Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Test Toyota Camry: auto pro dámy

15. 2. 2021

Je to trochu jako s lodičkami na středním podpatku. Už se moc nenosí. Přitom, když si je vezmete, vypadáte rázem elegantněji. Stejné je to aktuálně se sedany. Žena v autě.cz otestovala model střední třídy Toyotu Camry a hledala důvody, zda si zaslouží pozornost.

IMG_5728
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Je to až k nevíře, Camry spatřilo světlo světa téměř před 40 lety. Aktuálně je na trhu jeho 8. generace. Protáhlá karoserie ve speciální narůžovělé metalíze dokáže zaujmout na první pohled. Díky nižšímu těžišti budí dojem sportovního auta. Příď s maskou a Bi-LED světlomety hodně připomíná ostatní modely Toyota.

Přiznám se, že se mi hodně líbila záď připomínající kupé. Pro taková auta mám prostě slabost. Camry je na 1. dobrou elegantní auto, které má styl. Nikoliv náhodou je postaven na stejné platformě jako prémiový Lexus ES. V testované nejvyšší výbavě Executive obouvá pohledná 18palcová kola.

IMG_5739
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Pod heslem „není nic horšího než být nudný“ se interiér Camry vlní ve víru ladných křivek a promyšlených záhybů. Interiér rozhodně není nezajímavý, chladný nebo konzervativní… Je chic, a to u japonského auta nebývá běžná vlastnost.

Uvnitř je skutečně velmi příjemně. Dobrý výhled z auta. Ambientní osvětlení. Pohodlná, kožená, krémová sedadla. Příjemné materiály použité na palubce i ve dveřích. Bezdrátová nabíječka. To je namátkou jen pár prvků, které vytvářejí příjemný pocit a navozují dojem luxusu.

Uprostřed palubní desky se nachází dotyková obrazovka Toyota Touch® 2 s 8″ displejem s funkcí Bluetooth® se zadní parkovací kamerou a navigací. Prémiový audiosystém JBL s 9 reproduktory, který je součástí paketu VIP (+ 100 000 Kč), nabízí kvalitní zvukový zážitek. Jedinou výtku směřuji ke grafice infotainmentu, která působí „oldschoolově“.

IMG_5741
Foto: Sabina Kvášová

Camry nabízí pohodlí a spoustu prostoru pro celou posádku, a to včetně prostoru nad hlavou vzadu. Camry si díky tomu dokážu představit jako ideální auto na dlouhé jízdy. Dveře otevírají krásně do široka, takže například manipulace s dětskou autosedačkou je velmi pohodová.

V příplatkové loketní opěrce vzadu je v rámci paketu VIP ukryto ovládání nastavení sedadel, zadní roletky proti slunci, třízónové klimatizace a rádia. Velmi nepraktické ale je, že zadní sedadla, vybavená touto luxusní opěrkou, pak nejsou sklopit. .-(

Zavazadlový prostor nabízí velkorysých 525 litrů objemu. Nevýhodou však je, že nákladový prostor (jak už to u sedanů bývá) je dost úsporný. Inu, v tomto ohledu se za design pohledného kupé musí “zaplatit“ menší praktičností.

IMG_5737
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Toyota je už tradičně spojena s hybridními pohony, a proto nepřekvapí, že testované Camry kombinuje elektromotor s benzinovým motorem. Není ani třeba řešit, kde ho ve městě nabít. Dobíjí se totiž sám rekuperací, resp. brzděním.

Co však překvapí a možná trochu zamrzí, je fakt, že Toyota v modelu Camry nabízí pouze jednu možnost pohonu. Jedná se o hybridní čtyřválec o obsahu 2.5 litru s výkonem 160 kW a točivým momentem 221 Nm s automatickou e-CVT převodovkou.

IMG_5742
Foto: Sabina Kvášová

Rozjezdy na elektřinu nebo například popojíždění po parkovišti je krásně tiché. Jakmile na to šlápnete zapojí se s plnou parádou také benzinový motor. Camry jede krásně komfortně a nerovnosti vozovky díky povedenému podvozku a tlumičům žehlí s grácií.

V Toyotě Camry s výkonem 218 koní jsem během týdenního testování našla reprezentativní auto tzv. „na pohodu“. Na závodění to s ním sice není, z 0 na 100 km dosáhne Camry za 8,3 vteřiny. Běžnou řidičku povozí Camry ve velkém stylu.

Navíc je Camry úsporné. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 5,5 litrů. Ve městě umí jezdit Camry ještě méně. Hodnota emisí CO2 je 120 g/km.

IMG_5744
Foto: Sabina Kvášová

K bezpečnému pocitu z jízdy přispívá head‑up displej s nejdůležitějšími údaji o jízdě, promítaný v zorném poli řidičky. Součástí testované výbavy Executive je také praktický asistent sledování mrtvého úhlu nebo výstraha na dopravu za vozem.

IMG_5736
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Během testování jsem se nedokázala ubránit dojmu, že je Camry na českém trhu taková popelka. Umí toho totiž opravdu dost a má atraktivní styl. Camry je chic auto. Velmi elegantní a dokáže celou rodinu povozit s velkou grácií a ještě úsporně.

Co ho z pohledu rodinného života limituje, není objem ale rozměry kufru. Do sedanu zkrátka kočárek s dalšími, především na výšku objemnými, zavazadly dáte ztěží. Fakt, že nejde sklopit zadní řada sedadel, tomu taky nepomůže.

Na druhou stranu je Camry královsky vybavené, bezpečnostními asistenty prošpikované, hybridní auto. Tomu odpovídá i jeho cena. Jako manažerský vůz pro paní doktorky a manažerky si Camry rozhodně zaslouží svou pozornost. Právě pro ně totiž může být velmi zajímavým modelem.

Toyota Camry 2.5 Hybrid (218 k) startuje na 920 000 Kč. V nejvyšší výbavě Executive s paketem VIP stálo testované Camry 1 150 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018