Test manažerského kombíku Peugeot 308 SW
11. 7. 2023
Máte velkou rodinu nebo stále něco někam převážíte? Žena v autě.cz otestovala rodinné kombi, jež je vrcholem nabídky u Peugeot. Prodloužený model 308 SW v nejlepší výbavě (GT Pack) a nejsilnější motorizaci (225 koní) přidává své třetí „nej“. Jedná se totiž o nejzelenější kombi (CO2 25 g/km). Pod kapotou se ukrývá plug-in hybridní pohon. Je právě Peugeot 308 SW autem pro vás?
Díváme se
První dojem Peugeot 308 SW udělat umí. Za nás je provedení Peugeotu 308 SW jedním z nejkrásnějších rodinných kombíků na trhu. Nikoliv náhodou se jeho kratší varianta stala loni Světové ženské auto roku.
Prodloužený profil karoserie Peugeotu 308 SW má přitažlivý, sportovní vzhled. Atraktivní design zkrášluje progresivní příď.
Světlomety, vybavené Full LED technologií Matrix, dokáží upravovat směr a intenzitu paprsku, protijedoucí auta tak neoslňují, a svítí parádně.
Výraznou záď doplňují LED světla s nezaměnitelným tvarem v designu tygřích drápů.
V testované výbavě GT Pack stojí 308 SW na 18palcových kolech.
Nasedáme
Po nasednutí do modelu 308 SW se velmi snadno dostavuje vnímaný pocit prémiovosti. Peugeot skutečně ujel za poslední roky pořádný kus cesty. Dominuje atraktivní užitný design, pohledné dekory a kvalitní materiály. Sedadla jsou velmi pohodlná i na dlouhé trasy a mají ocenění od německých ortopedů.
Interiéru ve vrcholné výbavě GT Pack dominuje 3D Peugeot i-Cockpit. Vylepšená ergonomie digitálního 3D přístrojového panelu, digitálního 10″ displeje a ústřední obrazovky nám v redakci během týdenního testování seděla.
V Peugeotech nás baví malý volant a právě 3D přístrojový panel s těmi nejdůležitějšími informacemi pro řidičku.
Pod ústřední obrazovkou se nachází nový panel s ovladači i-toggles pro individuální uložení nejpoužívanějších funkcí infotainmentu.
Velkou pochvalu si infotainment zaslouží za spárování s chytrým telefonem, bezdrátovou funkci zrcadlení a možnost připojit přes Bluetooth dva telefony současně.
Peugeot 308 SW není jen pohledným autem, ale rozhodně také všestranným kombíkem. Nabízí velkorysý prostor pro členy posádky i všechna nezbytná i zbytná zavazadla.
Testovaná plugin hybridní motorizace nabízí prakticky řešený kufr.
Ten jde otevírat mávnutím nohy pod nárazníkem bezdotykově a nabízí 548 litrů objemu (klasické motorizace Peugeotu 308 SW nabízejí 608 litrů). Dětský kočárek tento kombík slupne jako malinu. 🙂
Jedeme
Plug-in hybridní motor kombinuje benzínovou 1.6 PureTech s elektromotorem a dosahuje maximálního výkonu 165 kW neboli 225 koní a točivého momentu 360 Nm. Z nuly na 100 km/h to tento rodinný kombík umí za 7,6 vteřin.
Výhodou plug-in hybridu jsou nízké emise. Díky nim s tímto dálničním dostavníkem neplatíte dálniční poplatky ani parkování na modrých zónách Prahy.
Plug-in hybrid jako je Peugeot 308 SW (CO2 25 g/km) dává smysl především jako firemní auto.
Vyšší pořizovací cenu zvýhodňuje u firem možnost operativního leasingu a hlavně nulové poplatky za parkování a používání dálnic.
„Nevýhodou“, která je však především o nastavení naší mysli, je, že Peugeot 308 SW (na rozdíl od hybridů) musíte dobíjet – když chcete jezdit ekologicky.
Na jedno nabití ujede tento plug-in hybrid (s 12,4 kWh akumulátorem) v běžných podmínkách 36 kilometrů (deklarovaná hodnota 60 km).
S příplatkovou nabíječkou se plug-in hybrid dobije za necelé 2 hodiny (11 kW wallbox), z obyčejné zástrčky až za 6 hodin.
Plug-in hybridní pohon Peugeotu 308 SW se kladně projevuje při tichých rozjezdech a zároveň potřebnou dynamikou při předjíždění nebo vjíždění na dálnici. S prací hladce řadicího 8stupňového automatu a vysokou úrovní odhlučnění byla naše redakce během týdenního testování naprosto spokojena.
Nám ženám také bezpochyby vyhovuje fakt, že je Peugeot 308 SW příjemně přeposilovaný a ve městě se s ním krásně manévruje.
Vlivem nižšího podvozku a těžiště tento tunu a téměř 800 kilo vážící kombík sedí v zatáčkách jak přibitý.
Zajímavostí je provázanost zapnuté navigace s jízdou tímto plug-in hybridem. Při zadání destinace totiž umí Peugeot 308 SW optimalizovat jízdu (s využitím energie), aby výsledná spotřeba byla co nejhospodárnější.
V kombinovaném režimu při nabité baterii dosahuje spotřeba kolem 4 litrů/100 kilometrů. S vybitou baterií spotřeba dosahuje přibližně 7 litrů.
Opravdu překvapivě dobře se s tímto kombíkem parkuje. Sluší se také dodat, že Peugeot SW disponuje plejádou vyspělých bezpečnostních asistentů. Nechybí asistent hlídání mrtvého úhlu s účinností až do 75 metrů v okolí auta, adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systémem udržování vozu v jízdním pruhu.
Hodnotíme
Peugeot 308 SW patří v současnosti k nejkrásnějším kombíkům na trhu. Univerzální rodinné auto promlouvá svou elegancí, přátelským interiérem, lehkostí řízení, komfortními jízdními vlastnostmi, prostorností a špičkovými technologiemi na palubě.
Plug-in hybridní verze bude (s ohledem na vysokou pořizovací cenu) vyhovovat především jako firemní auto českým manažerkám a manažerům. Peugeot 308 SW splní funkci dálničního křižníku na dlouhé štace, ale i auta do města. Přitom bude spolehlivým parťákem pro rodinný život, koníčky či dovolenou.
Nejdostupnější prodloužený Peugeot 308 SW startuje s benzinovým motorem 1.2 PureTech 130 na ceně 650 000 Kč. Cena testované motorizace (Hybrid 225 e-EAT8/165 kW GT) stojí bez příplatků 1 195 000 Kč.
Více na webu Peugeot