Test: eko Volkswagen Arteon eHybrid
11. 3. 2022
Arteon není jen reprezentativní, rodinný dostavník a vlajková loď značky Volkswagen, ale nově také plugin hybridní model. Čím Volkswagen Arteon eHybrid dokáže zaujmout, to Žena v autě.cz zjišťovala během týdenního testu.
Díváme se
Dynamický look modernizovaného Arteona vzbudil během našeho testování pozornost. Celkem 4,8 metru dlouhou karoserii nejde přehlédnout. Karoserie Shooting Brake působí velice atraktivně.
Vydařená chromová maska chladiče je opticky spojená se výraznými světlomety. Nabíjecí port tohoto plug-in hybridu je důmyslně schován v přední mřížce. Z profilu působí Arteon na příplatkových 19“ palcových kolech velmi sebevědomě.
Designérům se také povedla záď s nápisem na víku a modernizovanými zadními světly s LED technologií.
Nasedáme
Interiér je vysoce elegantní a působí prémiovým dojmem. Přitom platí to, na co jsme v rámci koncernu zvyklí. Nejsou zde žádné kreativní výstřelky, „jen“ precizně odvedená práce s kvalitními materiály.
Za praktickým a do ruky padnoucím multifunkčním volantem se nachází digitální 10,25″ přístrojový štít Digital Cockpit Pro. Ten je velmi přehledný a zobrazení pěkně provedené včetně navigační mapy ve 2D nebo 3D perspektivě.
Klasická funkční tlačítka jsou v kabině nového vozu Arteon z velké části nahrazena dotykovými plochami. Ty jsou i na multifunkčním volantu s ovladači se zpětnou haptickou vazbou v podobě jemné vibrace. Chce to jen chvíli si na to zvyknout. 😊
Palubní desce dominuje dotyková 8″ obrazovka s příplatkovou navigací Discover Pro a SIM kartou pro online připojení. Součástí velmi dobře vybaveného Arteona je osm reproduktorů, dva USB-C konektory a možnost spárování mobilů přes Apple CarPlay™ a Android Auto™ včetně bezdrátového připojení mobilního telefonu.
Interiér Arteonu s ambientním osvětlením a příplatkovým panoramatickým oknem si zaslouží velkou pochvalu za pohodlný a bohatý vnitřní prostor. A to platí i pro posádku sedící v druhé řadě sedadel. V tomto ohledu je Arteon skutečně plnohodnotným autem i pro pětičlennou rodinu.
Kufr se otevírá díky výklopným dveřím, a to i bezdotykově – stačí pohyb nohy pod nárazníkem a víko se otevře. I rozměrná zavazadla jdou do něj dobře vložit. Například dlouhé lyže nebo běžky vplují po sklopení jednoho ze sedadel do interiéru než bys řekl švec.
Jeho objem je 565 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1632 litrů.
Jedeme
Pod kapotou testovaného modelu Arteon se ukrývá benzinový motor 1.4 TSI kombinovaný s elektromotorem, dohromady o výkonu 160 kW/218 koní a točivém momentu 400 Nm. Tento pohon se pojí výhradně s předním pohonem kol.
Deklarovaný výkon s ohledem na váhu auta s baterií je v praxi optimální na běžné ježdění. I přes schopnost akcelerace elektromotoru je Arteon eHybrid pro potřeby rodiny především autem na pohodu.
Arteon si zaslouží velkou pochvalu za perfektní projev adaptivního podvozku DCC. Nastavení jednotlivých jízdních režimů jako je například „houpací“ režim Comfort nebo „dynamický“ režim Sport je zábava, záleží jen na aktuální náladě.
Nejbizardnější je jízdní režim GTE, který o sobě dává znát především díky tvrdšímu nastavení podvozku a falešného zvuku výfuků.
Hybridní Arteon nabízí pohodlí a komfortní jízdní vlastnosti. Během cesty po dálnici jsem si pochvalovala práci adaptivního tempomatu ACC, který šel velmi snadno ovládat (funguje až do rychlosti 210 km/h).
Na plně nabitou lithium-iontovou baterii o kapacitě 13 kWh (10,4 kWh využitelná kapacita) ujede Arteon kolem 50 km. Při nabíjení do 100 % baterie je třeba při využití vyššího nabíjecího výkonu 3,6 kW počítat s téměř 4 hodinami dobíjení. V tomto ohledu tedy dává smysl tomu, kdo si může nainstalovat wallbox doma v garáži nebo využívat nabíječky v práci.
Testovaný Arteon vypouští méně než 35 gramů CO2 na kilometr. Díky tomu se v Česku odpouští dálniční poplatky i parkování v modrých zónách.
Volkswagen Arteon oplývá řadou bezpečnostních asistentů. Travel Assist zejména na dálnici udržuje vůz v jízdním pruhu a současně i rychlost a odstup od vpředu jedoucího vozu.
Systém nouzového brzdění Front Assist s rozpoznáváním chodců pomáhá v případě hrozící nehody snížit závažnost potenciální kolize.
Ve městě potěší příplatkový parkovací asistent nebo systém pro monitorování okolí. Přece jen najít ideální místo k zaparkování tohoto dlouhána bývá oříšek. Arteon umí samostatně příčně i podélně zaparkovat. Stačí jen dbát jeho pokynů a ovládat pouze pedály plynu a brzdy.
V kombinaci s využitím elektromotoru dosahovala kombinovaná spotřeba 3,1 litru benzinu na 100 km. Když už byla baterie vybitá, dosahovala spotřeba této předokolky 7,2 litru na 100 km.
Hodnotíme
Na plug-in hybridním Volkswagenu Arteon mě baví možnost kombinovat delší jízdní štace s hospodárným ježděním po městě. Pro oba dva případy má Arteon něco.
Může směle plnit nároky početné rodiny i roli manažerského vozu na každodenní služební cesty. Zároveň však při jízdě po městě může jezdit ekologicky na elektřinu a šetřit palivo.
Částečný dojezd na elektřinu je dobrým argumentem, proč by o něm české manažerky mohly přemýšlet. Parkování v modrých zónách měst a nulové dálniční poplatky – to se přece počítá.
Nejlevnější verze modelu Arteon startuje na ceně 1 051 900 Kč. Testovaný Volkswagen Arteon eHybrid ve výbavě Elegance stojí 1 322 900 Kč.
Více na webu Volkswagen