Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Test elegantního kombi Kia ProCeed GT-line

9. 1. 2020

Do redakčního testu zavítal model Kia Proceed GT-line v osobitém provedení shooting brake. Svými liniemi nechává oplastované crossovery a malá SUV blednout závistí. Korejské automobilce se podařilo namíchat správný mix emocí a praktičnosti. Tohle auto útočí na city, a to nejen přes krásný design.

IMG_20190901_150813
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Designéři u nového Ceedu zkombinovali křivky kupé a kombi. Výsledkem je praktické auto s dramatickou siluetou. Shooting brake, v překladu kombi s klesající linií střechy, je dnes v kurzu. Vůz si bere to nejlepší z obou světů. Na jedné straně je to praktické kombi s velkým zavazadlovým prostorem, na druhé straně pak stylové auto, které okolí dává signály, že jste se pro rodinu nemuseli vzdát vlastních tužeb.

IMG_20190901_150318
Foto: Sabina Kvášová

Příď vozu se od hatchbacku a kombi klasického modelu Ceed neliší. Zbytek je však nový a unikátní. Nejvýraznější a zároveň nejkrásnější je zadní část, která navzdory své mohutnosti působí dostatečně dynamicky. Líbí se nám tvar zadních světel spojených funkční světelnou linkou. Menší daní za jedinečný design je pak celkově menší vstupní prostor pátých dveří a poměrně vysoká nakládací hrana. Inu, krása není vždy bez kompromisů.

IMG_20190901_150356
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

V interiéru se designéři drželi už více při zemi. Oproti klasickému Ceedu přibyl sportovní volant, sportovní sedačky s výrazným bočním vedením nebo čalounění s kontrastním prošíváním. Někdo může namítnout, že vnitřek vozu je v porovnání s exteriérem vcelku obyčejný. Nic to však nemění na tom, že interiér je směsicí střídmé elegance a praktičnosti. Použitým materiálů a dílenskému zpracování však není co vytknout.

V době digitálních štítů a barevných displejů je přítomnost klasických budíků příjemnou změnou. Displej je umístěn mezi nimi a poskytuje všechny potřebné informace o jízdě a dalších hodnotách měřených palubním počítačem. Co nás těší je, že vedle velkého displeje palubního infotainmentu nevymizela klasická hardwarová tlačítka ovládání ventilace s otočnými ovladači teploty.

Umístění samotného displeje infotainmentu neodvádí pozornost řidiče od dění na silnici. Jeho systém je poměrně jednoduchý, ale dostatečně rychlý a intuitivní. Chválíme ho u všech aktuálních modelů Kia.

Objem zavazadlového prostoru je 594 litrů v základním uspořádání a dokonce 1545 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel. To rozhodně není málo, i když je to o 30 litrů méně než u kombi. Větším limitem je však výrazně sklopené zadní okno.

IMG_20190901_150658
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Kia Proceed se nabízí se třemi motory. Pro verzi GT-Line jsou vyhrazeny dva z nich. Benzinovou nabídku zastupuje 1,4 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec s výkonem 140 koní. Kdo často jezdí dlouhé vzdálenosti, ten sáhne po 1,6 litrovém naftovém čtyřválci CRDi s výkonem 135 koní. Verze GT pak disponuje 1,6 litrovým přeplňovaným benzínovým čtyřválcem s výkonem 200 koní.

IMG_20190901_150257
Foto: Sabina Kvášová

Testovaný model poháněl benzinový motor 1,4 T-GDI se 140 koňmi a 242 Nm. Ten se dá spárovat s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo jako v našem případě sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou.

Motor je příjemně tichý, automatická převodovka ho drží většinu času v nižších otáčkách. Razantní přidání plynu znamená nárůst otáček s příjemnou dynamikou. Z pohledu celkového sladění s převodovkou, výkonu a spotřeby se jedná o dobře vyvážený motor. Kombinovaná spotřeba se po čas testu ustálila na hodnotě 6,6 litrů benzinu na 100 km.

Příjemným překvapením jsou řízení a podvozek. Poměrně komfortně naladěný podvozek nabízí dostatek stability v zatáčkách. Díky tomu dovolí autu rychlou, až sportovní jízdu. Řízení je strmé, poskytuje velmi dobrou zpětnou vazbu.

IMG_20190901_150832
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Kia Proceed shooting brake přináší řidičce, posádce i okolí pořádnou dávku emocí. Je prostorný, komfortní, dobře vybavený, a přitom dostatečně svébytný na to, abyste o něm začali uvažovat. Motor má slušnou dynamiku, přitom není extra žíznivý. Od Kia je to zásah do černého a dali bychom mu přednost před zvednutými hatchbacky s kompaktními SUV. Základní provedení Kia ProCeed shooting brake startuje na částce 504 980 Kč, testovaný model pak přijde na 580 000 Kč.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Kia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018