Zdroj: fotobanka automobilky Jeep

Test Jeep Compass 2.0 MultiJet

26. 6. 2019

Vždy nás v redakci potěší, když v dnešní záplavě uniformních crossoverů a kompaktních SUV se najde model s originálním lookem a s offroadovými geny. Terénní legenda, značka Jeep, uvedla model Compass, který je mnohem pohlednější než jeho předchůdce a skrývá řadu atraktivních detailů.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Designéři při ztvárnění nové generace Jeepu Compass nevymýšleli nic nového a vsadili na ověřené tvary ve stylu největšího modelu Grand Cherokee. Trefa do černého. Jeep Compass se svým robustním, offroadovým vzhledem s typickou mřížkou chladiče modelů značky Jeep výrazně odlišuje už na první pohled od ostatních modelů SUV. Má hned několik zajímavých detailů, odkazujících na bohatou minulost značky. Podívejte se pod přední sklo nebo do kufru! Nový Compass je podle nás jedním z nejlépe vypadajících modelů v nabídce.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Odlišnost modelu Compass, respektive jeho sázka na robustnost a offroad, lze vnímat i po usednutí za volant. Interiér však nehodnotíme už tak jednoznačně pozitivně jako exteriér. Například nezvykle tvarovaná dotyková obrazovka s nepřehledně velkým počtem ikon, poměrně nízko umístěné ovladače klimatizace nebo použití tvrdých plastů, nepůsobí právě přesvědčivě. Během užívání jsem však ocenila rychlou odezvu celého systému. Plusem je i dobrý posed a výhled za volantem, potěšila mě také velká zpětná zrcátka, méně pak už masivní A sloupky.

Foto: Sabina Kvášová

Jeep Compass si zaslouží pochvalu za komfort cestování. Přispívají k němu pohodlná a dostatečně rozměrná sedadla v obou řadách a bohatý prostor kolem. Vpředu je podle očekávání místa dostatek, vzadu na daný typ vozu až překvapivě ve všech směrech. Kufr s objemem 438 litrů, resp. v testované verzi s dojezdovým kolem 388 litrů a s plnohodnotným kolem 368 litrů, zaostává za konkurencí. Nejde však o podstatné minus. Čtyřčlennou rodinu přepraví spolehlivě se všemi zavazadly.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Jeep Compass má v nabídce výhradně čtyřválcové motory. Dva benzínové s turbem 1,4 Multi Air (140 a 170 koní), a tři turbodiesely 1,6 MJT (120 koní), 2,0 MJT (140 a 170 koní). Slabší motorizace 1,4 Multi Air (140 koní) a 2,0 MJT (140 a 170 koní) je k dostání výhradně jen s pohonem předních kol a 6stupňovým manuálem. Výkonnější verze 1,4 Multi Air (170 koní), 2,0 MJT (140 a 170 koní) pak s pohonem všech kol a 9stupňovým automatem.

Foto: Sabina Kvášová

Redakčnímu testu jsme podrobili vznětovou verzi 2.0 MJT (140 koní) s pohonem všech kol a 9st. automatem. Čtyřválcový turbodiesel s výkonem 140 koní nabízí vozidlu dostatečný jízdní výkon. Dieselový motor přesvědčí pružností a 9st. automat plynulým a promptním řazením. Jen mu příliš nesedí náhlé změny jízdního stylu, kdy při podřazovaní dokáže občas trochu tápat. Pokud tempo výrazně neměníte a jedete, buď jen pohodově nebo naopak jen svižněji, tak řazení probíhá vždy bez výhrad.

Foto: Sabina Kvášová

Po jízdní stránce zvládne Compass i ostřejší průjezd zatáčkami – jeho držení stopy je i při relativně vyšším náklonu karoserie až obdivuhodné. Jeho nejsilnější stránkou je schopnost zvládnout jízdu mimo pevnou vozovku. A to suverénněji než celá řada konkurentů. K tomu mu napomáhá nadprůměrná světlá výška a chytrý pohon všech kol včetně uzávěrky mezinápravového diferenciálu 4WD lock. Systém pohonu všech kol dokáže přenést v případě potřeby celý točivý moment na jedno kolo, případně jej rozdělit na předek a záď v poměru 50:50.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme 

Nový Jeep Compass přinesl do třídy kompaktních SUV svěží vítr. Má originální vzhled a po usednutí za jeho volant se dostaví pocit určité výjimečnosti. Tu má na svědomí především duch této ikonické automobilky. Kromě toho zvládá Compass bravurně jízdu nejen po klasických silnících, ale exceluje na těch nezpevněných. Připočtěme k tomu jízdní komfort, chytrý pohon všech kol a dostaneme jedno z nejlepších současných kompaktních SUV, které lze pořídit. Nakonec přidejte nějakou svěží vůni do auta a parťák, který vás jen tak neomrzí je na světě.

Cena základní verze startuje na částce 599 000 Kč. Na testovanou verzi v nejvyšší výbavě Limited si připravte milion korun.

Sdílet článek:

Více na webu Jeep

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018