Test: Citroën C3 Elle 1.2 PureTech – dámská jízda!
13. 9. 2018
Oblíbený hatchback Citroën C3 jsme již otestovali v provedení s automatickou převodovkou a také ve verzi Aircross jako líbivý crossover. Nedávno přišla francouzská značka se speciální verzí C3 inspirovanou dámským magazínem. Měl by se stát model C3 Elle ženským ideálem?
Díváme se
Aktuální „cétrojka“ si od svého uvedení před dvěma roky razila v třídě malých hatchbacků svoji vlastní cestu a možná právě proto si našla mnoho řidiček, kterým se originální a neokoukaný design dostal pod kůži. Edice Elle celý koncept svojí barevností příjemně a stylově osvěžila. Od běžných i tak pestrobarevných verzí ji odlišují především detaily v růžových odstínech a plaketky na bocích vozu. Je růžová vaše oblíbená barva? Pak je Citroën C3 Elle pro vás to pravé. Růžovou naleznete ji nejen na orámování mlhových světel, ale i na „Airbumpu“ a v hojné míře na střeše. Mělo by auto pro ženy být ale automaticky růžové? Odpověď nechám na vás, ale věřím, že většině žen se budou tyto doplňky líbit.
Nasedáme
Sladěnost interiéru dopadla na jedničku. Kombinace výrazných růžových lišt, šedé barvy a jemného prošívání k sobě výborně pasuje. Látkové čalounění palubní desky nebude na údržbu praktické, ale rozhodně vypadá dobře. Řidičky nadchnou také sedačky, které sice nedisponují pořádným bočním vedením, ale jsou úžasně měkké a příjemné. Ovládání palubních funkcí zastává centrální dotykový displej infotainmentu. Ten je přehledný a reaguje vcelku svižně. Přehmatem však zůstává sdružené ovládání klimatizace před jeho menu. Stejně tak nepotěší drobnost, že zrcátko zabudované ve stínítku není osvětlené. V dámské edici Elle bychom to počítali za samozřejmost. Zavazadlový prostor se svými 300 litry pojme s přehledem velký nákup. Klasický dětský kočárek ale s obtížemi.
Jedeme
Testovaná konfigurace C3 Elle s benzínových tříválcem 1.2 PureTech s výkonem 82 koní postrádá přeplňování, a navíc měla jen pětistupňovou manuální převodovku. Výkon motoru do městského provozu postačuje. Připravte se ale na to, že šlapat na plyn je potřeba přece jen víc. Absence automatu u „dámské“ verze městského hatchbacku je nepochopitelná. Jízdně se to dá považovat za jediné větší negativum, neboť C3 je naladěný příjemně měkce. Drobné nerovnosti překonává s ladností, větší maskuje pohupováním. Při manévrování po městě je agilní a parkování je s ním hračka. Srdce řidičky bez sportovních ambicí nad jeho naladěním zaplesá. Rovnou ale musí přijmout fakt, že dálnice není rozhodně jeho revírem. Kombinovaná spotřeba přes 7 litrů benzínu na 100 km rozhodně nepřísluší ke kladným vlastnostem.
Hodnotíme
Malé rozměry, odlišnost a rošťáckou neposednost dává na odiv spíše jako svoji přednost. Citroën C3 Elle je přes výše zmíněná negativa docela povedené městské auto. Vyberte si do své C3 Elle silnější motor a budete bezezbytku spokojeny. Základní verze modelu C3 Elle přijde na 229 900 Kč, testovaný model je o 40 tisíc dražší.
Více na webu Citroen