Test Peugeot 508 1.5 BlueHDi: Francouzský elegán
8. 4. 2019
V loňském roce představil Peugeot zcela novou generaci modelu 508. Oproti svému předchůdci sází na výrazný design a zajímavé jízdní vlastnosti. Už teď můžeme prozradit, že se nový Peugeot 508 opravdu povedl a jistojistě zatopí konkurenci v segmentu D, zejména modelům jako Volkswagen Passat, Škoda Superb nebo Ford Mondeo.
Díváme se
Peugeot 508 přináší nový typ karoserie. Namísto dosavadního čtyřdveřového sedanu dostanete elegantní pětidvéřový fastback. Karoserie, vzdáleně připomínající čtyřdveřové kupé, zaujme na první pohled snad z jakéhokoliv úhlu. Od většiny ostatních manažerských vozů střední třídy se odlišuje nejen sexy tvary nízko posazené karoserie, ale také efektními detaily. Těmi jsou například full-LED světla ve tvaru prodloužených „klů“, zadní 3D svítilny, které mění intenzitu jasu podle okolních světelných podmínek, bezrámová okna nebo celo-výklopné páté dveře. Tenhle design se podle nás velmi povedl a nový model dokazuje, že Francouzi mají zkrátka cit pro eleganci v krvi. S novou 508 rozhodně nezapadnete v davu, navíc budí pozitivní pozornost okolí.
Nasedáme
Interiér nové „pětsetosmičky“ působí až avantgardně. Materiály a celkové zpracování jsou na vysoké úrovni. Peugeot také zde použil již tradiční i-Cockpit, tedy v tomto případě dotykový 10palcový infotainment s tlačítky funkčních zkratek označovaných jako Toggles switches a 12palcový přístrojový štít s možností individualizace grafiky nad minimalistickým volantem. Peugeot u svižného palubního systému použil vylepšenou verzi s hezčí grafikou. Zvyknout si člověk musí jen na ovládání klimatizace přes klávesu či proklikem na boční segmenty.
Ve voze se sedí příjemně nízko, což si vybírá svoji daň v podobě méně místa nad hlavami cestujících na zadních sedadlech. Někomu také nebude zcela vyhovovat poměrně užší nástupní prostor či palubní deska zasahující hodně do prostoru. Zásluhou toho, že se jedná o fastback, je naopak vstupní prostor do kufru skvělý. Jeho základní objem nabídne 487 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1537 litrů.
Jedeme
Testovaná verze disponovala nejslabším vznětovým motorem z celé nabídky – 1.5l BlueHDi s výkonem 96kW. Motor sice tak mohutně netáhne od nižších otáček – jeho síla se projeví až ve středním pásmu, ale vyniká perfektním utlumením a celkovou kultivovaností. Pro jízdu s novou 508 platí, že je velmi jistá a komfortní. Zásluhou malého volantu působí jako o dost menší a mrštnější auto. Vůz se chová velmi předvídatelně a spěchat s ním je radost. Zejména pak při správném dávkování točivého momentu si lze užívat plný komfort a zároveň díky strmému řízení s jistotou předjíždět. V rámci mainstreamového segmentu dodává výjimečný pocit.
Pohonná jednotka ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou se nejvíce odmění svoji dlouhodobou spotřebou pod kolem 4,8 litrů nafty na 100 kilometrů. Nový Peugeot 508 bych si představovala jako zcela ideální auto určené především na zdolávání dlouhých přesunů s nízkou konzumací bez velkých nároků na dynamiku. Tedy ideální vůz nejen do fleetové sféry.
Hodnotíme
Peugeotu se podařilo vdechnout novému modelu 508 velkou dávku přitažlivosti, elegance a luxusu. To platí jak pro exteriér, tak pro útulný a kvalitně zpracovaný interiér. Vůz je se základním motorem skvělý, má příjemně komfortní odpružení a až neskutečně nízkou spotřebu, kterou mu může závidět i kdejaký hybridní vůz. Pokud hledáte vůz v této kategorii, rozhodně ho zařaďte do svého výběru. Není divu, že se 508 dostala mezi finalisty českého i evropského Auta roku 2019. Jen tak dál, Peugeote!
Cena modelu s motorem 1.5 l BlueHDi a výbavě Active startuje na 730 000 Kč, testovaná konfigurace ve výbavě Allure není dostupná v ČR.
Více na webu Peugeot