Zdroj: fotobanka automobilky Ssangyong

Test SUV Ssangyong Korando

29. 9. 2020

Děsí vás mít ve společnosti stejnou kabelku jako má jiná žena? Ruku na srdce, i auto chceme mít svým způsobem jedinečné. Korejská automobilka Ssangyong je na českém trhu poměrně nováčkem. V nabídce má žádané vozy SUV. Žena v autě.cz exkluzivně otestovala model Korando.

IMG_5143
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Během posledního roku jsem na silnici několikrát zahlédla esúvéčko s logem připomínající jelení parohy. Vůbec jsem nevěděla, jakou značku k logu přiřadit. Osud tomu přál a před pár týdny jsem mohla jeden model značky Ssangyong otestovat. O překvapení, počínaje tím, že logo neodkazuje k jelenovi, ale ke dvou drakům, nebyla nouze… 🙂

Korejská značka není v Česku příliš známá. V Koreji přitom navazuje na dlouhou tradici výroby jeepů. S českým trhem Ssangyong historicky „koketoval“ a několikrát na něj vstupoval a opouštěl ho. Naposledy se do Česka vrátil loni, mimo jiné právě s modelem Korando. Testovaný model je dokonce jeho 4. generací a v Koreji se vyrábí už od roku 1983.

IMG_5150
Foto: Sabina Kvášová

Celkový look není vůbec špatný. Mohutná přední maska s chromovou mřížkou chladiče a s LED světlomety budí respekt. Stejně jako moderní hranaté křivky. Useknutá záď se zadním spoilerem se zabudovaným brzdovým světlem a oplastováním působí bytelně.

Některé příplatkové detaily Korando posouvají ještě o level výš. Na mysli mám 19“palcová kola nebo neokoukanou, vínovou metalízu Cherry Red, díky které to Korandu prostě sluší.

IMG_5162
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Každý designér mi dá za pravdu, že správná barva a kvalitní materiály dělají mnoho. Korando doslova hraje barvami jak navenek tak uvnitř (i když pravda za příplatek). Mě se to osobně moc líbí.

IMG_3595
Foto: Sabina Kvášová

Luxusní interiér s příplatkovými, světle šedivými koženými sedačkami zdobí LED dynamické ambientní osvětlení palubní desky a dveří. V prospektu ke Korandu se mluví až o 34 odstínech, které osvětlení tvoří. Ačkoliv jsem byla schopna jich rozlišit spíš jen tucet, zdála se mi paleta barev opravdu bohatá. V kombinaci ještě s příplatkovou panoramatickou střechou má Korando neskutečný šmrnc.

IMG_3522
Foto: Sabina Kvášová
IMG_3521
Foto: Sabina Kvášová

Kožený a vyhřívaný volant krásně padne do ruky a jsou na něm všechny důležité ovladače. Uprostřed palubky se nachází 9“ palcová dotyková obrazovka s navigací s logickým ovládáním a zadní parkovací kamerou. Nechybí všechny technologické vychytávky typu USB portu, IPod funkce, Bluetooth, Android Auto a CarPlay.

IMG_3592
Foto: Sabina Kvášová

Z Koranda je parádně vidět a prostor pro posádku vepředu i vzadu je velkorysý. Zavazadlový prostor jde otevírat elektricky a je s praktickými přepážkami prakticky rozvržen. Kufr nabízí mnoho místa, a to v podobě 551 litrů objemu.

Jedeme

Korando „hraje“! Nejen svými barvami, ale také tím, že je celkem upovídané. Pravda, někomu to nemusí vyhovovat. Při nastartování se ozve znělka, jako z filmu. Korando umí akusticky také na palubním počítači s 3,5“ displejem upozornit na právě rozjetou kolonu nebo blížící se překážku.

Přiznám se, že mě tato upozornění neiritovala. Měla jsem tak větší pocit bezpečí. Určitě se ale najdou řidiči, kterým to vadit bude.

IMG_3569
Foto: Sabina Kvášová

Konkrétně jsem otestovala benzinovou verzi 1.5 Turbo e-XGI s výkonem 120 kW, odpovídající síle 163 koní. Maximální točivý moment je 120/5000-5000 otáček za minutu. Jak Korando jede? Ve městě i na dálnici mě překvapila jeho agilita. Tuto motorizaci mohu s klidem doporučit.

Jedná se o čipernou čtyřkolku s pohodovým podvozkem. Sympatickou vlastností je také příjemné přeposilování volantu. Elektrický posilovač řízení se dá nastavit podle vlastního gusta a myslím, že bude zejména ve městě ženám naprosto sedět. Snadné řízení a překvapivá živost Korandu nechybí.

Šestistupňová automatická převodovka AISIN pohodově řadí a nemám k ní sebemenších výhrad. Takové hladké a přesné řazení si nechám líbit.

IMG_3590
Foto: Sabina Kvášová

Příplatkový adaptivní tempomat je při jízdě po dálnici parádním společníkem. Pohon 4×4 optimalizuje rozložení síly mezi přední a zadní nápravu tak, aby auto bylo stabilní a přizpůsobilo se kvalitě povrchu. Volič jízdních režimů nabízí 3 různé módy: SPORT, WINTER a NORMAL, které způsobují odlišné zabírání převodovky a adekvátní trakci. Vydat se na hory je v Korandu stejně komfortní jako jízda ve městě.

IMG_3586
Foto: Sabina Kvášová

Ke standardním asistentům v rámci nejvyšší úrovně výbavy patří asistent autonomního nouzového brzdění, včetně varování před čelním nárazem, rozpoznání dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, upozornění na rozjezd vozu před autem, upozornění na bezpečnou vzdálenost, asistent rozjedu do kopce nebo systém nouzového volání emergency call.

Za příplatek je tady tzv. Safety pack s detekcí slepého úhlu, asistentem pro změnu jízdních pruhů, asistentem pro bezpečné vystoupení z vozu nebo výstraha zadního příčného provozu.

Jestli mě Korando v něčem rozčilovalo, pak to byl právě asistent pro bezpečné vystoupení z vozu. Účelem této „dětské pojistky“ je neotevřít dveře dříve, než dojde k vypnutí motoru. Nebo ho musí deaktivovat na dveřích sám řidič. Chcete-li jako rychlý spolujezdec „vyskočit“ například na červené, musíte o to požádat řidiče. 🙁

Druhé minus pak Korandu přidávám za vyšší spotřebu. Během testování se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 9 litrů. To sice bývá u čtyřkolek běžné, v kombinaci s menší nádrží mě tato skutečnost žrala.

IMG_3581
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Ssangyong Korando je pro mě velkým překvapením. Je to dobré a kvalitní SUV, které se velmi příjemně řídí. Díky dobrému výhledu za volantem a paletě bezpečnostních asistentů se v něm člověk cítí velmi bezpečně. Pestrý je také svým designem. Ten dokáže ženy bezesporu oslovit. Myslím, že právě ženy jsou natolik odvážné a „své“, že si nováčkovskou značku (pokud proběhne zalíbení na první pohled) dokáží obhájit. Jen s ohledem na spotřebu, to není žádný šetřílek.

V zásadě je ale Sssangyong Korando dobrá koupě. Čtyřkolek pod půl milionem korun je totiž málo. Ssangyong Korando startuje už na 449 900 Kč (za pohon 4×4 se připlácí 44 900 Kč). Testované Korando stojí ve výbavě Premium 599 900 Kč, se všemi příplatky se cena vyšplhala 745 700 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Ssangyong

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018