Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Audi SQ7 TDI je superrychlé SUV s výkonem 435 koní!

14. 3. 2016

Nové Audi SQ7 TDI je s výkonem 320 kW (435 k) a točivým momentem 900 N. m.! v téměř neuvěřitelném rozmezí od 1000 do 3250 otáček za minutu nejvýkonnějším vznětovým SUV na trhu. Také v mnoha dalších technických oblastech je v porovnání se svými konkurenty na absolutním vrcholu.

Dynamic photo,  Colour: Sepang Blue
Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Vizuální změny nové SQ7 ve srovnání se standardním Audi Q7 až tak zásadní nejsou. Nové Audi SQ7 TDI přesvědčí harmonickým designem s působivými a ostrými liniemi. S vnější délkou 5,07 metru je přibližně stejně dlouhé jako výchozí model. Nezaměnitelné jsou typické prvky DNA značky Audi, mezi něž patří prostorově tvarovaná maska chladiče Singleframe, zvýrazněné podběhy kol modelů quattro a důraz na kola. Standardní 20-ti palcová kola s pneumatikami o rozměru 285/45 bude možné vyměnit až za 22-ti palcová kola. Všechny linie a plochy zdůrazňují šířku vozu, a tím umocňují solidnost celkového konceptu. Mezi další individuální prvky patří hliníkové kryty bočních otvorů pro přívod vzduchu, kryty vnějších zpětných zrcátek a lišty na dveřích. Výfuková soustava ústí do čtyř hranatých koncovek. Oba konce vozu pak zdobí již standardně diody (vpředu lze za příplatek pořídit ty matrixové), zatímco v případě boků můžeme mluvit o specifických krytech zpětných zrcátek.

Cockpit
Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Ale zpět k motoru. Nově vyvinutý motor 4.0 TDI používá jako světovou novinku elektricky poháněné dmychadlo, které umožňuje modelu SQ7 TDI vynikající výkony při rozjezdu. Výsledná dynamika vozu, jehož hmotnost Audi neuvedlo, je opravdu působivá. Velké SUV zvládne ve spojení s osmistupňovým automatem, pohonem všech kol quattro a aktivním zadním diferenciálem zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 4,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na obvyklých 250 kilometrů v hodině. V kombinovaném cyklu EU si automobil dle tabulek vystačí se 7,4 litru paliva na 100 km. Audi SQ7 by se na trh mělo dostat během několika měsíců, s cenovkou v základu kolem 2,5 milionů korun.

Sdílet článek:

Více na webu Audi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018