Test hybridního crossoveru Nissan Qashqai
20. 4. 2023
Jde tak trochu o znovuzrození crossoverové legendy. Před patnácti lety byl Nissan Qashqai jedním z prvních reprezentantů segmentu crossoverů. Aktuální, třetí generace opět čeří vody a je velmi inovativní. Vyniká systémem pohonu e-POWER, který je zajímavou alternativou k elektromobilitě.
Díváme se
Ruku na srdce, nový Nissan Qashqai asi nebude uváděn jako příklad futuristického designu, ze kterého si na první pohled sednete na zadek.
Přitom se mu však nedá upřít, že působí svěže a sympaticky. Vzhled 4,4 metru dlouhého Nissanu Qashqai rozhodně upoutá přední maskou s výrazným LED osvětlením ve specifickém tvaru.
Oblou karoserii s mnoha chromy, jež jsou v automobilovém designu spíše na ústupu, šperkují 20palcová kola a příplatková panoramatická prosklená střecha.
Nasedáme
Velké nadšení se dostavuje při usednutí za volant. Třetí generace Nissanu je v interiéru skutečně moderní, velmi povedená a je z ní krásně vidět. Tento dojem navozuje vyšší posez sedadel, funkční design a kvalitní materiály.
Palubní desce dominuje 12,3palcová obrazovka s jednoduchým ovládáním. Velmi příjemný pro řidičku je digitální přístrojový štít a velký 10,8palcový head-up displej.
Ten přispívá k pohodě za volantem a bezpeční během jízdy. Displej promítá pokyny navigace, jízdní data a informuje o nastavení bezpečnostních asistentů, aby řidička nemusela odvrátit svou pozornost od řízení a koukat mimo své zorné pole.
Silnou stránkou modelu Qashqai je pohodlí. Čalounění sedadel je měkké a velmi pohodlné. Ideální i pro delší cesty.
Zavazadlový prostor nabízí objem 504 litrů, v případě varianty s motorizací e-POWER je však kufr zmenšen na 436 litrů objemu.
Jedeme
Novinkou třetí generace Nissan Qashqai je inovativní technologie e-POWER, která je přítomná u vrcholné verze hybridního modelu Qashqai. Ten je nabízen výhradně s pohonem předních kol.
Benzínový motor o výkonu 116 kW pracuje jako generátor elektřiny pro elektromotor o výkonu 140 kW/190 koní nebo pro akumulátor.
Nový Nissan Qashqai má velmi příjemné jízdní vlastnosti. Velmi slušně sedí v zatáčkách, nenaklání se a drží stopu. Dobře se řídí jak ve městě, tak mimo něj.
Odezva elektromotoru je okamžitá jako v bezemisním elektromobilu. Qashqai není, na rozdíl od klasických hybridů, při vytáčení motoru hlučný. Z nuly na sto to hybridní Qashqai umí za 7,9 vteřiny.
O bezpečí za jízdy se stará systém ProPILOT s funkcí Navi-Link. Dokáže držet auto uprostřed jízdního pruhu, dodržovat rychlost, ale zároveň přizpůsobuje rychlost podle dopravních značek, zatáček, křižovatek či sjezdů.
Technologie e-POWER umožňuje řízení „jedním pedálem“. Díky tomu je rozjíždění v kolonách velmi příjemné. Vůz nezabrzdí úplně, ale přejde do tzv. „plíživé rychlosti“. To usnadňuje manévrování. Pro úplné zastavení stačí sešlápnout brzdový pedál.
Jedná se o poměrně úspornou motorizaci. Kombinovaná spotřeba se po týdnu testování ustálila na hodnotě 6,7 litrů.
Hodnota emisí CO2 se pohybuje kolem 120 g /km. Hybridní Nissan Qashqai tak nemá nárok na EL espézetku, která by ho opravňovala k parkování ve městě na modrých zónách zdarma.
Hodnotíme
Působivé, tiché zrychlení jako v elektromobilu patří společně s jízdními vlastnosti a bezpečnostními asistenty k silným stránkám 3. generace modelu Nissan Qashqai. Přitom není třeba řešit dobíjení.
Třetí generace tohoto crossoveru je ideální auto do města, i mimo něj.
S ohledem na velikost kufru jde spíše o vhodné auto pro aktivní páry nebo druhé auto do rodiny. Jen je v případě hybridní motorizace e-POWER, která je rozhodně méně hlučnější a plynulejší než ostatní hybridy, nutné sáhnout hlouběji do kapsy.
Nissan Qashqai (1.3 DIG-T Mild Hybrid 140 k 2WD 6MT) startuje na ceně 679 990 Kč. Cena testovaného modelu (e-POWER, 190 k 2WD) stojí 1 009 990 Kč.
Více na webu Nissan