Test SUV na špici – BMW X5 M50d
11. 4. 2019
Tak jako existují obyčejné vůně vedle smyslných parfémů, je v populárním a stále více nabitém segmentu vozů SUV model, který je předčí. Můžete projet celou řadu esúvéček od konkurence, tohle auto ale je svými jízdními vlastnostmi a komfortem pro celou posádku prostě o krok dál. Přijměte naše pozvání k projížďce modelu BMW X5 s naftovým motorem ve verzi M.
Díváme se
Nový vzhled přední masky ve tvaru ledvinek se sportovní verzí M je dominantní než kdy před tím. Mohutná příď budí respekt, a to nejen když je auto na parkovišti, ale také při jízdě po dálnici. Dokonale reprezentativní a robustní model, který je zdůrazněný aerodynamickým předním nárazníkem, nástavci prahů, rozšířenými lemy blatníků. Na šířku má model BMW X5 rovné 2 metry. Krásnější „ikspětka“ dosud nebyla. Jednoznačně ji svědčí také 22“ kola z lehké slitiny, M sportovní brzdový systém s pevnými třmeny, lakovanými tmavě modrou barvou a logem M, zadní nárazník s difuzorem a koncovkami výfuku se specifickým tvarem.
Nasedáme
Dá rozum, že my ženy zažíváme mnoho věcí na první dojem svými smysly. I v tomto ohledu si umí německá automobilka posádku podmanit. V nabídce jsou čtyři různé přírodní vůně v rámci paketu Ambient Air Package. Prostorný interiér ve světlé kůži Coffee Merino s prošíváním a kontrastním lemováním BMW Individual, stejně jako kožený multifunkční volant, ihned po nasednutí člověka obklopí a získá si ho. Několikrát jsem se během testování přistihla, jak hladím sedadlo a palubní desku. .-) Dílenské zpracování a kvalita použitých materiálů je špičková.
Efektní okrasou interiéru je 3D křišťál na voliči převodovky, startovacím tlačítku a ovladači iDrive. Specialitkou je ovládání gesty! Stačí prstem udělat kolečko, nebo rychlý pohyb rukou před obrazovkou a dojde k zesílení hlasitosti nebo změně stanice. O dokonalou kvalitu hudby se na cestách stará audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System. Dveře kufru mají praktickou spodní a horní část děleného víka. Kufr se otevírá automaticky, stačí jen krátký cílený pohyb nohy pod zadním nárazníkem. Zavazadlový prostor nabízí 645 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1860 litrů.
Jedeme
Ruku na srdce, marně jsem během testování hledala vrásky na kráse tohoto modelu. BMW X5 50d nabízí optimální harmonii výkonu a pohodlí. Čtyřikrát přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3 litrů s výkonem 294 kW (400 koní) jede dokonale. Z 0-100 km se X5 dostane za 5,2 vteřiny. Při jízdě je možné volit ze 3 různých jízdních režimů. Ve městě je X5 pohodář a na dálnici a okreskách dravec, který ale umí být něžný a jízdou ukonejšit. Záleží na aktuální náladě. .-) Automatická 8stupňová sportovní převodovka Steptronic pracuje velmi jemně. V zatáčkách sedí nové BMW X5 naprosto skvěle. Jsou to právě jízdní vlastnosti, které model X5 odlišují od průměrných SUV. Adaptivní M podvozek Professional s aktivními stabilizátory a aktivním řízením má za následek skutečnou radost z řízení. Živost a dynamika BMW X5 skutečně nechybí!
BMW X5 je neuvěřitelně chytré auto. Vedle chytrých bezpečnostních asistentů umí nová X5 řídit autonomně, což je další věc, kterou jen tak SUV vozy nenabízejí. Ne, v této podobě! Systém autonomní jízdy pracuje s laserovými dálkovými světly s dosvitem až 500 metrů, díky tomu je X5 opravdu spolehlivým parťákem pro bezpečnou jízdu. Racionálně orientované řidičky potěším také tím, že tato výkonná 400 koňová verze je relativní úsporná. V režimu ECO PRO jsem jela v průměru za 7,2 l/100 km. To je na dvou a půl tunové cvalíka, dobrá hodnota.
Že je „ikspětka“ do města moc dlouhá a široká? V tom pomůže parkovací asistent a asistent couvání Reversing Assistant. Ten umožňuje automaticky vycouvat z parkovacího místa, do nějž se zajelo popředu. Systém dokáže automaticky zacouvat až do vzdálenosti 80 metrů od zaparkovaného místa. Parkování lze sledovat na displeji pomocí kamery a funkcí Top View, Panorama View a 3D View, dodávaných se systémem Parking Assistant Plus, který tak nabízí přehled v okruhu 360 stupňů kolem auta na obrazovce. Parkování nikdy nebylo jednodušší. To garantuji.
Hodnotíme
Nové BMW X5 je zásadně jiné než předchozí tři generace. Zatímco zvenku udělá dojem svou robustností a maskulinitou, která budí naprostý respekt, v interiéru je to soulad harmonie a příjemné ženskosti. Detaily v podobě křišťálu voliče převodovky, dokonalých kožených sedaček a palety chytrých technologií, sloužících ke skvělým jízdním vlastnostem a zároveň bezpečné jízdě, jsou pádným argumentem v debatách o jedinečnosti a konkurenčních výhodách tohoto auta. Model BMW X5 50d ve verzi M Performance 294 kW startuje na ceně 2 440 100 Kč. Cena testovaného modelu se všemi příplatky se však vyšplhala až na 3,2 miliony korun.
Více na webu BMW