Zdroj: fotobanka automobilky Citroen

Testujeme elektrický CITROËN Ë-C4

13. 5. 2022

Vítaným benefitem elektromobilů pro nás ženy je kombinace tichého chodu, plynulosti automatické převodovky a možnosti parkování ve městech zdarma. Jak se řídí elektrický crossover CITROËN Ë-C4? Redakce našeho magazínu jej v následujících měsících otestuje z ženského uživatelského pohledu!

foto-eC4-archiv-zena-v-aute-3
Žena v autě testuje e: C4

Pojďme se na úvod podívat na elektromobil Ë-C4 zblízka

CITROËN Ë-C4 je jiný a neokoukaný. Model Ë-C4 se nabízí dohromady ve 31 kombinacích exteriéru a se šesti styly interiéru. Tento crossover budí pozornost díky své atraktivní siluetě. Spojuje charakter hatchbacku s dynamickými liniemi SUV- kupé. Právě zezadu vypadá Ë-C4 neodolatelně. Sexy look podtrhují ostře řezané zadní světlomety ve tvaru písmene X.

foto-eC4-archiv-zena-v-aute-9
Žena v autě testuje e: C4

Krátká, vysoká a prakticky rovná kapota s výraznými LED světly, ale i zvýšená světlá výška a boční oplastování působí bezpečným a robustním dojmem.

Že jde o elektromobil navenek není téměř poznat. Nulové emise tohoto crossoveru prozrazují jen EL espézetky, díky kterým je parkování ve městě zdarma a monogram ë na blatnících a na víku zavazadlového prostoru.

CITROËN tento elektromobil exkluzivně doplnil 18″ koly CROSSLIGHT, speciálně vyvinutými pro vyšší úsporu energie a slušivým, modrým paketem ANODISED.

foto-eC4-archiv-zena-v-aute-12
Žena v autě testuje e: C4

Uvnitř potěší uživatelsky přívětivým interiérem

Interiéru dominuje útulnost, přívětivost ovládání a prostornost. CITROËN „jede“ cestou jednoduchosti, vše je uvnitř přehledné a snadno se ve všech funkcích zorientujete. Specifikem elektrické varianty je zajímavá, futuristická dekorace dveřních panelů.

foto-eC4-archiv-zena-v-aute-2
Žena v autě testuje e: C4

Uprostřed palubní desky se nachází rozměrný 10“ dotykový displej. Kromě infotainmentu displej zobrazuje tok energie, statistiky a je možné zde naprogramovat odložené nabíjení baterie nebo předehřev/klimatizaci kabiny (to jde i prostřednictvím šikovné aplikace MyCitroën).

Palec nahoru zaslouží rozhodnutí nechat na palubce klasické ovladače pro klimatizaci, rádio a další funkce. Není třeba pátrat po nastavení teploty nebo aktivaci a deaktivaci jízdních funkcí, jak to bývá u současných aut zvykem.

foto-eC4-archiv-zena-v-aute-11
Žena v autě testuje e: C4

Sedadla Advanced Comfort jsou příjemně široká a extra pohodlná. Zavazadlový prostor je překvapivě prostorný a má objem 380 litrů. Pod podlahou kufru se dají elegantně schovat dobíjecí kabely.

Jak jezdí elektrický crossover CITROËN Ë-C4?

Na tuto otázku a také na to, jak se Ë-C4 dobíjí, budeme podrobně odpovídat v následujících článcích.

Už po prvních ujetých kilometrech ale můžeme o Ë-C4 prohlásit, že se jedná o „zenové“ auto! Nulové emise, nulový hluk, nulový stres: žádné vibrace, žádný hluk z motoru.

Jízda v CITROËNu Ë-C4 je velice komfortní. Pomáhá k tomu i měkkost odpružení. Nerovnosti vozovky díky tlumičům s hydraulickými dorazy tento elektromobil filtruje par excellace! Jízda tímto elektromobilem má své kouzlo.

foto-eC4-archiv-zena-v-aute-4
Žena v autě testuje e: C4

Testovaný CITROËN Ë-C4 disponuje výkonem 100 kW (136 koní) a baterií 50 kWh.

foto-eC4-archiv-zena-v-aute-1
Žena v autě testuje e: C4

K dispozici jsou 3 režimy jízdy: Normal, Eco a Sport. Jak se jízdní režim projeví na spotřebě a dojezdu na jedno nabití? Výrobce deklaruje u tohoto elektromobilu dojezd na jedno nabití až 350 km.

U veřejné rychlodobíjecí stanice o výkonu 100 kW by měla být doba dobíjení na 80 % baterie kolem 30minut.

Jaké budou jízdní vlastnosti, agilita tohoto testovaného elektromobilu, ale i například realita dobíjení? To vše důkladně prověříme na našich několikaměsíčních cestách… Sledujte nás! 🙂

Cena elektromobilu CITROËN Ë-C4 v základní, slušně vybavené verzi LIVE PACK startuje aktuálně na 874 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018