test Opel Grandland GSe: foto Žena v autě.cz

Test plug-in hybridu Opel Grandland GSe

23. 11. 2023

Jak se jezdí s největším esúvéčkem od Opelu, se kterým můžete díky nízkým emisím parkovat v Praze na modrých zónách zdarma? Žena v autě.cz otestovala plug-in hybridní Opel Grandland s označením GSe a pohonem všech kol.

IMG_0634-ve-velke-velikosti
test Opel Grandland GSe: foto Žena v autě.cz

Díváme se

Černobílá kombinace testovanému Opelu sluší. Černá barva střechy a disků kol jde však krásně ladit i s ostatními barvami karoserie. Opel v tomto směru nabízí mnoho možností personalizace.

IMG_0637-ve-velke-velikosti
test Opel Grandland GSe: foto Žena v autě.cz

Testovanou podobu modelu Opel Grandland, s délkou 4,47 metru a výškou 1,6 metru, zdůrazňuje černá přední maska, která je propojena se světlomety.

Tyto „oči“ od Opelu tvoří konkrétně světla IntelliLux LED Pixel s 84 LED elementy v každém z nich. Právě proto světla perfektně vykrývají protijedoucí auta. Během jízdy dálková světla mohou být zapnutá a neoslňují ostatní řidiče.

Pro Grandland je také charakteristický výrazný design zádě. Tvar zadních světel a velká písmena s označením modelu na pátých dveřích jsou příkladem zřetelně rozpoznatelného designu.

IMG_0650-ve-velke-velikosti
test Opel Grandland GSe: foto Žena v autě.cz

Nasedáme

K silným stránkám Opelu patří jednoduchá palubní deska s ovladači, vysoký posez a pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením. Sedadla získala dokonce certifikát od německých ortopedů AGR.

IMG_0652-ve-velke-velikosti
test Opel Grandland GSe: foto Žena v autě.cz

Moderní a jednoduchý interiér reprezentuje čistá palubní deska se dvěma obrazovkami spojenými do jedné digitální.

Přehledný 12palcový přístrojový štít nabízí před řidičkou jednoduchou grafiku zobrazení a nejdůležitější údaje pro bezpečnou jízdu.

Infotainment 10palcové, dotykové obrazovky je snadné ovládat a člověk se v něm velmi rychle zorientuje. Systém jde snadno spárovat s Apple CarPlay i Android Auto.

Navigace Multimedia Navi Pro umí aktualizovat dopravní informace v reálném čase včetně dostupných dobíječek na trase. Nechybí bezdotykové nabíjení smartphonů.

IMG_0642-ve-velke-velikosti
test Opel Grandland GSe: foto Žena v autě.cz

Plug-in hybridní Grandland je v porovnání s variantou na spalovací motor prostorově méně praktický.

Zatímco tradiční Grandland nabízí početné rodině zavazadlový prostor o objemu 514 litrů, nízkoemisní Grandland může nabídnout „jen“ 390 litrů objemu, respektive 1 598 litrů po sklopení zadních sedaček.

K duhu obou variant jde přičíst bezdotykové otevírání zadních dveří pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Jedeme

Zkratka GSe u testovaného Opelu Grandland skrývá označení Grand Sport Electric. Plug-in hybridní Grandland kombinuje pod kapotou benzinový motor o objemu 1,6 litru se dvěma elektromotory a automatickou 8stupňovou převodovkou.

IMG_0654-ve-velke-velikosti
test Opel Grandland GSe: foto Žena v autě.cz

Celkově plug-in hybridní Opel Grandland nabízí výkon 221 kW, odpovídající síle 300 koní (točivý moment 520 Nm).

Tento pohon zaručuje svižnou jízdu a univerzální použití. Na benzin ujede na jednu nádrž 540 kilometrů a na elektřinu pak dojezd slibuje dalších 62 kilometrů.

Výkon 300 koní nabízí dostatečnou dynamiku, a to i mimo město. Ve městě potěší tichoučkým chodem, snadnou ovladatelností a příjemně přeposilovaným volantem. Čistě na elektřinu umí nabitý Grandland GSe jet až do 135kilomentrové rychlosti.

IMG_0647-ve-velke-velikosti
test Opel Grandland GSe: foto Žena v autě.cz

Grandland GSe nabízí skutečně příjemné jízdní vlastnosti. Podvozek je vylepšen selektivním frekvenčním tlumením pomocí speciálních tlumičů a vinutým pružinám. V zatáčkách je testovaný Opel stabilní a na různých površích s využitím voliče jízdních režimů překvapivě jistý.

Také díky plejádě šikovných asistentů nabízí bezpečné svezení.

Je zde například praktický parkovací asistent s kamerami, varování před mrtvým úhlem nebo asistent jízdy po dálnici, který integruje funkce adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go a systému udržování jízdního pruhu.

Při jízdě za tmy ovládá Grandland GSe noční vidění. Infračervená kamera detekuje chodce a zvířata až na 100 metrů v okolí vozu.

Hodnotíme

IMG_0659-ve-velke-velikosti
test Opel Grandland GSe: foto Žena v autě.cz

Opel Grandland GSe je bezpochyby vhodný pro ty, kteří chtějí využívat privilegia bezplatného parkování na modrých zónách v Praze.

Plug-in hybridní SUV dává smysl, když máte kde dobíjet. Například doma nebo v práci. (S palubní dobíječkou 7,4 kW dobijete za 2 a čtvrt hodiny. Z běžné zásuvky to trvá pět a půl hodiny!)

V režimu, kdy kombinujete bezemisní jízdu s tou na benzin, je totiž Grandland GSe mimořádně úsporný. Při pravidelném dobíjení dosahuje hodnota spotřeby benzinu kolem 1,7 litru paliva na 100 kilometrů.

Design omlazeného Opelu, moderní technologie a jednoduché ovládání je pak třešničkou na pomyslném dortu. Nevýhodou tohoto největšího SUV od Opelu je, že plug-in hybridní varianta nabízí o 124 litrů menší zavazadlový prostor než varianta se spalovacím motorem.

Také cena není úplně pro každého. Plug-in hybridní Opel Grandland (224 koní) startuje na akčních 1 019 990 Kč. Cena testovaného Grandlandu GSe s pohonem všech kol stojí 1 289 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018