Test Volkswagen Golf Variant Alltrack
3. 1. 2022
Vozy SUV mají své nesporné přednosti a sexappeal. Faktem je, že když máte velkou rodinu a potřebujete auto s velkým zavazadlovým prostorem, jsou prostorní kombíci jistota. Volkswagen Golf Variant je vyzrálým a sebevědomým autem. Umí splnit mnoho rodinných požadavků. Žena v autě.cz otestovala verzi Alltrack s pohonem všech kol.
Díváme se
Osmá generace legendárního modelu Volkswagen Golf uklidňuje svým klidným a elegantním dojmem. Outdoorovější verze Golfu s přídomkem Alltrack zvenku zaujme speciální ledovcovou barvou karoserie, stříbrnými střešními nosiči, o maličko zvýšenou karoserií, chromovými prvky a oplastovanými nárazníky včetně ochrany podvozku.
Přídi testovaného Volkswagenu Golf Alltrack dominuje výrazná linka přes masku, perfektně svítící LED světlomety a mlhovky ve tvaru včelích pláství. Celkem 4,63 metru dlouhý Golf Alltrack má na zádi koncová světla, která zasahují až do víka kufru a pod výrazným logem jsou efektně vysázena písmena GOLF. Stojí na pěkných, 18palcových kolech.
Nasedáme
Přiznám se, že mám vozy koncernu Volkswagen ráda. V „boji“ o co nejlepší uživatelskou praktičnost u mě vedou. Žádný ovladač zde není navíc a vše je kvalitní.
Palubní desce dominuje digitální panel Cockpit Pro s úhlopříčkou 10 palců a navigací a přístrojový, 10,25palcový displej, který tvoří jeden celek. Palubní deska díky tomu vypadá velmi moderně a trendy. Grafika infotainmentu je inovativní a přehledná. Líbí se mi zobrazení ikon. To jde nastavit podle svého gusta a také se mi líbí možnost hlasového ovládání hudby nebo navigace.
Palubní desku doplňují dotyková tlačítka – nalevo od volantu pro ovládání světel a napravo pod hlavním displejem pro zapnutí výstrahy nebo volby vhodného jízdního režimu.
K bezpečnému pocitu za volantem přispívá řada bezpečnostních asistentů, ale taky samotný palubní počítač. Na displeji je možné zobrazit asistenční systémy nebo kombinaci navigační mapy a hudby, a to v decentní grafice.
Prostornost pro pasažéry i jejich zavazadla je v testovaném modelu Golf Alltrack je příznivá. V kufru můžete vozit kočárek, kolo nebo zavazadla na delší dovolenou. Zavazadlový prostor s nízkou hranou pro nakládání nabízí objem 611 litrů.
Po sklopení zadních sedadel jde dokonce docílit až 1 642 litrů objemu. Díky příplatkové funkci Easy Open pro otevření víka kufru postačí pouze malý pohyb nohou pod zadním nárazníkem.
Sedadlo spolujezdce a obě vnější místa zadního sedadla jsou vybavena úchyty ISOFIX a upevňovacími pásy top tether. Umožňují tak ukotvení dětských sedaček po směru jízdy. I nejmenší pasažéři tak mohou cestovat bezpečně a pohodlně. 🙂
Jedeme
Pod kapotou testovaného modelu se nachází dokonale vyladěný naftový motor 2.0 TDI s maximálním výkonem 147 kW a točivým momentem 400 Nm. Testovaná verze Alltrack s pohonem všech kol 4Motion se vždy pojí se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Řízení tohoto auta velmi příjemný zážitek.
Jízdními vlastnostmi a agilitou si mě Alltrack brzy získal. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 7,1 sekundy. Specialitkou otestovaného Alltracku je příplatková adaptivní regulace podvozku DCC.
Podle nálady je možné volit z různých jízdních režimů, které mění odezvy plynu a odpružení. Na výběr je režim ECO, COMFORT, SPORT s tužším nastavením, INDIVIDUAL a OFFROAD pro bezpečné sjíždění náročných svahů. Pohon 4×4 dokáže na nezpevněném povrchu zvládnout obtížnější situace. Golf Alltrack je ideální auto do hor a zimních plískanic.
Řízení je přesné a snadné. S autem se překvapivě skvěle manévruje v městských uličkách. Při jízdě po okreskách poskytuje řízení dostatečnou zpětnou vazbu a dobře drží stopu v zatáčkách.
Volkswagen Golf Alltrack je vybaven těmi nejdůmyslnějšími bezpečnostními asistenty, které dokáží řidičku i celou posádku ochránit. Golf Alltrack drží při jízdě po dálnici auto v jízdním pruhu a současně udržuje rychlost a odstup. V kombinaci s automatem zajišťuje pohodlné popojíždění v zácpě. Sleduje také mrtvý úhel. Díky systému nouzového brzdění Front Assist s rozpoznáváním chodců umí Golf Alltrack v případě hrozící nehody snížit závažnost potenciální kolize.
Hodnotíme
V případě Golfu Alltrack se nemusí hádat srdce s rozumem. Tady je vše v harmonii. Golf ve verzi Alltrack je atraktivní kombík. Propojuje v sobě logické ovládání, příjemné řízení a zároveň agilitu, optimální pro každodenní jízdu.
V porovnání s vozy SUV Golfu Alltrack „chybí“ jen vyšší pozice za volantem a s tím související lepší přehled o tom, co se děje na silnici. Paleta bezpečnostních asistentů se však o bezpečnou jízdu i tak postará. 🙂
Ať si kdo chce, co chce říká. Kombinace čiperného výkonu a nízká spotřeby patří vedle prostornosti k zásadním kvalitám Golfu Alltrack. Během týdenního testování se hodnota kombinované spotřeby pohybovala pod 6 litry na 100 kilometrů. Takovou hodnotu si nechají líbit řidičky při svých služebních cestách, tak cestování s rodinou.
Jen je třeba sáhnout hlouběji do kapsy. Cena testovaného modelu Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI DSG je 1 049 900 Kč.
Více na webu Volkswagen