Test konzervativního draka Audi A6
25. 2. 2019
Láska k autu je bezpochyby kombinací rozumu a emocí. Jak je na tom nový model Audi A6? Dokáže nenápadný manažerský sedan s výkonem 286 koní splnit nároky na spotřebu, prostornost, jízdní komfort a zároveň vzbudit vášeň?
Díváme se
Elegantní a inovativní pátá generace Audi A6 působí na první pohled konzervativně. Podobá se ještě dražší limuzíně Audi A8, se kterou sdílí stejnou platformu. Atraktivní a pro Audi charakteristickou, šestiúhelníkovou, chromovou masku po stranách doplňují příplatkové, adaptivními LED světlomety typu Matrix HD. Protáhlý profil dokáže zaujmout svou elegancí stejně jako záď s výraznými svítilnami. Svou délkou ale dokáže vzbudit vedle respektu také obavy.
Zaparkovat se sedanem dlouhým necelých 5 metrů a širokým téměř 1,9 metru, může být ve městě dobrodružství. Po usednutí za volant a objevení všech přítomných technologií a chytrých bezpečnostních asistentů byly mé počáteční obavy pryč.
Parkovací asistent dokáže totiž svou práci odvést na jedničku.
Nasedáme
V interiéru umí nové Audi A6 udělat dojem. Audi A6 je velmi prostorné, doladěné příplatkovým, ambientním osvětlením a vybavené kvalitními materiály s poctivým dílenským zpracováním. Pohodlné kožené sedačky mají vepředu dokonce masážní funkci.
Radost se všeho v Audi A6 dotýkat, ale i poslouchat! O skvělý audio zážitek se totiž stará příplatkový systém Bang & Olufsen Advanced v ceně 180 000 Kč (!).
Palubní deska vypadá luxusně a například design vysouvacích reproduktorů se opravdu povedl. Palubní desce dominuje středový panel se dvěma dotykovými obrazovkami, ovládanými prostřednictvím multimediálního systému MMI. Na hypermoderní ovládání celého systému na obrazovce o úhlopříčce 12,3“ palce je třeba si zvyknout.
Jak se říká: „za krásu se musí platit.“ Ovládání klasických funkcí jako nastavení sedadla nebo teploty je trošku krkolomné, neboť jde nastavit jen přes displej.
Spodní displej o úhlopříčce 8,6“ palce umí pěkně abecedu, takže na něj jde čmárat jednotlivá písmena a nastavit tak například požadovanou adresu v navigaci. Audi A6 také umí poslouchat na slovo! Je totiž možné ovládání zvládnout i hlasovými pokyny. Kufr nabízí objem 530 litrů objemu.
Jedeme
Jízdně je testované Audi A6 s pohonem všech 4 kol quattro extra pohodlné a hladce se řídí. V tomto ohledu je pro nás ženy skutečně jako dělané. Příčinou komfortního svezení je příplatkový adaptivní vzduchový podvozek, vybavený systémem řízení zadní nápravy.
Stabilitu v zatáčkách mohou Audi A6 ostatní závidět. Během svižné jízdy je v autě dokonalé ticho a klid.
Testovala jsem vůbec nejsilnější naftový motor, jaký Audi v modelu A6 nabízí. Přiznám se, že jsem ale z označení Audi A6 50 TDI quattro byla trošku zmatená. Pod kapotou se totiž skrývá třílitrový (nikoli pětilitrový) naftový šestiválec s výkonem 210 kW s točivým momentem 600 Nm.
Z bezpečnostních asistentů jsem v testovaném Audi A6 byla doslova nadšená. Audi A6 je tomto ohledu na špičce.
Asistent hlídání samovolného přejetí jízdního pruhu dokáže (pokud řidič nereaguje) nejen upozornit akusticky ale i trhnutím pásu, ale dokonce auto zastavit. Příplatkový systém nočního vidění umí na displeji přístrojového štítu upozornit na chodce ale i zvěř pomocí infrakamery dřív, než ho člověk reálně zaregistruje. Kombinovaná spotřeba se po testování ustálila na slušných 7 litrech na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Pomalý rozjezd, a o to větší pocit vášně. Z počátku na mě Audi A6 působilo nenápadně, neutrálně, konzervativně. To může některé řidičce lichotit, jiné naopak. Po usednutí za volant a prvních kilometrech si mě ale svým komfortem a agilitou získalo. Audi A6 umí navíc zapůsobit svými kvalitními materiály, sofistikovanými technologiemi a bezpečnostními asistenty. Osobně na Audi A6 oceňuji dokonalou harmonii spolehlivého, úsporného služebního vozu a prostorného, rodinného sedanu v jednom. Cena testovaného vozu se všemi příplatky je však závratná, 2 795 000 Kč.
Více na webu Audi