíše subjektivní, faktem zůstává, že pokud jde o vnitřní prostor, není na tom nový Peugeot 308 nejlépe. Jde především o stísněné místo na zadních sedadlech. Naproti tomu kufr je se svým objemem 420 litrů nadprůměrem třídy.

Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Jedeme

Modernizace se podepsala také na nabídce nových motorizací. Vylepšení se dotklo zážehového tříválce. Největší novinkou je pak naftová patnáctistovka s výkonem 96 kW v testovaném modelu. Motor má pěkný lineární zátah od nízkých otáček, nejlépe se cítí ve středním pásmu. Auto je s ním na měkčím, zato pohodlně naladěném podvozku, dobrým parťákem na delší cesty. Nový kultivovaný čtyřválec 1.5 BlueHDI má speciální konstrukci, která dovoluje lepší spalování směsi. To má pozitivní vliv především na spotřebu. Mimo dálnice se s ním dá jezdit za 4 litry, delší přesuny při legálních rychlostech si vezmou maximálně o litr navíc. V kombinaci se šestistupňovým manuálem se jedná o dobrou volbu.

Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Hodnotíme

Modernizace kromě povedeného motoru nepřinesla nic zásadnějšího, pořád je to elegantní 308 se svými klady i zápory. Líbila by se mi přítomnost druhé generace i-Cockpitu, jak je to například u modelů 3008 nebo 5008 či vylepšení vnitřního prostoru v druhé řadě sedadel. Naopak chválím dobré naladění podvozku, přesné řazení a především motor, který potěší svým chodem a spotřebou.

Navzdory tomu, co slýcháme o brzkém konci naftových motorů, se Peugeot trefil s novým agregátem 1.5 BlueHDI do černého a je jasným důkazem, že by to tak být nemělo. Základní verze s motorem 1.2 PureTech Active stojí 365 000 Kč, testovaný model vyjde na 589 500 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018