Test kabrioletu MINI Cooper S
2. 5. 2023
Připravte se na to, že budete středem pozornosti. Ostatní řidiči MINI budou blikat a vlasy budou vlát jako o závod. Takové situace provází řízení jedinečného kabrioletu MINI Cooper S.
Díváme se
Pětidvéřový kabriolet v šedé metalíze „Rooftop Grey“ boduje svým outfitem na první pohled! MINI Cooper S Cabrio obouvá příplatková 18″ kola Pulse. S příplatkovou černou maskou „Piano Black“ a adaptivními LED světlomety má roztomilý kukuč a zároveň působí prémiově. Styl je zjevný ze všech úhlů a stran. Zádi dominují výrazné světlomety s motivem britské vlajky.
Zájem mých kolegyň ale i kolemjdoucích o tento model byl od prvního dne testování značný. Látková střecha se do zavazadlového prostoru snadno „uklidí“ přibližně za 18 vteřin. „Frajersky“ to jde i za jízdy (do rychlosti 30 km/h). V určité chvíli ale není nic vidět ve vnitřním zpětném zrcátku, a tak je bezpečnější stahovat střechu, když je auto zaparkované.
Všem řidičkám doporučujeme při open-air projížďkách nainstalovat větrnou clonu nad zadními sedadly, tzn. deflektor. Díky tomu je cestování i ve vyšších rychlostech komfortní, a to jak s ohledem na uši, tak účes. Nechcete přece po dosáhnutí cílové destinace tímto kabrioletem vypadat, jak Bridget Jones.
Nasedáme
S novým MINI kabrioletem můžete zapomenout na hledání klíčů v kabelce. Klíče od auta totiž můžete integrovat pomocí aplikace MINI přímo do mobilu.
Interiér si získá každou řidičku kvalitními materiály. Zkrášluje ho kožené čalounění Chester Malt Brown/Black, lesklé plochy Piano Black a kulatý 8,8palcový displej infotainmentu. Ovládání je jednoduché a uživatelsky přátelské! A samozřejmě hlasové, v rámci příplatkové výbavy MINI zvládá plnit přání pomocí Amazon Alexa.
Za vyhřívaným volantem, který krásně padne do ruky, se nachází nový, multifunkční přístrojový štít s 5palcovým barevným displejem. Jde o stejný displej jako v naposledy testovaném MINI Countryman.
Má tento kabriolet nějaké vady na kráse? Jedna by se našla. Zavazadlový prostor testovaného kabrioletu neposkytuje mnoho místa. Kufr o objemu 215 litrů se při sklopené střeše smrskne na „kufříček“ o obsahu 160 litrů.
Jedeme
Srdcem testovaného kabrioletu Cooper S je zážehový dvoulitr s výkonem 131 kW (maximální točivý moment 280 Nm). Jeho spolupráce se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou si zaslouží pochvalu.
Kabrioletu od MINI svědčí dravost a ostřejší jízda. Duší je to malý a nařachaný sportovec – s tuhým, sportovním podvozkem, který dokonale sedí v zatáčkách. Z nuly na sto to kabriolet umí za 6,9 vteřiny. Motor živelně bublá… Přitom si tento model směle dokážu představit jako auto pro každý den.
Ve městě se s tímto modelem krásně parkuje a snadno manévruje v zatáčkách. Při jízdě po dálnici mě příjemně překvapilo, jak je plátěná střecha dobře odizolována.
Největší zábavu kabriolet nabízí na okreskách, ať už při ostřejších průjezdech zatáčkami, tak při plynulejší jízdě, kterou by klasik označil jako „kochací“.
Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 7,5 litrů na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Cooper S dokáže vykouzlit úsměv na tváři. Své o tom ostatně ví všechny majitelky a majitelé MINI, které se mezi sebou rádi zdraví probliknutím předních světel.
Ačkoliv se jde velmi snadno a rychle zamilovat, testovaný kabriolet MINI Cooper S rozhodně není autem jen pro kratochvíle nebo parádu. Jde s ním jezdit každý den – celý rok.
Jízdní vlastnosti jsou příkladné. Kvalita odizolování plátěné střechy vysoká. Úsměv na tváři zkrátka nezmizí, ani když bude ošklivo. Kabriolet MINI Cooper S s výkonem 178 koní jezdí proklatě dobře a krásně se ovládá.
Nejdostupnější, třídvéřový kabriolet MINI Cooper s 1,5 litrovým tříválcem o výkonu 100 kW začíná na částce 755 300 Kč. Cena testovaného Cooperu S se čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 131 kW vyšplhala na 1 095 900 Kč, se všemi příplatky až na částku 1 125 544 Kč. K této ceně doporučujeme přičíst ještě cenu za pronájem garáže, parkovat tohoto fešáka celý rok na ulici by byl hřích. 🙂
Více na webu MINI