Náš test: Audi Q3 pro ženy
29. 4. 2019
Ani ryba, ani rak. Ani velké, ani malé. Nová generace Audi Q3 aspiruje na to stát se vyhledávaným modelem mezi řidičkami, které loví v prémiových „vodách“. SUV Audi Q3 je atraktivním úlovkem pro ty, které nechtějí obrovské SUV příšery, ale pohledné, útulné a praktické auto do města, i na dlouhé cesty.
Díváme se
Zvenku už při letmém pohledu na příď vozu, nárazník S line a přední masku s osmi žebry, která nezapře inspiraci u modelu Q8, působí Audi Q3 velmi luxusně a budí zájem kolemjdoucích. Skosené D-sloupky jsou protaženy k výraznému střešnímu spoileru. Nová Q3 vypadá opravdu skvěle a má s délkou 4,5 metru a šířkou 1,8 ideální rozměry. Ve městě je proto jako ryba ve vodě. Modrá barva karoserie, LED světlomety a 18“ kola v rámci výbavy S line tomuto esúvéčku nadpozemsky sluší.
Nasedáme
V interiéru si mě Q3 získala dobrým výhledem, pohodlím a jednoduše navrženým lookem, který i zde navazuje na designový jazyk ostatních modelů automobilky Audi. Palubní desce vévodí dotyková obrazovka s úhlopříčkou 10,25“ a stříbrné dekorační prvky. Pochválit také musím grafiku a vlastnosti přístrojového počítače a multifunkční do ruky padnoucí kožený volant. Prostorné je Audi Q3 pro čtyřčlennou rodinu tak akorát. Místa v druhé řadě sedadel je pro dospělého cestujícího dostatek. Zavazadlový prostor nabízí objem 675 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1525 litrů.
Jedeme
Konkrétně jsem otestovala naftovou motorizaci o obsahu 2,0 TDI s výkonem 150 koní. S akcelerací a agilitou bude běžná řidička bezpochyby spokojena. Když přijde řeč na řazení, přiznám se, že jsem stále více pohodlnější, a proto preferuji zejména na další trasy automatickou převodovku. Testovaná Q3 měla šestistupňovou, manuální převodovku. Práce s ní ale byla přesná a jednotlivé stupně umístěny dobře v krátkých dráhách. Moc mě bavila jízda po okreskách a v zatáčkách. Audi Q3 je totiž nejen dobrým parťákem na cesty, ale díky verzi S line a sportovnímu podvozku umí být taky docela zábavné auto pro ostřejší jízdu. Je možné volit z 5 různých jízdních režimů Audi Drive Select, které mění nastavení podvozku a odezvy plynu. Jen pozor. Kdo by si myslel, že u modelu automobilky, kterou proslavil pohon všech 4 kol, je v případě testované Q3 automaticky quattro, bude zklamán. Testovaná Q3 je totiž jen předokolka. Na druhou stranu je vybavena množstvím bezpečnostních asistentů, kteří se dokáží postarat o spolehlivou a bezpečnou jízdu. Audi Q3 má průměrnou spotřebu, žádný šetřílek nebo naopak žrout ale není. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba této předokolky ustálila na hodnotě 7,4 litrů.
Hodnotíme
Audi Q3 je ideální auto pro nás ženy. Tak jako královna koloběžka umí spojit od každého trošku. Výsledkem je optimální spojení emocí a splněných očekávání. Je pohledná, bezpečná a vybavena těmi nechytřejšími technologiemi. Nabízí skvělý výhled z vozu, pohodlí a dostatek agility pro jízdu s rodinou. Nová Audi Q3 startuje na ceně 865 900 Kč. Testovaný model (2.0 TDI 110 kW S-Line) stojí 1 035 900 Kč, po všech příplatcích se vyšplhal ještě o 250 000 výš. Díky operativnímu leasingu Audi Now je možné pořídit nové Audi Q3 (Audi Q3 1.5 TFSI 110kW) s 0 % akontací za 9 999 Kč (ovšem bez DPH) měsíčně, a to po dobu 4 let. V ceně je pojištění a náklady spojené s předepsanou údržbou vozu (prohlídky a výměny oleje). Po 4 letech a ujetých 4×15 000 kilometrech může nastat čas z auta vysednout a přesedlat do dalšího nového modelu. .-)
Více na webu Audi