Jeep Avenger u AC dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz

Test crossoveru Jeep Avenger

13. 5. 2024

Mnoho žen už tento crossover na českých silnicích zaznamenalo a řada z vás se ptá, jaký je. Přinášíme hodnocení modelu Jeep Avenger, které se pyšní oceněním za nejlepší Evropské auto loňského roku.

Díváme se

Screenshot
Jeep Avenger u AC dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz

Nový Avenger je prvním kompletně navrženým Jeepem v Evropě. Za design si Jeep pochválit rozhodně zaslouží.

Mohutná příď s tmavými LED světlomety a ve vrcholné výbavě Summit velká 18palcová kola a zatmavená zadní okna vytvářejí společně s kontrastní černou střechou nevšední look.

Svou přední maskou se sedmi mřížkami, krátkými převisy kol nebo zadními světly ve tvaru kanystru navíc Avenger odkazuje na ikonický vzhled džípu.

IMG_5017-Velky
Jeep Avenger: foto Žena v autě.cz

Při navrhování karoserie designéři mysleli i na praktičnost. Nejčasnější škody na autě bývají ťuknuté nárazníky nebo rozbitá světla.

I proto jsou světla u Avengeru umístěna výš a hlouběji do karoserie a nárazníky plastové, aby bylo „autopolibků“ z městského provozu co nejméně. 🙂

Italští designéři si se čtyři metry dlouhým Avengerem opravdu vyhráli.

Menší SUV skrývá na karoserii i uvnitř interiéru mnoho hravých detailů, jako je beruška nebo panáček s dalekohledem. Objevovat tyto detaily je docela zábava, jako když děti hledají o Velikonocích na zahradě vajíčka.

Nasedáme

IMG_9882-ve-velke-velikosti
Jeep Avenger: foto Žena v autě.cz

Interiér Jeepu Avenger je promyšlený a dominuje mu palubní deska v barvě karoserie s výdechy ventilace a efektním ambientním osvětlením.

Uprostřed vévodí velká 10,25palcová dotyková obrazovka s navigací TomTom. Řidič/ka má k dispozici digitální přístrojový panel (v testované výbavě Summit 10,25 palce).

Vnitřek testovaného crossoveru je překvapivě prostorný. Avenger má mnoho a poměrně velkých úložných skrýší – na kabelku nebo velké láhve na pití.

IMG_9879-ve-velke-velikosti
Kufr Jeep Avenger: foto Žena v autě.cz

Největší úložný prostor vepředu nabízí středový tunel s možností úplného odstranění horního magnetického krytu.

Hned nad tímto úložným prostorem se nacházejí tlačítka pro ovládání automatické převodovky.

Zavazadlový prostor je velmi prakticky navržen. Hands-free otevíratelný kufr s objemem 380 litrů má nízkou hranu a na šířku metr.

V pohodě se do něj vejde i složený dětský kočárek.

Jedeme

Screenshot
Jeep Avenger: foto Žena v autě.cz

Crossover Avenger je vůbec první bateriové elektrické vozidlo značky Jeep.

České řidiče a řidiče jistě potěší, že je Jeep Avenger na trhu nejen jako elektromobil, ale také s benzínovým motorem 1.2 Turbo s výkonem 100 koní.

V základní výbavě Avenger startuje se 6stupňovou manuální převodovkou na ceně 499 900 Kč, což je na segment crossoverů poměrně rozumná cena.

S touto motorizací se redakce už svezla a sluší se pochválit dobrý podvozek, který se kladně projevuje na komfortní jízdě a stabilitě v zatáčkách.

Jeho součástí je systém Selec-Terrain s šesti režimy jízdy, aby Avenger coby předokolka zvládl různé jízdní situace. Nechybí nastavení „Snow“ pro maximální trakci na zledovatělých cestách nebo stezkách nebo „Mud“ pro zlepšení přilnavosti v blátě a „Sand“ pro jízdu po písečné cestě.

Překvapivý okamžik Avenger přichystá při zapnutí blinkrů. Není pochyb, že Jeep cílí na duchem mladé zákazníky, a tak je zvuk inspirovaný tuc-tuc hudbou. 🙂

IMG_9906-ve-velke-velikosti
Jeep Avenger u AC dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz

Naše redakce týden testovala bezemisní variantu Avengeru, která nabízí o 56 koní více výkonu bez benzínová motorizace (točivý moment 260 Nm a baterie s kapacitou 54 kWh) a stojí o závratných 400 000 Kč více.

Majitelky a majitelé nového Avengeru jistě ocení tichý chod a okamžité zrychlení.

Z pohledu dojezdu na jedno nabití má Avenger své limity. V kombinovaném režimu reálně ujede na jedno nabití kolem 300 km.

Naše spotřeba se pohybovala kolem 19 kW/100 km.

Kdo neřeší vysokou pořizovací cenu, jezdí během týdne především na krátké úseky a má posichrováno dobíjení, může o elektrickém Avengeru uvažovat.

Na 100kW dobíječce, která je maximem, které Avenger zvládne, trvá dobít z 20% na 80 % baterii za 24 minut. S ohledem na co nejnižší cenu za dobíjení jsme radši využívali pomalejší dobíječky, konkrétně od Pražské energetiky (22 kW). Dobíjení šlo krásně bez jakýchkoli komplikací a trvalo přibližně hodinku.

Hodnotíme

Překvapivý. Zajímavý. Nápaditý. Přesně takový Jeep Avenger je. To jsou rozhodně vlastnosti, které se ve velice konkurenčním segmentu crossoverů cení.

IMG_9863-ve-velke-velikosti
Jeep Avenger u AC dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz

Další kvalitou nového Avengera je bezpečnost. Nejde o to, že je z auta dobře vidět, blatníky jsou plastové a světla lépe chráněná.

Avenger je „vyzbrojen“ těmi nejlepšími bezpečnostními asistenty, kteří se starají o pohodovou a bezpečnou jízdu.

Díky spolupráci adaptivního tempomatu a systému udržování v jízdním pruhu, jež je součástí nejvyšší výbavy Summit, jede Avenger po dálnici vlastně „sám“.

Ke klidnému cestování přispívá také čtení dopravních značek, monitoring slepých úhlů, nouzové brzdění před chodci a cyklisty nebo například parkování za pomoci asistenta s 360° parkovacími senzory a 180° zadní kamerou.

Z pohledu žen-řidiček můžeme Jeep Avenger s klidem zhodnotit jako výrazný crossover s hravým designem a praktickým interiérem. Jako elektromobil nebude mít v Česku ustláno na růžích, ale s benzínovým motorem to půjde…

Sdílet článek:

Více na webu Jeep

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018