Dostupný a vytuněný SsangYong Korando
27. 9. 2021
Ženy bývají náročné. Tentokrát se dostal pod drobnohled naší ženské redakce SsangYong Korando. Dokáže uspokojit motoristickou novinářku Terezu Tobiášovou? Co říkáme po více než měsíci testování na toto SUV u nás v redakci Žena v autě.cz, to se dozvíte právě zde.
Korando je bytelný crossover
Naše sympatie sbírá Korando tím, že si na nic nehraje. Vypadá, jak Tereza podotkla, tak nějak „normálně“. Nejde o ikonu, která by určovala, jak budou auta vypadat za pět let. Zároveň však Korando krásně ilustruje vývoj korejských značek, které jsou už dekádu na raketovém vzestupu. Korando se od 80. let, od kdy se prodává, neskutečně proměnilo. Žena v autě.cz otestovala už jeho 4. generaci.
Přední maska s chromovou mřížkou chladiče a LED světlomety působí mohutným dojmem. Když do něj nasedne subtilní blondýnka jako je Tereza, není divu, že jí trochu připomínal tank. To díky dobrému výhledu vpřed a spoustu plechu kolem. 🙂
Korando budí respekt. Stejně jako moderní hranaté křivky. Useknutá záď se zadním spoilerem, zabudovaným brzdovým světlem a oplastováním působí bytelně. Příplatková, vínovou metalíza Cherry Red Korandu sluší.
Provedením uvnitř mile překvapí
Čím Korando doslova oslňuje je výbava. Interiér v testované výbavě Premium s příplatkovými, koženými, vyhřívanými sedačkami vypadá velmi hodnotně a kvalitně.
Palubce dominuje (příplatková) dotyková, 9″palcová obrazovka s navigací a zadní parkovací kamerou. Poskytuje dostatečný komfort při navigaci nebo pro poslech hudby.
Palubní počítač je přehledný a je možné si na něm zvolit různé vzory zobrazení. Mobil jde snadno nabíjet bezdrátu a lehce spárovat přes Android Auto a CarPlay.
Multifunkční volant je vyhřívaný a padne do ruky. Startování je za příplatek bezklíčové, stejně jako otvírání a zavírání auta vůbec.
Prostoru vepředu i vzadu je dostatek. Tereza se komfortně svezla s celou rodinou včetně teenegera a dítěte v autosedačce. Jedním ze dvou momentů, který dělí sympatie ke Korandu, je velikost zavazadlového prostoru. Tereza ukryla dětský kočárek do kufru v pohodě. Někomu se může zavazadlový prostor zdát pro chod rodiny nedostatečný. Kufr má ale dvě úrovně. Po sklopení podlážky jde docílit až 551 litrů.
Korando nabízí pocit bezpečného svezení
Tereza otestovala předokolku s benzínovým motorem 1.5 Turbo e-XGI s výkonem 163 koní. Automatická 6stupňová převodovka rozhodně napomáhá ve vnímaném komfortu. Korando je příjemným autem v městském provozu. Zadní parkovací kamera pracuje skvěle. Ideální pro nás ženy s obavami z parkování. 🙂
Korando je ideální auto na plynulou jízdu. Příplatkový adaptivní tempomat funguje skvěle a přispívá ke komfortní jízdě i na dlouhých trasách. Korando je autem „na pohodu“. I přes možnost změny jízdních režimů do sportovního módu, je Korando především autem pro běžné řidičky a komfortní jízdu. Kdo by s ním chtěl řídit sportovněji, ten ať se poohlédne jinde.
V Korandu se řidičky nemusejí obávat, že by se jim něco přihodilo. Korando je totiž „vytuněné“ těmi nejžádanějšími bezpečnostními asistenty. V Korandu je hlídání jízdního pruhu, asistent autonomního nouzového brždění, včetně varování před čelním nárazem, systém rozpoznání dopravních značek, upozornění na rozjezd vozu před vámi nebo například upozornění na bezpečnou vzdálenost.
Nadstandardně je také Korando vybaveno bezpečnostní paketem s asistentem, který hlídá mrtvý úhel nebo asistentem pro bezpečné vystoupení z vozu a výstrahou zadního příčného provozu při couvání.
Druhý moment, který tříští sympatie ke Korandu, je spotřeba. Ta je totiž vyšší. Průměrná spotřeba této předokolky je 8 litrů. Během 2měsíčního testování se nám zatím nepodařilo dostat se po tuto hranici. 🙁
Korando je rodinný koráb
Korando je takový poctivec. Jak říká Tereza: „auto-pracant“. Bezpečně odveze celou rodinu. Zvenku možná nenabízí futuristický a oslňující design, ale na druhou stranu řidičku „podrží“. Nabídka bezpečnostních asistentů patří k maximu, co konkurenční a dražší SUV vozy za příplatek nabízejí. Velkou devízou Koranda tak je optimální poměr cena/výkon.
Ssangyong Korando startuje na 449 900 Kč. Testovaný model Korando (C300 1.5 Turbo e-XGI 163HP FWD A6) ve výbavě Premium stojí 619 900 Kč. Se všemi příplatky dosáhla konečná cena 723 600 Kč. Auto je špičkově vybavené a jeho cena tak končí tam, kde ostatní konkurenti začínají…
Více na webu Ssangyong