Zdroj: Žena v autě.cz

Test hybridního Renaultu Megane E-Tech

21. 2. 2022

Elektromobily mají v Česku své limity kvůli nedostatečné síti nabíječek. Zato hybridní pohony jsou stále více populární. Ideální pro ty, kteří jezdí každý den a nejčastěji do města. Renault proto v Česku nabízí novou modelovou řadu E-TECH a plug-in hybridní hatchback Megane. Čím konkrétně si dokáže získat české řidičky?

Renault Megane plug in hybrid
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Díváme se

Modernizace modelu Renault Megane prospěla. Aktuální omlazená generace testovaného hatchbacku s délkou 4,3 metru jede s dobou. Renaultu Megane nechybí pověstný francouzský šarm a reprezentativnost.

S nově navrženým nárazníkem, výrazně chromovanou čelní maskou a typickými světly ve tvaru písmene C to modelu Megane náramně sluší. Nový design ale není jen tak na parádu. Světlomety LED Pure Vision zlepšují viditelnost. Jízda v noci je tak mnohem více bezpečná.

Specialitou testovaného modelu je vrcholná výbava R.S. Line. Tu odlišují například sportovní nárazníky a 17“ litá kola.

megane
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Nasedáme

Díky stylové výbavě R.S. Line dýchá interiér sportovním dojmem a přitom působí velmi komfotně a pohodlně zároveň. Přední sedadla jsou vybavena vylepšenou výplní pro zdravá záda. Svébytný řidičský zážitek doplňuje sportovní volant potažený kůží Nappa a čalounění s kontrastním prošíváním.

IMG_9013-1
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Vedle pohodlného interiéru zaujme Megane velkým, 9,3“ palcovým displejem s pěknou grafikou a logickým ovládáním na palubní desce. Tlačítka ventilace a další důležité funkce zůstala pro uživatele samostatně na svém místě.

K přehlednosti a pocitu bezpečí během řízení přispívá nejen multifukční volant a přehledný 7“ palcový přístrojový štít ale také praktický head-up displej s nejdůležitějšími informacemi o jízdě.

V testovaném modelu Megane je kupodivu místa dost, a to jsou pod zadními sedačkami uložené baterie pohánějící elektromotor. Zavazadlový prostor je prakticky řešen a nabízí 261 litrů objemu.

megane
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Jedeme

Tajemství motorizace testovaného moderního pohonu v Megane spočívá v kombinaci benzinového motoru o obsahu 1.6 a elektromotoru s kombinovaným výkonem 160 koní. Tento pohon je spárován multimódovou automatickou převodovkou. Čtyři rychlosti zajišťuje spalovací motor a dvě elektromotor. Specifikem převodovky je také režim B, kdy dochází k silné rekuperaci při brzdění, a tedy dobíjení elektromotoru.

Rozjezdy jsou díky elektromotoru dokonale tiché a zároveň svižné. Z 0–100 km/h to plug-in hybridní Megane umí za 9,4 vteřiny. Jeden a půl tuny vážící Megane krásně sedí v zatáčkách. Na dlouhých trasách potěší velmi komfortním chodem.

IMG_9012-1
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Hybridní hatchback Megane E-TECH umí během jízdy po dálnici do rychlosti 120km/h našetřit cca 20 km jízdy na elektřinu pro cestování po městě.

Vše se jednoduše ovládá přes režim MULTI-SENSE a funkci „E-Save“. Po jejím zapnutí se omezuje využití elektrického motoru, auto jede na benzin a po nastřádání energie, je možné elektrický režim opět využít například ve městě. V režimu PURE jde jezdit krásně tiše 100% na elektřinu. Naopak v režimu SPORT umí Megane ožít. Pokud je baterie dostatečně nabitá, lze sešlápnutím plynu až na doraz kombinovat všechny tři pohony a využít maximálního výkonu například při předjíždění.

Motor E-TECH Plug-in se svou baterií o kapacitě 10,4 kWh (nabíjené ze zásuvky AC 3,7 kW) umožňuje Megane v plně elektrickém režimu dojezd 50 km. Jde tedy po městě jezdit krásně na elektřinu a když přijde na delší trasu, je možné naplno využít dlouhý dojezd benzinového motoru.

Hybridní Megane jde nabíjet v práci, doma nebo na veřejném nabíjecím místě… Z domácí zásuvky to jde do 5 hodin (10A), z běžné veřejné nabíječky za 3 hodiny (16A).

IMG_9005-1
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

V kombinovaném cyklu Megane E-TECH Plug-In vypouští méně než 30 gramů CO2/km. Proto disponuje espézetkami, díky kterým ve městě může stát na modrých zónách zdarma a jezdit po českých dálnicích také bez poplatků.

A to je vedle obratnosti, tichého chodu a komfortních jízdních vlastností další kvalita hybridního Megane.

K podstatným kvalitám testovaného Meganu patří také vybavenost bezpečnostními asistenty. Je tady adaptivní tempomat (s funkcí Stop & Go), asistent jízdy uprostřed jízdního pruhu, aktivní nouzové brzdění s detekcí cyklistů a chodců nebo asistent hlídající mrtvý úhel, který detekuje auta mimo zorné pole řidiče. Dále tu je varování před opuštěním jízdního pruhu a asistent držení jízdního pruhu. Třešničkou na dortu je parkovací asistent pro lepší manévrování, parkování i vyjíždění z parkovacího místa.

megane
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Hodnotíme

Na testovaném plug-in hybridním Renautu Megane mě baví jeho flexibilita a nízká spotřeba. Kombinace spalovacího motoru a elektromotoru je na vysoké úrovni a jízda je díky tomu hladká a s nízkou spotřebou. Ve městě a na okreskách se během týdenního testování modelu hodnota spotřeby pohybovala kolem pět litrů, při jízdě i po dálnici kolem 6 litrů!

Renault Megane E-Tech je ideální auto pro ty, kteří chtějí během týdne jezdit po městě – tiše a ekologicky a o víkendu se vydávají na delší trasy. Benzinový motor je doveze bez jakýchkoli obav z omezeného dojezdu elektromotoru kamkoliv. Jen je nutné si za to trochu připlatit. Plug-in hybridní Renault Megane E-Tech ve výbavě E-tense startuje na ceně 820 000 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě RS line 855 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018