Jak se jezdí v Peugeotu Rifter
19. 6. 2019
Dlouhodobě testujeme rodinný model Peugeot Rifter, o který mimochodem můžete hrát v naší aktuální soutěži. Rifter jsme už stačili projet a otestovat. Je to opravdový rodinný a víceúčelový superman. Nyní Riftera otestovala bloggerka Jane se svým čtyřnohým šampionem, čivavou Bibi.
Zkrocení velkého „obříka“
Prvotní Janina reakce při předávání klíčků k testovanému Rifteru působila jako učebnicový příklad obav a nervozity z velkých aut, který je pro nás ženy – řidičky charakteristický. Prvotní: „Wow, to auto je jako skříň. Odjedu s tím?“, po pár kilometrech nahradilo: „Velká auta mají něco do sebe.“ Jana tak nevědomky opět potvrdila fakt, že velká auta sice budí u nás žen – řidiček respekt a obavy z řízení, stačí ale trošku kuráže a pár ujetých kilometrů a z původně přísně označovaného „obra“ se stane láskyplně pojmenovaný „obřík“. I v případě Janiny jízdy se totiž po pár kilometrech dostavil pocit úlevy a spokojenosti.
S větrem a plným kufrem jako o závod
Jana dokázala testovaného „obříka“ zkrotit a jízdu si v něm během týdenního testování pochvalovala. Nebylo to ale jen tak. První kilometr dal Janě zabrat. Spojka totiž zabírala jinde než je Jana zvyklá. Na první rušné křižovatce, kde zrovna probíhaly práce na silnici a semafory nefungovaly, ji Rifter zhasl. Školácká chyba, že? Ruku na srdce, komu se to ale nikdy nestalo. Od této chvíle se Janě jelo s manuální převodovkou komfortně a klidně. Během týdne Jana s Rifterem brázdila nejen dálnice, ale i pár silniček nižších tříd a hlavně si s ním troufla i do města na nákupy! Velkou pochvalu si zaslouží naftový motor, který lehounce vrněl tak slabě, že během jízdy čivavák Bibi krásně usnul v přepravním boxu.
Jak se s „obříkem“ v podobě Peugeot Rifter parkuje ve městě? „Dámy, jednoduše! Měla jsem menší obavy jako většina žen. Rifter má mimo jiné parkovací kameru a jednoduše se s ním manévruje na parkovišti. I díky úžasně malému volantu jednoduše „vplujete“ mezi dvě auta. Dokonce i úzké vjezdy do garáží nákupních center vytočil Rifter bravůrně. Ze všech úhlů okýnek je dobrý výhled. Pokud zaparkujete mezi dvě auta a máte pasažéry, kteří sedí v zadní části vozu, oceníte posuvné otevírání dveří,“ dodává nadšeně Jana.
Vše na svém místě
K přednostem Peugeotu Rifter patří podle Jany skvělý výhled z vozu, úžasně pohodlná ergonomická sedadla, přehledná palubní deska i-cockpit s 8″ dotykovým displejem a menší, do ruky padnoucí, multifunkční volant. Janě se také líbilo řešení zavírání úložného prostoru uprostřed mezi sedadly v podobě roletkového zavírání.
Při cestování s čivanou Bibi, Jana ráda pije dobrou kávu. Minusový bod Jana však musela Rifteru přičíst za pozici umístění kelímku s kávou. Ta je totiž v Rifteru umístěna nalevo. Jana je pravák, a proto by pro ni bylo přirozenější umístit napoje někam uprostřed palubní desky.
Navigace v testovaném Rifteru je propojená s hlasovým ovládáním. Na dotykovém displeji se zobrazuje kompletní přehled o trase. Hlasová navigace se ale načítá rychleji než grafické ukazatele, a tak se občas stane, že hlas promluví ať zabočíte vpravo, ale na displeji je vlevo. V tomto ohledu nám ženám, které mají problémy s orientací v prostoru, tedy Rifter situaci moc neulehčuje… .-o
Peugeot Rifter není jen rodinný, multifunkční superman, ale myslí také na přání řidiček milující nakupování. Jana proto s Bibi zajela najisto do obchodu Carpisa, jejíž kabelky miluje. Objem zavazadlového prostoru Peugeot Rifter je skutečně velkorysý: od 775 litrů až do 3500 litrů. Do takového kufru se opravdu vejde moře kabelek! .-)
Dalších 1000 kilometrů v Peugeot Rifter
Jaké je tedy hodnocení Peugeotu Rifter z pohledu bloggerky Jane – řidičky, milovnice velkých nákupů a majitelky psího šampiona Bibiho? „Od teď se přestávám bát velkých aut. Z testovaného „obříka“ Peugeot Rifter je dobře vidět, snadno se s ním za pomoci malého multifunkčního volantu manévruje a díky parkovací kameře také dobře parkuje. Rifter je opravdu pohodlný i na delší cesty. Nechtělo se mi ho ani vracet. Příjemná jízda po dálnici a hospodárnost se opravdu mi na na Peugeotu Rifter opravdu líbila. Kdo by to byl řekl, že tento robustní a zároveň elegantní vůz dokáže jet rychle, bez rachotu, pohodlně a ještě ke všemu s příznivou spotřebou,“ shrnula zkušeně Jana.
Bloggerka Jane s Bibi testovala konkrétně naftový Rifter 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní se šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě GT Line. Peugeot Rifter (1.2 PureTech 110 koní) startuje na ceně 410 000 Kč.
Více na webu Peugeot